نمایش نوار ابزار

حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی : توجه به مناطق محروم اصولی است که نباید فراموش شود

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛ سید سلمان هاشمی شب گذشته با حضور با دراجتماع جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان بندرماهشهر با تسلیت شهادت امام هادی(ع) اظهار کرد: دوران امامت امام هادی(ع) معاصر با شش حاکم ستمگر از جمله متوکل عباسی بود که در آن دوره فشارهای اقتصادی و سیاسی بدون هیچ حد و حصری بر علیه مردم بکار می بردند و از چنین حربه هایی برای فشار آوردن به شیعیان استفاده می کردند.

وی افزود: یکی از فشارهای آن زمان، اشد مجازات برای زائرین امام حسین(ع) بود که هر زائری برای رفتن به زیارت باید مجازات قطع عضو را برای زیارت به جان می خرید اما باز هم مردم دست بردار نبودند و برای برافراشتن پرچم تشیع این فشارها را به جان می خریدند و به زیارت امام حسین(ع) می شتتافتند و امروزه نیز میبینیم که زیارت اربعین خاری در چشم دشمنان اسلام شده و قدرت نرم شیعه و از دستاورد و رویش های انقلاب اسلامی است.

هاشمی در ادامه گفت: در آن زمان با وجود فشارهای حاکمان،مردم از دین رویگردان نشدند، در زمان حاضر نیز میبینیم که مردم در محرم امسال با توجه به گرانی اجناس اما از عشق به امام حسین و اهل بیت(ع) دست برنداشتند و مراسمات بیشتر و بیشتر شد چرا که مردم به دینشان پایبندند و همچنین حضور پرشور و میلیونی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان از عرق انقلاب و دین دوستی مردم بود.

امام جمعه شهرک طالقانی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: مقام معظم رهبری تقویت و پیشرفت علمی کشور یکی از راه های پیشرفت انقلاب اسلامی است،در حال حاضر ایران از لحاظ امنیتدر خاورمیانه حرف اول را میزند، این امنیت ،اقتدار و دستاوردهای انقلاب  به دست شهدا و شهامتی که در دست نیروهای ما وجود دارد به دست آمده است.

حجت الاسلام هاشمی در ادامه گفت: ایشان به ‏صراحت نقاط ضعف چهل سال گذشته را ضعف‌های ‏ اقتصادى خصوصا فساد و رفع نشدن فقر و بیکارى اعلام کرده‏ اند. و علت این مشکلات را عیوب ساختارى و ضعف‌‏هاى مدیریتى دانسته ‏اند، یکی از مهمترین عیوب ساختاری را وابستگى اقتصاد به نفت، نگاه به خارج و نه به توان و ظرفیّت داخلى، استفاده ‏ى اندک از ظرفیّت نیروى انسانى کشور، بودجه ‏بندى معیوب و نامتوازن، وجود هزینه ‏هاى زائد و حتّى مسرفانه در بخش‏ هایى از دستگاه‏ هاى حکومتى است. نتیجه‏ ى این‏ها مشکلات زندگى مردم از قبیل ‏بیکارى جوانان، فقر درآمدى در طبقه ‏ى ضعیف و امثال آن است.

وی افزود: ۸۵ درصد بودجه صرف دولت می شود، در کارهای فرهنگی عقب افتادیم چرا که بودجه هایی که بسته می شوند،بودجه معیوبی است ، نمایندگان مجلس در واقع چند درصد بودجه را بررسی می کنند؟پس نظارت کجاست؟از نمایندگان مجلس بپرسید چند درصد از وقت خود را صرف شفاف سازی بودجه می کنند؟! فساد،رانت خواری و رشوه وجود دارد چون بودجه را شفاف سازی نمی کنند.

هاشمی با تاکید بر توجه به مناطق محروم شهرستان؛اذعان داشت: توجه به مناطق محروم اصولی است که نباید فراموش شود، متاسفانه در قطب اقتصادی کشور زندگی می کنیم اما وضعیت شهرک های اطراف این گونه محروم و از کمترین امکانات برخوردار هستند.

وی با انتقاد از هزینه های مسرفانه در برخی از دستگاه های دولتی و خصوصی یادآور شد: وجود هزینه های زائد و مسرفانه از جمله اسراف و دور ریختن غذا در رستوران شرکت های پتروشیمی نمونه ای از این قبیل است که با مدیریت صحیح میتوان بخش اعظمی از این هزینه ها را در موارد دیگر استفاده کرد.

امام جمعه شهرک طالقانی در ادامه با انتقاد از هزینه کرد شهرداری در تیم داری؛متذکر شد: تیم شهرداری بندرماهشهر هم اکنون در لیگ دسته یک فعالیت می کند اما آیا این تیم نباید برندی داشته باشد؟آیا شهرداری بندرماهشهر به مانند دیگر تیم های مطرح کشوری نباید از طریق فوتبال درآمدزایی داشته باشد؟طبق گفته های مسوولان این تیم در بودجه پیشنهادی سال آتی  ۲میلیارد تومان برای هزینه های این تیم پیشنهاد شده است. اگر توانایی تیم داری ندارید چرا آن را به شرکت های منطقه محول نمی کنید؟ چرا باید هزینه های هنگفتی در این راه صرف شود امانتیجه مطلوبی از این کار حاصل نشود؟!

وی افزود: چرا بودجه شهرستان فقط صرف تعمیر ،تخریب و تغییر نقاطی خاص در منطقه می شود؟ چرا یک یا کارشناس زبده و خوب در کنار شورای شهر و شهرداری بکار گرفته نمی شوند تا با ایده های خلاقانه یک کار اصولی ارائه دهند؟ چرا برای برنامه های فرهنگی بودجه کم است اما برای یک بلوار بارها و بارها هزینه های عمرانی صرف می شود بدون اینکه تغییر آنچنانی را شاهد باشیم.

سید سلمان هاشمی با اشاره به راه حل مشکلات اقتصادی کشور؛ اظهار کرد: درون ‏زایى اقتصاد کشور، مولّد شدن ، مردمى کردن اقتصاد و تصدّی گرى نکردن دولت، طهارت اقتصادى و مبارزه با فساد است،همه باید بدانند که طهارت اقتصادى شرط مشروعیت همه مقامات حکومت جمهورى اسلامى است، این جمله اهمیت مبارزه با فساد را تا حد مشروعیت نظام اسلامى بالا مى ‏برد و بنابراین باید منتظر مبارزه جدى و سازمان یافته با فساد در دهه جدید انقلاب باشیم.

وی در پایان گفت: ان شاء الله با روی کار آمدن حجت الاسلام رئیسی که فردی انقلابی، کارآمد، متعهد پر تلاش  و زحمت کش با قاطعیت هرچه تمام‌تر به مبارزه واقعی با فساد در همه دستگاه‌های اجرایی و حکومتی که دغدغه مقام معظم رهبری و تمامی مردم هست ورود کرده و بدون ملاحظه هیچ شخصی مبارزه جدی خود را با فساد سازمان یافته آغاز کند.

مطالب مشابه
دیدگاه ها