نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: شهید سلیمانی، نمونه عینی انسان مؤمن به خدا بود که شجاعانه و بدون ترس و تردید تا خط مقدم نبرد با داعش میرفت/ شهرک طالقانی نیازمند احداث پمپ سپتیک جهت تسریع در معضل دفع آب های سطحی است

 

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛ سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی در خطبه اول نماز جمعه با دعوت مردم به تقوای الهی به شرح قسمت پنجم از دعای هشتم صحیفه سجادیه پرداخت و عنوان کرد: برای هر انسان دو دنیا وجود دارد: یکی ممدوح و یکی مذموم. قال الله تعالی: قُلْ مَنْ حَرَّمَ زِینَهَ اللهِ الَّتی اَخْرَجَ لِعِبادِهِ وَ الطَّیِّباتِ مِنَ الرِّزْقِ: بگو چه کسی زینت‌ هایی که خداوند برای بندگانش آفریده و همچنین روزی ‌های پاکیزه را تحریم کرده است؟ علاقه به دنیا، همچون بسیاری از علایق و تمایلات انسانی، فطری است نه اکتسابی و آن چه فطری است قطعاً ممدوح و مطلوب است.

وی افزود: استفاده از دنیا و بهره وری از آن در حدّ معقول،با غرق شدن و غوطه خوردن در آن بسیار متفاوت است. دنیای ممدوح دنیایی است که انسان برای کمال خویش یا رفع احتیاج خود و خانواده اش تلاش کند، با مشکلات دست و پنجه نرم کند، خستگی را به جان بخرد، به تنبلی و سهل انگاری پشت پا زند تا به آن چه خدای متعال آفریده و روزی او قرار داده دست پیدا کند. پس دنیا و هر آنچه که در آن است بد نیست بلکه نحوه استفاده از آن و چگونگی پرداختن به آن موجب می شود که دنیای ممدوح تبدیل به دنیای مذموم شود.

سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت و تسلیت ایام فاطمیه؛بیان کرد: به مناسبت این ایام نکته مهمی را در مورد اختلاف امت بعد از رحلت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) را از کلامی که  حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)به آن اشاره داشتند ، نقل کنم، آنجا که فرمودند: «اگر حق را به اهلش واگذار و از عترت رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) اطاعت می‌کردند، دو نفر هم (در حکم خداوند) با یکدیگر اختلاف نداشتند، یعنی این “چنددستگی مسلمانان” که مشاهده می کنیم ،حاصل ترک رهنمود حضرت زهرا (سلام الله علیها)است، با پذیرش ولایت امیرالمؤمنین (علیه السلام) امت دچار هیچ اختلافی نمی‌شد، اما برعکس آن رخ داد.

وی افزود: به همین دلیل نطفه عاشورا از سقیفه شکل گرفت، در ماجرای سقیفه بود که طومار قتل خاندان وحی پیچیده شد، اما با تمام این شرایط، آنهایی که سعی کردند نام عترت را از اذهان محو کنند، سرنگون شدند، حضرت زینب (سلام الله علیها) خطاب به یزید ملعون فرمود « به خدا سوگند نمی‌توانی یاد ما را محو و وحی ما را از میان برداری».

هاشمی در ادامه گفت: ان شاء الله خداوند به همه توفیق دهد که مانند سال های گذشته روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در مراسم پیاده روی مردمی که از شهرک طالقانی به طرف امامزاده حمزه حرکت خواهد کرد به همراه مردم عزیز حضور داشته باشیم و انتظار میرود مسئولین ارگانهای دولتی و غیر دولتی ، مانند اقشار مردم در این حرکت عظیم شرکت کنند  و از قافله خدمت کردن به عزاداران بی بی دو عالم در روز شهادت عقب نمانند.

امام جمعه شهرک طالقانی با اشاره به فرارسیدن اولین سالگرد رحلت آیت الله مصباح؛عنوان کرد: یکی از ویژگی های بارز آیت الله مصباح دلدادگی به اهل بیت(علیهم السلام) است و نهایت خضوع و تواضع را در برابر این خاندان داشت. دفاع قوی و موثر از نظریه ولایت فقیه مهم ترین شاخصه آیت الله مصباح یزدی بود، در مسیر علم‌آموزی، تربیت عالمان ربانی، تبیین معارف دینی و پاسخ به شبهات شیطانی واقعاً سنگ تمام گذاشتند و در دوران به قدرت رسیدن جریان‌ های بیمار سیاسی، با نوشتن کتاب و سخنرانی به روشنگری اهتمام ورزیدند، ضروریست که جامعه علمی و جوانان کشور به مجموعه آثار مرحوم آیت ‌الله مصباح یزدی توجه ویژه ای داشته باشند.

سید سلمان هاشمی با اشاره به فرارسیدن دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی؛بیان کرد: یکی از ویژگی های سردار ایمان به خدا بود، سردار سپهبد شهید سلیمانی، نمونه عینی انسان مؤمن به خدا بود، ایمان به خدا بود که او را شجاعانه تا خط مقدم نبرد با داعش می برد، بی آنکه ذره ای ترس یا تردید به خود راه دهد.

وی افزود: ولایتمداری از دیگر شاخصه های این شهید والامقام بود، شهید سلیمانی به شدت نسبت به حضرات معصومین(علیه السلام) و به خصوص حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) ارادت ویژه ای داشتند، حاج قاسم از عمق جان، شیفته اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) بود. اعتقاد و ارادت و عشق به خاندان رسالت، در اعماق وجودش رسوخ نموده بود و همچنین اعتقاد  قلبی و راسخ وی به “ولایت فقیه ” از مهمترین ویژگیهای این شهید بود.

امام جمعه شهرک طالقانی ادامه داد: استکبار ستیزی، دفاع از مظلومان، رسیدگی به محرومان و اقشار آسیب پذیر و حضور در بین مردم، را می توان از جمله ویژگی های دیگر سردار شهید قاسم سلیمانی نام برد، از یاد نمی بریم که چگونه در سیل خوزستان حضور داشت و به کمک مردم شتافت، با توجه به اخلاص وی خداوند مهر این شهید عزیز را در دل مردم قرار داده بود که میلیونها نفر برای این شهید گریه و در تشیع پیکر وی حاضر شدند، شهداى مدافع حرم و در رأس آنها شهید حاج قاسم سلیمانى با نثار جان خود اجازه ندادند تکفیری‌ها و داعشی‌ها بتوانند به اهداف شوم‌شان در سوریه برسند.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها با اشاره به برخی از مشکلات این منطقه در خصوص دفع آب های سطحی؛گفت: شهرک طالقانی نیازمند احداث پمپ سپتیک جهت تسریع در دفع آب های سطحی است، خوشبختانه اعتبار قابل توجهی از سوی شورای شهر و شهرداری بندر ماهشهر جهت ساخت پروژه ضلع غربی دفع آب های سطحی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: امیدواریم هر چه سریعتر پیمانکار این مناقصه مشخص و کار های پروژه  شروع شود  تا ان شاء الله اواخر سال آینده شاهد اتمام این پروژه باشیم و دیگر هیچ دغدغه ای نسبت به دفع آب های سطحی نداشته باشیم، البته تاکید می کنم که هم شهردار بندر ماهشهر و هم اعضای شورای شهر در این پروژه  کیفیت کار را بالا ببرند، تا در هنگام بارندگی مشکلات آبگرفتگی معابر را نداشته باشیم.

سید سلمان هاشمی در پایان با تسلیت درگذشت شیخ المشایخ  عرب خوزستان ؛بیان کرد: به تعبیر امام خمینی (ره)، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی  و تاکید مقام معظم رهبری عشایر ذخایر انقلاب هستند. باید این ذخایر را حفظ کرد، بار دیگر ضایعه درگذشت مرحوم شیخ فاضل ال ناصر که از موالین اهل بیت (علیهم السلام) بودند را به بزرگان عشائر، طوایف و مردم ولایتمدار و غیور خوزستان و شما نمازگزارن محترم تسلیت عرض مینمایم و همچنین  برای فرزند وی شیخ رضا آل ناصر آرزوی موفقیت داریم.

همین عشایر عرب خوزستان بودند که در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و در دوران انقلاب مقابل دشمنان و بد خواهان مقابله کرده و در آینده برای پاسداری از انقلاب اسلامی سینه سپر خواهند کرد .

 

مطالب مشابه
دیدگاه ها