نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی:مدیران انقلابی و کارآمد در شهرستان بندرماهشهر باید جایگزین مدیران ناکارآمد و بی دغدغه شوند/دغدغه های امروز جوانان باید از سوی دولتمردان مورد توجه قرار بگیرد

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی ؛ سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز درخطبه های این هفته با تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت علی اکبر(علیه السلام) و روز جوان؛عنوان کرد: از جمله ویژگی های حضرت علی اکبر(علیه السلام) از زبان حضرت سید الشهداء (علیه السلام) که سه شباهت ایشان رابه پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم ) بیان می کند، شباهت اخلاقی و حُسن اخلاق، شباهت ظاهری و جسمانی و شباهت منطق در نطق و گفتار است.

وی با اشاره به مطالبه جوانان افزود:  رهبر معظم انقلاب نیز در بیانیه گام دوم انقلاب از مسئولان خواستند تا شرایط را برای رشد و بالندگی جوانان فراهم کنند.جوانان سرمایه‌های یک جامعه هستند . اگر از آنان حمایت و تلاش شود و مسئولین آنان را در مسیری که باید باشند قرار دهند ، قطعاً جامعه ایمن خواهد شد.

هاشمی در ادامه گفت : فراهم نمودن زمینه‌های ازدواج به موقع و آسان ، تأمین مسکن و کمک برای تهیه لوازم و مقدمات یک زندگی ساده ، دغدغه های امروز جوانان است که باید از سوی دولتمردان مورد توجه و در دستور کار قرار بگیرد.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها با اشاره به مقوله اشتغال؛خاطرنشان کرد:ظرفیت‌های قابل توجه اشتغال در شهرستان بندر ماهشهر وجود دارد اما متأسفانه فرهنگ اشتغال به صورت ملموس نهادینه نشده است.اگر فرهنگ اشتغال ایجاد شود، بیکاری ریشه کن خواهد شد،فرهنگ اشتغال یعنی مهارت و حرفه یک جوان.

وی افزود : در اهمیت حرفه و شغل نقل شده که پیامبر از هر کسی خوشش می آمد اول از کارش سوال می کرد. اگر پیغمبر می‌دید یک آدم جوان و قادر بر کار نشسته است ، تنبلی می‌کند و کاری انجام نمی‌دهد، می‌فرمود: «سقط من عینی» ؛ یعنی اینکه از چشمم افتاد.

هاشمی ادامه داد : اگر یک نفر مهارت و اراده لازم را داشته باشد و از طرفی مسئولان نیز  بستر کار را برای وی فراهم کنند و بازار کار نیز وجود داشته باشد ، قطعاً جوان از آن کار استقبال خواهد کرد و زمانی که اشتغال در جامعه فراهم شود ، از طرفی مسکن و ازدواج جوانان حل خواهد شد و از طرفی بزهکاری ها، آمار طلاق ، اعتیاد و دیگر آسیب های اجتماعی مانند سرقت کاهش پیدا خواهد کرد.

امام جمعه شهرک طالقانی با اشاره به گام بلند سپاه در پرتاب ماهواره به فضا ؛ بیان کرد : ماهواره نور دو  ارتقاء ‌یافته ماهواره نور یک است و ماموریت آن ، سنجشی و اطلاعاتی است و اطلاعات جمع‌آوری‌ شده توسط آن می‌تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد. از جمله این‌که این ماهواره می‌تواند در مقیاس بزرگ و با دید بسیار وسیع از فاصله ۵۰۰کیلومتری ، حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله را رصد کند.

وی تاکید کرد: مهمترین نکته این‌ است که ، فرزندان انقلابی این مرز و بوم توانستند سینه آسمان را شکافته و جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان اولین کشور مسلمانی معرفی کنند که ماهواره را در فضا قرار می‌دهد. این اتفاق و دستاورد مهم تنها یک عمل فنی نیست ، بلکه غلبه بر اراده هایی است که می‌خواستند ما را در زمین قفل کنند، اما توانستیم بر دشمن غلبه کنیم و این فناوری‌های پیچیده و دانش‌های نوین را به یک محصول موفق تبدیل کنیم.

امام جمعه شهرک طالقانی با اشاره به بیانات دیروز رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری ؛ گفت : دشمن می خواهد اعتماد مردم نسبت به انقلاب را تضعیف کند، مدیران انقلابی ، دلسوز و کار بلد ، باید جایگزین مدیران نا کارآمد ،ضعیف و بی دغدغه شوند، دولت مردمی و انقلابی باید در شهرستان بندر ماهشهر مدیران انقلابی و دلسوز را جایگزین مدیران ناکارآمد و بی دغدغه نماید، مدیری که نا کارآمد و بی دغدغه باشد ، اعتماد مردم را نسبت به انقلاب و نظام تضعیف خواهد کردو این موضوعی است که شیاطین کوچک و بزرگ در صدد تقویت آن هستند.

وی بیان کرد: به عنوان نمونه گلخانه شهرک طالقانی چند سالی است که زیر ساخت های آن آماده و ظرفیت اشتغال بالای ۵۰۰ نفر را دارد ، اما متأسفانه همچنان درگیر تشریفات اداری یا کاغذ بازی های اداری برخی از مسئولین ناکار آمد استانی وشهرستانی ، مانده است ، این موانع دست و پا گیر را همین مدیران ناکارآمد و بی دغدغه به وجود آوردند و این معضل معلول آن دسته از مدیران ناکارآمد دولت قبل نیز هست و تا وقتی تغییر و جابه جایی حاصل نشود، نمیتوان بر مشکلات فائق آمد.

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان با انتقاد از وضعیت زیباسازی فضای شهری در شهرک طالقانی؛ متذکر شد: زیبا سازی ، رنگ آمیزی و آذین بندی شهرک طالقانی در وضعیت مطلوبی نیست ، امیدواریم که مجموعه شورا و شهرداری بندر ماهشهر در این اعیاد شعبانیه و روزهای آغازین سال نو ،کمر همت ببندند و تغییری در ظاهر خیابان ها و ورودی دروازه قرآن ایجاد کنند تا در روحیه مردم تأثیر مثبتی داشته باشد.

مطالب مشابه
سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی : بصیرت یعنی دشمن شناسی، شناخت فتنه، آگاهی به زمان و بازی نکردن در زمین دشمن است/ سردار شهید سلیمانی فردی ولایتمدار، با اخلاص ، بی ادّعا، متدین،شجاع و دشمن شناس به معنی واقعی کلمه بود

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی : بصیرت یعنی دشمن شناسی، شناخت فتنه، آگاهی به زمان و بازی نکردن در زمین دشمن است/ سردار شهید سلیمانی فردی ولایتمدار، با اخلاص ، بی ادّعا، متدین،شجاع و دشمن شناس به معنی واقعی کلمه بود

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: دشمن به امنیت ایران چشم طمع دارد تا آرامش موجود در کشور را دچار خدشه کند، و نگذارد دولت سیزدهم در ریل گذاری جدید خدمت به مردم موفق باشد/اجازه ندهیم عده ای مغرض یا جاهل، آرامش و امنیت اجتماعی شهرستان بندرماهشهر را بر هم بزنند / نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی چرا گره مشکلات شهرک طالقانی به دستان مبارک  شما حل نمی شود؟

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: دشمن به امنیت ایران چشم طمع دارد تا آرامش موجود در کشور را دچار خدشه کند، و نگذارد دولت سیزدهم در ریل گذاری جدید خدمت به مردم موفق باشد/اجازه ندهیم عده ای مغرض یا جاهل، آرامش و امنیت اجتماعی شهرستان بندرماهشهر را بر هم بزنند / نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی چرا گره مشکلات شهرک طالقانی به دستان مبارک شما حل نمی شود؟

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: رسانه‌ های داخلی بیشتر به معرفی دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بپردازند/ خلق فرصت‌ های شغلی یکی از مهمترين ابزار های امیدآفرینی است، مسئولین به اشتغال جوانان  و ظرفیت های موجود اهتمام ویژه ای بورزند

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: رسانه‌ های داخلی بیشتر به معرفی دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بپردازند/ خلق فرصت‌ های شغلی یکی از مهمترين ابزار های امیدآفرینی است، مسئولین به اشتغال جوانان و ظرفیت های موجود اهتمام ویژه ای بورزند

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: حضرت زهرا سلام‌الله علیها در مقابل “جریان سقیفه و نفاق” ایستاد/ علت تعلل در راه اندازی ساختمان اداره برق شهرک طالقانی چیست؟مدیر عامل شرکت توزیع برق استان خوزستان ، باید پاسخگوی مطالبه به حق مردم باشد

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: حضرت زهرا سلام‌الله علیها در مقابل “جریان سقیفه و نفاق” ایستاد/ علت تعلل در راه اندازی ساختمان اداره برق شهرک طالقانی چیست؟مدیر عامل شرکت توزیع برق استان خوزستان ، باید پاسخگوی مطالبه به حق مردم باشد

دیدگاه ها