نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی:دولت فکری به حال چرخه معیوب و مافیای خودروسازی انجام دهد/ رعایت عدالت در حقوق و مزایای کارکنان وکارگران شرکت های پتروشیمی ضروری است

 

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک حلول ماه مبارک رجب و شروع فصل عبادت و فضایل روزه؛ عنوان کرد: با فرا رسیدن ماه پر برکت رجب، بهار خودسازی آغاز می‌شود، در مجموع آنچه از روایات درباره عظمت این ماه وارد شده است،عبارت است از اینکه ماه رجب بهترین فرصت برای تقویت ایمان و پارسایی است.چرا که روایات ما این ماه را ماه ،دعا و نیایش، ماه نماز، استغفار و آمرزش، ماه زیارت و دیدار اولیای الهی،  ماه اعتکاف و حضور در خانه‌های خدا، ماه روزه‌داری و احسان و نیکوکاری، ماه تهجد و شب زنده‌داری، است.

 

امام جمعه شهرک طالقانی با تسلیت شهادت امام هادی علیه السلام؛ بیان کرد: نکته ای از میراثی گرانبها که امام هادی علیه السلام برای ما شیعیان به یادگار گذاشت این است که امام علی بن محمد الهادی علیه السلام در حصاری که حاکمان وقت برایش ساخته بودند لب به دعا گشود و با زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیریه به تبیین جایگاه امامت و ولایت پرداخت و اینگونه میراثی گرانقدر از خویش به یادگار گذاشت.زیارت جامعه کبیره از طرف امام هادی علیه السلام در پاسخ به درخواست یکی از شیعیان نگاشته شده است.

 

وی افزود: زیارت جامعه کبیره،یکی از سرمایه های بزرگ شیعه است، که در این زیارتنامه باورهای شیعه درباره امامت، مقام ائمه اطهار علیهم السلام و وظایف شیعیان در مقابل آنها بیان شده است، یکی از ویژگی‏های این زیارت‏نامه، عمومی بودن آن است؛ بدین معنا که می‏توان آن را در تمامی زیارت‏های مربوط به دوازده امام خواند و بهره‏مند شد، همچنین در زیارت غدیریه دعاها و زیارت نامه های بسیاری در وصف امام علی علیه السلام وجود دارد که شاخص های ایشان را جز در زیارت نامه غدیریه نمی توان پیدا کرد.

 

هاشمی ادامه داد: در زیارت غدیریه بیش از ۳۰ آیه  در بیان فضایل امیرالمؤمنین علیه السلام  آمده استو حدود ۲۰۶ فضیلت  از فضائل آن حضرت در این زیارت ذکر شده است، جای خالی  زیارت جامعه کبیره و غدیریه امام هادی علیه السلام در کتب حوزوی و دانشگاهی به شدت احساس می شود. البته ناگفته نماند که زیارت غدیریه امام هادی علیه السلام در بین مردم  هم ناشناخته مانده است.

سید سلمان هاشمی با تسلیت درگذشت عالم گرانقدر آیت‌الله صافی گلپایگانی؛عنوان کرد: رهبر حکیم انقلاب اسلامی مرحوم آیت الله العظمی صافی را “مرجع بصیر” نامیدند و دلیل آن مدافع ارزشهای اسلامی و حریم اهل بیت علیهم السلام بود، یکی از سفارشات ایشان به ملت شریف ایران: ملت ایران در ۲۲ بهمن از انقلاب و آرمانهای انقلاب دفاع کنند،تاکید ایشان بر حرمت رهبری :حرمت رهبری باید حفظ شود.

 

وی افزود: مرحوم حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی را باید از انقلابی‌ترین فقهای معاصر دانست.کسی که از دوران جوانی و مبارزات سیاسی دوران پهلوی تا نهضت امام خمینی(ره) و استقرار نظام جمهوری اسلامی همواره در میدان حضور داشته و نقش‌آفرینی کرده است،دهه فجر فرصتی مناسب برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

 

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها؛ با اشاره به گلایه اخیر رهبر انقلاب از صنعت خودروسازی خاطر نشان کرد: متأسفانه صنعت خودرو سازی تاکنون نتوانسته رضایت مشتریان را جلب نماید و آبروی تولید داخلی را برده است.افسوس که ما در داخل کشور بیش از آنکه در حال خودروسازی باشیم در پی خودروسوزی و بدنام کردن تولید داخلی هستیم، با این وجود دولت باید فکری به حال چرخه معیوب و مافیای خودروسازی  انجام دهد.در چند روز اخیر قیمت سرسام آور خودروهای داخلی بار دیگر افزایش پیدا کرد و بر ناراحتی مردم از فاصله عمیق بین کیفیت خودروهای تولید شده با قیمت های اعلامی افزود.

 

وی افزود: چرا می توانیم موشک بسازیم اما خودروی با کیفیت نه؟ برای ساخت محصولی کارآمد مشابه موشک باید از خط تولید آن الگو برداشت.الگویی که محور شاخص آن باور به توان داخلی وعدم نگاه به بیرون از مرزهاست.متأسفانه هر چقدر که دانشمندان هسته ای، موشکی، فضایی و … موجب غرور ملی و عزت ملت می شوند، خودروسازان در حال رشته کردن پنبه ها هستند، آنچه امروز خودروسازان روی هم می کنند، نه تنها قابل عرضه بر بازارهای جهانی و رقابت با خودروسازان خارجی نیست، بلکه حتی در داخل کشور نیز برای مردم، مطلوبیت ندارد؛ در حالیکه توان متخصصان و نخبگان جوان و همچنین ظرفیت کشور، قابل انطباق با وضعیت فعلی خودروسازی در کشور نیست.

 

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به وضعیت آرامستان شهرک رجایی؛بیان کرد: ضروری است که مسئولین شورا و شهرداری بندر ماهشهر توجه بیشتری به آرامستان شهرک شهید رجایی،خصوصا مزار شهداء داشته باشند،این آرامستان از امکانات اولیه ای همچون آسفالت ، سرویس های بهداشتی و… محروم است.البته کارهای اولیه برای این آرامستان آغاز شده است که امیدواریم مدیریت شهری با دیدگاه مثبت و دید باز، نسبت به ترمیم و زیبائی این آرامستان کمر همت ببندند تا مردم شهرک طالقانی هم بتوانند از این ظرفیت استفاده نمایند.

 

هاشمی با بیان  اینکه دولت نباید از حل مشکلات اقتصادی و تورم سرسام‌آور در عمل غفلت کند؛اذعان داشت:افزایش نرخ نان سفره مردم در این برهه از زمانکه بیشترین آسیب را به قشر ضعیف وارد می کند یک نوع غفلت  و کج سلیقگی است ، حداقل استاندار به اصطلاح ویژه استان ،فرصت میداد یارانه مردم اضافه شود بعد دستور به افزایش نرخ نان میداد.

 

وی بیان کرد: قبوض آب، برق و گاز مدجویان کمیته امداد و بهزیستی از سوی دولت رایگان شد. البته به شرطی که الگوی مصرف را رعایت کنند و امیدوارم دولت فکری به  وضعیت تامین نان مددجویان کمیته امداد وبهزیستی کند و آنها را رایگان نماید.

 

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان با تاکید بر رعایت عدالت در حقوق و مزایای کارکنان و کارگران شرکت های پتروشیمی؛عنوان کرد: کارگران عزیز هر شرکت ضروری است که نماینده ای برای خود داشته باشند تا در مواقعی که از بابت حقوق و مزایا دچار مشکل شدند،یک نفر با مجوز فرمانداری و نماینده پیگیر این مسائل شود، از طرفی مدیران عامل و یا پیمانکاران نسبت به پیگیری مزایای کارگران کمر همت ببندند و عدالت را در میان کل شاغلین شرکت ها رعایت کنند، وظیفه نماینده مجلس است که بر این کار نظارت کند و مدیران عامل نیز با مدیریت صحیح و گوشزد نمودن به مسوولین زیر مجموعه آنها اوضاع را مدیریت کنند و باعث ایجادجو اعتصاب و التهاب در شرکت ها نشوند.

مطالب مشابه
دیدگاه ها