نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: کارآمدترین روش ترویج حجاب در جامعه،نهادینه کردن تربیت فرزندان بر مبنای حیا و عفت است/ انوار اهل بیت عصمت و طهارت(ع)و ارواح طیبه شهداست، که کشورمان را همواره از گزندِ خصم و توطئه دشمنان دور نگاه داشته‌ است

 

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛سید سلمان هاشمی امام جمعه در خطبه اول نماز جمعه این هفته با دعوت مردم به تقوای الهی و ادامه شرح دعای هشتم صحیفه سجادیه و آثار حرص در روز قیامت ؛ عنوان کرد: پیامبر خدا صلى الله علیه و آله و سلم فرمود: امّت من در دنیا سه دسته اند : دسته اول، جمع آورى و اندوختن ثروت را دوست ندارند و در به دست آوردن و احتکار آن نمى کوشند، دسته دوم ، جمع کردن مال را از پاکیزه ترین و نیکوترین راه هایش دوست دارند، تا بدان وسیله به خویشاوندانشان رسیدگى کنند و دسته سوم، دوست دارند مال را از راه حلال و حرام جمع کنند و حقوقى را که بر آنها واجب و فرض شده است نپردازند.

امام جمعه شهرک طالقانی؛حیا را زیربنای عفاف و حجاب دانست و بیان کرد: حیا ملکه‌‏اى است درونی ،که  در قلب فرد رسوخ می کند و انسان را از گناه دور مى‏‌کند، زیربنای عفاف و حجاب حیا است، لذا در روایتی ریشه عفت، حیا دانسته شده است و در روایت دیگر میزان عفت را به تناسب میزان حیا بیان کرده و مى‏‌فرماید: «على قدر الحیاء تکون العفّه.».

وی افزود: هنگامى که ملکه حیا در جامعه‌‏اى و در قلب مردم رسوخ کرد، در نتیجه عفاف و خودنگهدارى درونى ایجاد خواهد شد، سپس ثمره ‏‌هاى عفاف آشکارا میشود و مى ‏‌توان شاهد فرهنگ حجاب و پوشش صحیح بود، حیا و عفت در جامعه باید از سنین کودکی در فرزندان نهادینه شود ، فیلم های نامناسبی که از طریق ماهواره  توسط والدین در معرض کودکان قرار می گیرد آسیب جدی برای بی حیا کردن  فرزند در سنین کودکی می شود.

هاشمی ادامه داد: استفاده نادرست از فضای مجازی ، در بی حیایی نقش موثری دارد، دنیای غرب برای فروپاشی کانون خانواده سالهاست که برنامه ریزی کردند و یکی از برنامه های آنان ترویج بی حیایی در جامعه است، آن هم از طریق ماهواره و فضای مجازی لذا کارآمدترین روش جهت ترویج حجاب در جامعه و در نتیجه تحکیم خانواده ،نهادینه کردن تربیت فرزندان خود بر مبنای حیا و عفت است.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها،با اشاره به منزلت شهدا؛خاطر نشان کرد: در منزلت شهید و شهادت آیات و احادیث بیشماری در فرهنگ اسلام وارد شده است. از جمله آیه « ولا تحسبنّ الذّین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء‌عند ربّهم یرزقون » انوار اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و ارواح طیبه شهدا است، که این کشور امام زمان(عج) را مدیریت می کنند و همواره گزندِ خصم و توطئه دشمنان را از آب و خاک مقدس ایران دور نگاه داشته‌اند.

وی افزود:  خدا را شاکریم که امروز شهرک ولایتمدار طالقانی  به مدد همه پیگیری ها و در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، منور و معطر به عطر دو شهید والا مقام دفاع مقدس ، شده است. سلام و درود  می فرستیم بر شهیدان گمنام، گمنام در میان خاکیان اما معروف در عرصه‌ی افلاکیان، شهدای گمنامی که علاوه بر واژه شهید،مدال گمنامی را بر نام خود اضافه کرده‌اند، البته این مدال گمنامی را از حضرت زهرا سلام الله علیها نخستین شهیده راه امامت و ولایت، به ارث برده‌اند.

سید سلمان هاشمی در ادامه گفت: همه ما مدیون خون پاک این شهدای عزیز و گرانقدر هستیم، امنیت امروز ما ثمره مجاهدت های جوانان ایثارگر این مرز و بوم در دوران دفاع مقدس و همچنین دفاع مدافعان حرم، در این زمان است. باید تقویت روحیه شهادت طلبی، معنویت افزایی و مأنوس شدن با مکتب شهیدان و شهادت در بین نسل جوان حفظ و تقویت شود .

وی تاکید کرد: البته تقویت این روحیه ملزوماتی دارد . از جمله گرفتن یادواره ها در مدارس برای دانش آموزان، انجام مسابقات کتابخوانی با محوریت  زندگانی و خاطرات شهدا، چاپ لوازم التحریر به نام شهدا و همچنین نام گذاری معابر و خیابان ها به نام شهدای هر شهر. چرا که به فرمایش رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی: امروز فضیلت زنده نگهداشتن یاد شهدا ،کمتر از شهادت نیست.

امام جمعه شهرک طالقانی یادآور شد: متأسفانه بیشتر شهدای شهرک طالقانی  در کوچه و خیابان های ما،گمنام باقی ماندند. و باید  نامگذاری خیابان ها و معابر برای شهرداری و اعضای شورای شهر مایه افتخار باشد. به غیر از ۲۵ شهید شهرک طالقانی و یک شهید مدافع حرم، دو شهید دیگر به نامهای سید یونس موسوی که اکنون به نام کوچه سمیه ۵ نامگذاری شده است و دیگری به نام خیرالله دریس رسولی که متأسفانه در لیست شهدای شهرستان و شهرک طالقانی همچنان گمنام مانده اند.

وی متذکر شد: متأسفانه در دوره شهرداران گذشتته این موضوع را به طور مکرر درخواست داده بودیم اما نتیجه ای حاصل نشد، امیدواریم که شورا و شهردار جدید بندر ماهشهر، آرزوی دیرینه مردم شهرک طالقانی در نامگذاری معابر و خیابانها خصوصاً خیابان سربندر(به نام خیابان شهدا) را تحقق بخشند.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی با انتقاد از متولیان برگزاری دومین یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی؛بیان کرد: از برگزار کنندگان دومین یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی بسیار گله مندیم، اگرچه نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی به صورت خودجوش این مراسم را برگزار نمود اما انتظار داشتیم همچنانکه یادواره این شهید عزیز دلها در سه شهر (بندر ماهشهر،بندر امام خمینی(ره) و چمران)برگزار شد ، و مایه افتخار و آبرو در شهرستان بود،  در این شهرک محروم هم گرفته می شد، به هیچ عنوان توجیه متولیان برگزاری دومین یادواره شهید سلیمانی ، در این بی سلیقگی، اگر نگوییم تبعیض، ،پذیرفته و قابل قبول نیست.

سید سلمان هاشمی در پایان تاکید کرد : مطالبه مردم شهرک طالقانی از سردار حاجتی این است که شهرک طالقانی حصه ای از شهدای گمنام داشته باشد.

دیدگاه ها