نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی:دولت مردمی، با کار جهادی و انقلابی به شعار سال جامه عمل بپوشاند/ترویج رقص و بی حیایی در جامعه با عناوین مختلف در مکان های عمومی خلاف شرع و به هیچ عنوان قابل توجیه نیست

 

امام جمعه شهرک طالقانی گفت:اگر به توان و دانش داخلی و شرکت‌ های دانش‌بنیان،اعتماد کنیم،سبب کاهش بیش از پیش خام فروشی، تقویت اقتصاد کشور و اشتغال‌زایی  خواهد شد، دولت مردمی، با کار جهادی و انقلابی ،به شعار سال جامه عمل بپوشاند و مایه تقویت امید در مردم شود.

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های این هفته با تبریک سال نو؛عنوان کرد:سالی که به نام تولید،دانش بنیان و اشتغال زایی مزین شده است، رهبر فرزانه انقلاب امسال نیزهمانند دهه گذشته، مسئله اقتصاد و تولید را نامگذاری و بر آن تأکید نمودند.

 

وی افزود:علت تاکید رهبر انقلاب بر  تولید ملّی این است ،که حل مشکلات اقتصادی کشور به تولید گره خورده است،زیرا اگر تولید داخلی افزایش پیدا کند، قطعاً بیکاری برطرف ، تورم و گرانی کم و در نتیجه اشتغال افزایش پیدا میکند ، همچنین آسیب های اجتماعی کم خواهد شد.

 

هاشمی ادامه داد: در سالی که گذشت مشکلات اقتصادی و معیشتی گرانی ،تورم ، کم ارزش شدن پول ملّی،بر زندگی مردم فشار آورد، این مشکلات اقتصادی و معیشتی علاوه بر ایجاد فشار بر روی زندگی مردم، باعث ناامید شدن آنها از کارآمدی انقلاب و نظام و زمینه‌ساز تقویت دشمنی‌ها و پیشرفتِ طرح و برنامه‌ی دشمن هم می‌شود.

 

وی خاطر نشان کرد: نباید اقتصاد کشور را متکی به غرب کنیم ،با وجود همه این تحریم ها، همچنان باید تجارت خارجی رونق پیدا کند، البته دستگاه دیپلماسی تلاش مضاعفی در رفع تحریم های ظالمانه آمریکایی ها علیه مردم کشور ما داشته باشد، البته این دولت مردمی با ریل گذاری صحیح  و حرکت جداگانه ای امیدها را در دل مردم زنده کرده است.

 

امام جمعه شهرک طالقانی در ادامه با اشاره به شعار سال؛عنوان کرد: تولید داری دو عنصر مهم است.یک: تولید دانش بنیان و دو: تولید اشتغال آفرین، اما تولیدی اشتغال آفرین است، که براساس دانش ، علم، آگاهی و دارای زیر ساخت های علمی باشد؛که به آن تولید دانش بنیان گفته می شود.تولید دانش‌بنیان: یعنی بتوان یک ایده، را تبدیل به محصول کرد.

 

وی افزود: از نمونه های ساده  و ملموس در تولید دانش بنیان بازیافت روزنامه های باطله و تبدیل به کاغذ کتاب یا مداد، بازیافت لاستیک و تبدیل به کفپوش های لاستیکی و ورزشی است، بازیافت قوطی نوشابه و آب معدنی به الیاف مصنوعی نه استفاده دوباره از بطری های پلاستیکی که خود باعث ایجاد بیماری میشود.

 

هاشمی ادامه داد: سالهاست که ضایعات پلاستیک‌های بازیافتی به چین برده می‌شود و این کشور آن‌ها را بازیافت می‌کند.این فقط یک نمونه ساده است. مثلا نمک دریا به محصولات پتروشیمی تبدیل می شود و در تولید محصولات دانش بنیان دیگر که در صنعت پتروشیمی کاربرد اساسی دارد .

 

وی تاکید کرد: اگر به توان و دانش داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان،اعتماد کنیم،سبب کاهش بیش از پیش خام فروشی، تقویت اقتصاد کشور و اشتغال‌زایی خواهد شد، دولت مردمی، با کار جهادی و انقلابی ،به شعار سال جامه عمل بپوشاند و مایه تقویت امید در مردم شود.

 

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها با اشاره به ولنگاری فرهنگی؛خاطرنشان کرد: متأسفانه در روزهای گذشته کلیپی در فضای مجازی از رقص چند بانو در مکان عمومی به نام ورزش،آن هم با نماد قومیتی و چفیه عربی منتشر شد که خاطر مردم ولایتمدار و عشایر شهرستان بندر ماهشهر را مکدر کرد، نبایدبه اسم ورزش بی حیایی در جامعه گسترش پیدا کند.

 

وی افزود: اسلام مخالف شادی و نشاط نیست و همینطور مخالف ورزش نیست، اما ترویج رقص و بی حیایی در جامعه با عناوین مختلف در مکان های عمومی خلاف شرع و به هیچ عنوان قابل توجیه نیست، باید با ترویج بی حیایی، مقابله کرد، دستگاه قضا باید با عوامل تولید و توزیع این کلیپ هنجار شکن برخورد جدی نماید.

 

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان تاکید کرد: البته مسئولین امر هم باید محیط مناسب و امنی را برای ورزش بانوان شهرستان بندر ماهشهر ،به ویژه شهرک طالقانی فراهم کنند و بانوان ورزش را با رعایت شئونات دینی، و موازین شرعی انجام دهند.

 

خطبه دوم نماز جمعه شهرک طالقانی – پنجم فروردین ۱۴۰۱

مطالب مشابه
دیدگاه ها