نمایش نوار ابزار

سیدسلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: خنثی کردن جریان ،فتنه “تحریف” با «جهاد تبیین» ‌محقق می‌شود/ ان شاء الله گرانی، تورم و بیکاری را همین مردم و با دست دولت مردمی حل خواهند کرد

 

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک چهل وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛اظهار کرد:امروز مردم شهرک طالقانی ثابت کردند هیچ چیزی جلودارشان نیست و با تمام وجود پای این نظام و آرمانهایش خواهند ماند، با وجود تمام مشکلات اقتصادی،معیشتی و …حضور خیره کننده ای داشتند،این انقلاب،انقلاب شماست ، انقلاب مردم است ،مردم انقلاب کردند و انقلابشان را دوست دارند و از آن حمایت میکنند.

وی افزود: امنیتی که در مقابل دشمنان، آمریکا و استکبار در کشور داریم، یکی از دستاوردهای بزرگ این انقلاب بوده و هست، درست است که از نظر معیشتی و تورم در فشار و مضایقه هستیم اما دستاوردهای بزرگی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی در این چهل و سه سال بوجود آمد، از نظر نظامی حرف اول را در منطقه میزنیم، دشمن نمی تواند چشم چپی به این انقلاب داشته باشد،طی این سالها تحریم های ظالمانه ای علیه ما اجرا کردند و تا میتوانستند ما را تحریم کردند اما الحمدلله توسط همین جوانان ایرانی دستهایمان را به سوی آمریکا و اذنابش دراز نکردیم.

هاشمی ادامه داد: اگر با دیگر کشورهایی همچون کویت،امارات و قطر مقایسه کنید میبینید که تاکنون هیچ جنگ علیهشان نبوده و میبینید که این روزها درصدد تسخیر یمن هستند اما هفت سال که نتوانسته اند کاری کنند ولی همین اتفاق اگر برای کشورهایی همچون قطر و کویت و امارات پیش می آمد قطعا توان مقابله را نداشتند.مردم کشور یمن روحیه و شجاعت امیرالمومنین را در وجود خود دارند.

وی تاکید کرد: این محور مقاومت است که از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، این تفکر سلیمانیهاست که حضرت آقا فرمودند الان از اسم سلیمانی میترسند، در زمان شاه و قبل از شاه بحرین تجزیه شد، کشور ایران در طول تاریخ کشوری گسترده بود اما در هر دوره بخشی از آن تجزیه شد ولی شما دیدید که هنوز بعد از ۴۳ سال نتوانستند ذره ای از این خاک را بگیرند.

امام جمعه شهرک طالقانی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی بر این باورند که انقلاب کارش تمام  است همانگونه که اول انقلاب، زمانیکه مردم‌ پیروز شدند، سلطنت ‌طلبها گفتند شش ماه دیگر انقلاب سقوط میکند! اما همه دیدند که سقوط نکرد.جنگ که شروع شد، صدام بعثی میخواست یک هفته ای تهران روا بگیرد تا انقلاب ساقط شود، اما نشد.اواخر جنگ، سازمان منافقین عملیات فروغ جاویدان برگزار کردند تا جماران بروند و انقلاب را نابود کنند که نشد.امام که از دنیا رفت، گفتند بعد از امام خمینی(ره) کار این انقلاب تمام است اما خلف صالحشان وجود دارند و آنها نیستند و انقلاب باقیست،بعد جنگ گفتند با تحریم ها کار انقلاب تمام خواهد شد، چون آمریکایی ها گفته بودند این تحریمها فلج کننده است،اما الان انها به میز مذاکره برگشتند و انقلاب تمام نشد.

هاشمی گفت: الان هم عده ای نوجوان و جوان در فضای تلگرام و اینسگرام میگویند: انقلاب در حال سقوط است!! اما انقلاب باقی است تا همه دشمنان این نظام و این انقلاب  بدانند که انقلابِ مردمی است و برای مردم باقی خواهد ماند. بله منکر تورم و بیکاری و گرانی نیستیم اما این هم ناشی از انتخاب ۸ سال قبل ما بود دولت بی تدبیر و امید مردم رانسبت به انقلاب ناامید کرد اما با وجود دولت مردمی دولت انقلابی ان شاالله مشکلات یکی پس از دیگری حل خواهد شد و ضربه محکمی به دهان یاوه گویان خواهیم زد.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها؛ با تبریک فرارسیدن اعیاد پربرکت ماه رجب؛عنوان کرد: بیست و دوم بهمن ماه امسال با اعیاد پر برکت ماه رجب ولادت امام محمد جواد علیه السلام و ولادت امیر المؤمنین علیه السلام مقارن شده است، سنت جود و بخشش یکی از صفات برجسته و ارزشمند انسانی است که هر شخص نمی تواند به راحتی به آن متصف شود.یکی از ویژگی های بارز،وجود سراسر نور و  پر برکت حضرت جواد الأئمه علیه السلام جود و کرم وی بود.هر وقت آن حضرت از خانه بیرون می‌آمدند، همراه خود چیزی داشتند، که اگر سائل و یا درمانده ‌ای از حضرت چیزی درخواست می‌کرد، حضرت او را دست خالی رد نمی‌کرد.

وی افزود: ما امروز باید سبک و سیره امام جواد علیه السلام را الگوی خود قرار دهیم خصوصاً در شرایطی که از هر نظر در تحریم هستیم و تنگناهایی در زندگی مردم وجود دارد باید هم سخاوت اخلاقی و هم سخاوت رفتاری در زندگی خود اعمال کنیم و در همین راستا لازم است مسئولان،افراد متمول و افرادی که موقعیت های اجتماعی در اختیار دارند در عین داشتن این موقعیت ها اهل جود، کرم و بخشش باشند، البته کمک های مومنانه ای که توسط برخی از مردم و خدمتگزاران در راستای دستگیری از فقرا و نیازمندان جامعه در حال انجام است، برگرفته از همین روحیه جود و بخشش امام جواد علیه السلام است که برای ما به ارمغان آورده شده است .

سید سلمان هاشمی با تبریک فرارسیدن سیزدهم رجب سالروز ولادت با سعادت حضرت مولی الموحدین امیر المؤمنین علیه السلام؛بیان کرد: یکی از بزرگترین فضیلت های امیر المؤمنین علیه السلام ولادت ایشان در خانه کعبه بود که یک معجزه بود و نصیب هیچ کس نشد و این فضیلت هایی که از طرف اهل سنت نیز روایت شده و به تعبیر بزرگان اهل سنت (فضیله خاصه)یعنی منحصر به وجود مبارک آقا امیرالمومنین علیه السلام است.

امام جمعه شهرک طالقانی حضرت زینب سلام الله علیها را مصداق «جهاد تبیین»دانست و گفت: حضرت زینب سلام الله علیها یکی از پرچم ‌داران مجاهدت برای جهاد تبیین بود. حضرت زینب سلام الله علیها و امام زین العابدین علیه السلام از عصر عاشورا پرچم جهاد تبیین را برافراشتند و با روایت حقیقت، عاشورا را ماندگار کردند و اجازه ندادند دشمن حقیقت را تحریف کند. شاید یکی از دلایلی که حضرت سیدالشهدا علیه السلام خانواده را همراه با خود به سفر کربلا می‌برد، ضرورت انتقال صحیح و بدون تحریف روایت وقایع اتفاق افتاده در واقعه عاشوراست.

وی افزود: خنثی کردن جریان “فتنه تحریف” با «جهاد تبیین» ‌محقق می‌شود، در صدر اسلام جریان اموی و معاویه تلاش می‌کرد با جنگ نرم و نبرد فرهنگی حقیقت را وارونه جلوه دهد و افکار مردم را در راستای نیات سوء خود منحرف سازد. جهاد تبیین یعنی اینکه دستاوردهای نظام را باید برای مردم معرفی کنیم نه اینکه شبکه های معاند دستاوردهای نظام را زیر سوال ببرند.

هاشمی در ادامه عنوان کرد: معاویه با دروغ ‌پراکنی، بازنمایی غیرواقعی از وقایع، شایعه ‌پراکنی، صرف پول‌ های هنگفت و ایجاد جنگ روانی گسترده علیه اهل‌بیت علیهم السلام و اسلام ناب تلاش می‌کرد جهت‎گیری افکار عمومی را در راستای اهداف و منافع خود تغییر دهد که نتیجه آن خانه‌ نشینی اهل‌بیت علیهم السلام شد، سکوت و بی‌تفاوتی جامعه در برابر ظلم به اهل ‌بیت علیهم السلام علی‌رغم آن‌همه تأکیدات پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در خصوص تکریم و استعانت جستن به حضرات معصومین علیهم السلام نتیجه جنگ روانی و فرهنگی معاویه بود.

خطیب نماز جمعه طالقانی افزود: معاویه برای توجیه کارهایش، افراد دنیاپرستی همچون سمره بن جندب کار گزار معاویه که عنوان صحابی را یدک می کشیدند، به استخدام خود در آورد تا به نفع او حدیث جعل کنند. سمره همان کسی است که به بهانه رسیدگی به درخت نخلی که در خانه یکی از مسلمانان داشت، آنقدر او را آزرد که حدیث «لا ضرر» از پیامبر(ص) صادر شد. او چهارصدهزار درهم از معاویه گرفت تا حدیثی جعل کند و آیه ۲۰۷ سوره بقره را که درباره امام علی(ع) بود، در حق ابن ملجم جا بزند. معاویه او را والی بصره قرار داد و شیعیان و محبان اهل بیت(ع) را بسیار آزرد و کشت.

وی گفت: امروز نیز کشور ما با چنین شرایطی روبه‌رو است و دشمن همان روش اموی را علیه کشورمان در پیش‌گرفته است، امروز دشمنان در تلاشند با دروغ ‌پراکنی، وارونه جلوه دادن حقایق و تحریف واقعیت، چهره رژیم طاغوت پهلوی را تطهیر کند، این توطئه در شعارها و فعالیت ‌های جریان ضدانقلاب کاملاً مشهود است. جهاد تبیین موجب آشکارسازی حقیقت، خروج از فضای غبارآلود، تنویر افکار عمومی و شکست توطئه دشمن در تحریف حقیقت است.

امام جمعه  شهرک طالقانی تاکید کرد: ایران اسلامی موفقیت‎ های بزرگی را در عرصه‎های مختلف به دست آورده است پیشرفت ‌هایی که حتی دشمنان به آنان معترف هستند به‌ طوری‌که امروز ایران قدرت مهم و تأثیرگذار در منطقه است که هیچ‌کس نمی‌تواند از آن چشم بپوشد، به دشمنان این آب و خاک گوشزد می کنیم که این انقلاب به دست مردم و با هدایت رهبری امام راحل ،پیروز شد و ان شاء الله بحول و قوه الهی با درایت  خلف صالح  و بصیر ،این انقلاب به راه خود ادامه خواهد داد .

سید سلمان هاشمی در پایان بیان کرد: این دشمنان بدانند که توهم سقوط این انقلاب مردمی را از ذهن خود بیرون کنند. جنگ نرم اموی راهبرد دشمن علیه ملت ایران است و نباید دراین قضیه کوتاه بیاییم وظیفه ما ، صداوسیما و اصحاب رسانه این است که جهاد تبیین کنند،الحمدلله امروز ایران قدرت تأثیرگذار منطقه است.

مطالب مشابه
دیدگاه ها