نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی : غده سرطانی اقتصاد کشور، وجود فساد و رانت دانه درشت ها است/ تعزیرات در برخورد با فساد، گران فروشی، کم فروشی و احتکار مماشات نکند

 

 

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛ سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به تصمیم دولت سیزدهم به منظور اصلاح یارانه‌ ها؛اظهار کرد: امروز تصمیم دولت سیزدهم، درباره اصلاح یارانه‌ ها به مهمترین بحث‌ روز جامعه تبدیل شده است،اقتصاد ایران سال ها است که از غده سرطانی بدخیم رنج میبرد و نیاز به جراحی داشت،غده سرطانی اقتصاد کشور، وجود فساد و رانت دانه درشت ها است.

وی افزود: دولت های قبل جرأت جراحی کردن اقتصاد کشور را نداشتند، اما دولت آقای رئیسی در سال اول ریاست جمهوری خود ،دست به این کار زد. دولت دو راه بیشتر نداشت یا تداوم سیاست های قبلی دولت که باعث تورم ، گسترش بی عدالتی ،افزایش فقر  می شد و می بایست مانند دولت قبل  منتظر برجام میماند،یا سیاست جدید حذف ارز ترجیحی که راه دوم را برگزید.

 

هاشمی ادامه داد: از اهداف مهم حذف یارانه ترجیحی  توسط دولت ،قطع کردن دست دلالان و رانت خواران و خشکاندن ریشه فساد اقتصادی است، البته باید یارانه به شکل صحیح و قاطع مدیریت شود، تا دست رانت خواران قطع شود چرا که قبلا یارانه به دست تولید کننده می رسید اما اکنون به دست مصرف کننده می رسد.

 

امام جمعه شهرک طالقانی بیان کرد: اکنون بیشتر اعتراضاتی که میبینیم از همین چند درصد دلال و رانت خوار و سودجویان هستند که خون مردم را در شیشه حبس کردند. زیرا دیگر سلطان سکه، روغن و شکر به وجود نخواهد آمد.

وی عنوان کرد: دشمنان انقلاب و شبکه های معاند دلشان برای کشور ما و مردم ایران نمی سوزد زیرا اگر می سوخت آمریکا را وادار به تحریم ایران نمی کرد ، اکنون دایه مهربان تر از مادر شده اند و هشتگ ایران گرسنه سر می دهد، نباید جوانان ما تحت تأثیر  تبلیغات دشمن قرار بگیرند، دشمن دشمن است و آرزوی خوشبختی ما را نمی کند.

هاشمی در ادامه صحبت های خود، خواستار برخورد قاطع اصناف و تعزیرات با محتکران و گرانفروشان شد و گفت: اجرای قانون طرح تعدیل یارانه ترجیحی نباید سبب گرانی بقیه کالاهای مورد نیاز مردم شود. تعزیرات با قاطعیت با متخلفان برخورد کند و نگذارد ۶ هزار قلم کالایی که قیمت آن آزاد و بدون یارانه است بالا برود.

وی تاکید کرد: تعزیرات در برخورد با فساد، گران فروشی، کم فروشی و احتکار مماشات نکند، نباید در شهرستان بندر ماهشهر بازرسی و نظارت اصناف بر کالاهای  اساسی مردم ضعیف  باشد، صرفا جریمه کردن متخلف بازدارنده نیست، بلکه باید علاوه بر جریمه سنگین ،پلمپ و حساب های طرف بسته شود. این می شود بازدارندگی.

 

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در ادامه گفت: نظارت  باید نظارت قوی باشد، باید متخلفان از بازرسی و نظارت اصناف هراس داشته باشند. عدم بازدارندگیِ بازرسی ‌ها می‌تواند نوعی تشویق برای تداوم تخلفات باشد، متأسفانه گزارش شده که برخی از آقایان بازرس و نظارت با متخلفان مماشات می کنند ،خب این نظارت دردی را  دوا نمی کند.

سید سلمان هاشمی خطاب به برخی از مغازه داران و کسبه ها؛بیان کرد: برخی بی انصافی می کنند، دشمن می گوید می خواهم با فشار اقتصادی بر شما فشار وارد کنم، آن وقت مسلمان و شیعه أمیرالمؤمنین علیه السلام ، می خواهد احتکار کند،می خواهد گرانفروشی کند و اجناسی که به قیمت قبل خریداری کرده را امروز در این وضعیت اقتصادی به نرخی بالاتر میفروشد!

وی افزود: به شیعه امیرالمؤمنین علیه السلام اجحاف می کنی! نماز شب می خوانی! حج میروی ، زیارت میروی ! آیا نمازت قبول است؟چرا خودت را در صف دشمن قرار میدهی!آیا می دانی کسی که احتکار می کند خدا او را لعنت می کند:المحتکر ملعون،آیا گناه فقط بد حجابی است؟ شیعه امیرالمؤمنین علیه السلام کسی است که انصاف دارد. بازار  ما باید بازار با انصافی باشد، بازاری با انصاف است که در آن احتکار، گران ‌فروشی، تقلب و حقه‌ بازی نباشد.

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان خاطرنشان کرد: تاکید می کنیم که با اجرای این سیاست نباید  فشاری بر طبقات ضعیف جامعه وارد شود، دولت آقای رئیسی  با عمل کردن به وعده های خود ،امید  را در دل مردم زنده نگه دارند، امیدواریم دولت  با اجرای این طرح اگر چه اول آن مانند دارو تلخ است اما در میان مدت با کنترل تورم، توان خرید مردم بالا رود، اشتغال زیاد ، و بیکاری کم شود.

 

مطالب مشابه
سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی : بصیرت یعنی دشمن شناسی، شناخت فتنه، آگاهی به زمان و بازی نکردن در زمین دشمن است/ سردار شهید سلیمانی فردی ولایتمدار، با اخلاص ، بی ادّعا، متدین،شجاع و دشمن شناس به معنی واقعی کلمه بود

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی : بصیرت یعنی دشمن شناسی، شناخت فتنه، آگاهی به زمان و بازی نکردن در زمین دشمن است/ سردار شهید سلیمانی فردی ولایتمدار، با اخلاص ، بی ادّعا، متدین،شجاع و دشمن شناس به معنی واقعی کلمه بود

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: دشمن به امنیت ایران چشم طمع دارد تا آرامش موجود در کشور را دچار خدشه کند، و نگذارد دولت سیزدهم در ریل گذاری جدید خدمت به مردم موفق باشد/اجازه ندهیم عده ای مغرض یا جاهل، آرامش و امنیت اجتماعی شهرستان بندرماهشهر را بر هم بزنند / نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی چرا گره مشکلات شهرک طالقانی به دستان مبارک  شما حل نمی شود؟

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: دشمن به امنیت ایران چشم طمع دارد تا آرامش موجود در کشور را دچار خدشه کند، و نگذارد دولت سیزدهم در ریل گذاری جدید خدمت به مردم موفق باشد/اجازه ندهیم عده ای مغرض یا جاهل، آرامش و امنیت اجتماعی شهرستان بندرماهشهر را بر هم بزنند / نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی چرا گره مشکلات شهرک طالقانی به دستان مبارک شما حل نمی شود؟

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: رسانه‌ های داخلی بیشتر به معرفی دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بپردازند/ خلق فرصت‌ های شغلی یکی از مهمترين ابزار های امیدآفرینی است، مسئولین به اشتغال جوانان  و ظرفیت های موجود اهتمام ویژه ای بورزند

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: رسانه‌ های داخلی بیشتر به معرفی دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بپردازند/ خلق فرصت‌ های شغلی یکی از مهمترين ابزار های امیدآفرینی است، مسئولین به اشتغال جوانان و ظرفیت های موجود اهتمام ویژه ای بورزند

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: حضرت زهرا سلام‌الله علیها در مقابل “جریان سقیفه و نفاق” ایستاد/ علت تعلل در راه اندازی ساختمان اداره برق شهرک طالقانی چیست؟مدیر عامل شرکت توزیع برق استان خوزستان ، باید پاسخگوی مطالبه به حق مردم باشد

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: حضرت زهرا سلام‌الله علیها در مقابل “جریان سقیفه و نفاق” ایستاد/ علت تعلل در راه اندازی ساختمان اداره برق شهرک طالقانی چیست؟مدیر عامل شرکت توزیع برق استان خوزستان ، باید پاسخگوی مطالبه به حق مردم باشد

دیدگاه ها