نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی:دولت باید ،در اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، طوری عمل کند که برنامه های دشمن را خنثی کند/ با رعایت موازین شرعی در مراسمات تشییع ، رسم غلط تیراندازی را ریشه کن کنیم

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه یکی از عوامل اصلی شکل‌گیری قاچاق در کشور، ارز ترجیحی در کشور است؛اظهار کرد: سیاست‌هایی مانند ارز ترجیحی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بسترساز آسیب‌هایی مانند رانت، فساد و قاچاق است، در مورد رانت و فساد هفته گذشته، اشاره ای داشتیم که وجود ارز ترجیحی سبب رانت و فساد اقتصادی خواهد شد.

 

وی با اشاره به  قاچاق کالا و ارز؛ افزود: متأسفانه در سالهای گذشته، قاچاقچیان ، به واسطه ارزان بودن کالا‌های مشمول ارز ترجیحی ، از قاچاق و فروش آنها در کشور‌های منطقه به قیمت جهانی، سود سرشاری را به دست می‌‌آوردند؛ و این اجحاف بزرگی در حق مردم ایران بود، زیرا این یارانه‌ متعلق به همه مردم ایران است.

 

هاشمی ادامه داد: به طور مثال گندم و روغن  به دلیل  پایین بودن قیمت آن در داخل کشور نسبت به قیمت‌ های جهانی، برای قاچاقچیان در خارج از مرز، سودآوری بیشتری داشت، به همین خاطر ریسک آن را می پذیرند و به صورت قاچاق به فروش می رسانند.دولت با حذف یارانه ترجیحی، درصدد است بستر و زمینه قاچاق و  فروش کالاهای اساسی توسط قاچاقچیان را از بین ببرد، که امیدواریم در این کار موفق باشد.

 

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه با اشاره به ملاحظاتی در اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها؛خاطرنشان کرد:یکی از اهداف دشمن، در اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها، ایجاد ترس از کمبود کالا است ؛ که خوشبختانه کالای های اساسی به اندازه کافی در کشور وجود دارد و در این زمینه جای هیچ نگرانی نیست، دولت باید ،در اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، طوری عمل کند که برنامه های دشمن را خنثی کند.

وی افزود: مردم از گرانی رنج می برند،دولت با افزایش نظارت هوشمند باید جلوی گرانی افسار گسیخته را بگیرد.دولت باید نگرانی مردم نسبت به گرانی کالاهای اساسی را  رفع کند و در صورت بالا رفتن قیمت کالا های اساسی دولت باید سطح درآمدی و رفاه مردم را بالا ببرد و قدرت خرید مردم را افزایش دهد.

هاشمی تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی ضمن نظارت بر بازار ، با محتکران کالاهای مردم قاطعانه و بدون اغماض برخورد بازدارنده ای انجام دهند و آن را به وضوح برای مردم بیان کنند.متأسفانه مشاهده شده که برخی از نانوایان ،در ساعت های مشخص نان نمی پزند و  آرد یارانه ای را آزاد و با نرخ بالا به مردم می فروشند، اگر دولت بخواهد این طرح با موفقیت به سرانجام برسد باید بخش های نظارتی و تعزیراتی، نظارتشان را بر بازار بیشتر کنند،خصوصاً  نظارت بر بقیه کالاهایی که نرخ مصوب ندارند.

 

 

امام جمعه شهرک طالقانی در بخش دیگری از صحبت های خود خطاب به متولیان مساجد و حسینیه ها؛بیان کرد: متولیان مساجد و حسینیه ها،اجازه برگزاری مراسم عزا و ترحیمی که قرار است در تشییع جنازه آن مرحوم، تیراندازی و عدم رعایت آداب اسلامی صورت بگیرد، را ندهند. در چند روز گذشته شاهد مراسم تشییع یکی از خادمین اهل بیت علیهم السلام حاج عبد حردانی بودیم که می بایست از فرزندان و طایفه حردانی خصوصاً بزرگ طایفه آنها تشکر و قدرانی نماییم ،زیرا این تشییع طبق موازین شرعی و با تهلیل و تکبیر و بدون تیراندازی برگزار شده بود، ان شاء الله این مراسم برای مراسمات عزاداری دیگر طوایف،الگویی مثبت باشد.

 

وی افزود: در زمان های قدیم اگر شخصی در روستایی فوت می کرد، به علت نبود وسایل ارتباط جمعی مانند تلفن ،چند تیر هوایی می زدند تا به روستای دور بفهمانند که در این جا شخصی  فوت کرده است. ولی امروزه با وجود فضای مجازی چنین عملی ضرورتی ندارد و در  مقوله تیراندازی در مراسمات،اگر صاحبان عزاء بخواهند، این رسم غلط روز به روز کمتر خواهد شد، باید همه دست به دست همدیگر بدهیم و این پدیده غلط را در شهرک طالقانی  ریشه کن کنیم.

 

 

امام جمعه شهرک طالقانی با انتقاد از عدم وجود درمانگاه و بیمارستان رایگان؛متذکر شد: چرا با وجود صنایع عظیم پتروشیمی ما همچنان از وجود یک درمانگاه شبانه روزی رایگان در شهرک طالقانی رنج میبریم و تا کنون در شهرستان بندرماهشهر یک بیمارستان دولتی نداریم. نمایندگان قبلی و فعلی در هر دوره نمایندگی میگویند در حال گرفتن مجوز هستیم! پس چه زمان آماده میشود؟! در ۴ سال گذشته کجا بوده اید؟! اگر بیمارستان تامین اجتماعی داریم پس چرا امکانات خوب نداریم!

 

وی افزود: چرا در استان و شهرستان کم کاری میکنند، تا کی بیماران ما باید به شهرستان های دیگر بروند و بسیاری از آنها در مسیر بیمارستان تلف شوند، مسئولین پتروشیمی باید در قبال مسوولیت های اجتماعی بیمارستان و درمانگاه  برای مردم بسازند و در بحث مسولیت های اجتماعی  باید ورود کنند.

 

 

سید سلمان هاشمی در پایان با اشاره به مساله درگیری در بیمارستان حاج معرفی؛متذکر شد: متاسفانه درگیری عده ای جاهل در بخش اورژانس بیمارستان حاجیه نرگس معرفی مایه آبرو ریزی شهرستان بندرماهشهر شده است. این اولین بار نیست که چنین درگیری در بیمارستان اتفاق می افتد و امنیت جانی پرسنل بیمارستان و همچنین بیماران به خطر خواهد افتاد، مسئولین شبکه بهداشت و درمان  چاره ای برای امنیت بیمارستان بیندیشند و جوابگوی این مسئله باشند، با نیروی انتظامی تفاهم نامه ای امضاء کنند تا امنیت پرسنل و بیماران بیمارستان بیش از این به خطر نیفتد.

 

 

مطالب مشابه
دیدگاه ها