نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: مسئولان نظام و انقلاب باید تلاش کنند از انقلاب اسلامی و اهداف آن منحرف نشوند و آرمانهای امام و شهدا را فراموش نکنند/ دشمن با ترویج بی حیایی و بی حجابی در فضای مجازی به دنبال از هم پاشیدن کانون گرم خانواده است / مدیران صنایع بومی گزینی و امنیت شغلی کارگران را در اولیت کاری خود قرار دهند

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛ سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های این هفته با تسلیت و گرامیداشت فرارسیدن سالروز رحلت امام خمینی معمار کبیر انقلاب؛عنوان کرد: 14خردادماه، سالروز رحلت جانگذار امام راحلی است که مراسم تشییع وی با حضور 11 میلیون نفری مردم، موجب حیرت جهانیان شد، از ویژگی های برجسته حضرت امام خمینی(قدس) خداباوری ، اخلاص و شجاعت وی بود.

 

وی افزود: از بارزترین نکات شخصیت و موفقیت حضرت امام، خلوص و بندگی ایشان در مقابل خداوند متعال است و به این دلیل است که در دل‌های همه مردم جای گرفته است. امام با ایمان به خدا ،شخصیتی شجاع داشتند ، ترس و یأس بر او عارض نمی‌شد و غرور او را نمی‌گرفت. وقتی از امام می‌پرسند از بازگشت به ایران چه احساسی دارید؟ فرمودند: «هیچ»! زمانی که خبر سقوط خرمشهر را به امام دادند، ایشان مأیوس نشدند همچنین زمانی که خبر آزادسازی خرمشهر را به امام دادند، امام فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد!»

 

هاشمی ادامه داد: مردم محوری و خدمتگزار مردم از دیگر صفات بارز ایشان بود، امام خود را رهبر مردم نمی دانستند بلکه خود را خدمتگزار مردم معرفی می کردند. امام ، رهبر خود را ،حسین فهمیده ای ،نوجوان 13 ساله ای می دانست که نارنجک به کمر خود بست و به زیر تانک دشمن بعثی رفت.

 

وی بیان کرد:امام (ره) طرفدار قشر مستضعف بودند و همیشه به مسئولان گوشزد می کردند،  که به هیچ عنوان، قشر محروم و مستضعف را فراموش نکنند، ایشان محرومان و مستضعفان، را صاحبان اصلی انقلاب می ‌دانست، به همین خاطر نهادهای کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، بنیاد 15 خرداد و جهاد سازندگی با هدف حمایت از محرومان به فرمان امام راحل تشکیل شد.

 

امام جمعه شهرک طالقانی افزود: امام راحل به وجود دشمن اعتقاد داشت و او  را به خوبی می‌شناخت، به همین دلیل هرگز فریب وعده ‌های دشمن را نمی‌خورد و از تحریم ‌ها و تهدیدهای دشمن نیز نمی‌ترسید. امروز خلف صالحش، مقام معظم رهبری هم دشمن شناس خوبی است و هیچ وقت فریب وعده های دشمن نشدند ،از تهدیدهای دشمن ، واهمه و هراسی نداشتند و نخواهند داشت.

 

وی در ادامه گفت:آن روزی که امام از پاریس وارد تهران شد و یک دهم از این اقتداری که ما امروز از نظر دفاعی و صنعتی و علمی که در مقابل دشمنان مان داریم، آن روز نداشتیم،فرمودند: «آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند، ما آمریکا را زیر پای خود له می کنیم» امروز مقام معظم رهبری خصوصیات بارز امام راحل مانند خدا باوری،مردم داری ، درایت، غیرت دینی، شجاعت، استکبار ستیزی و تدبیر امور انقلاب اسلامی در شخصیت و رفتار وی متبلور، است.

 

امام جمعه شهرک طالقانی تاکید کرد:مسئولان نظام و انقلاب باید تلاش کنند از انقلاب اسلامی واهداف آن منحرف نشوند و آرمانهای امام و شهدا را فراموش نکنند، چرا که چشم پوشی از این اهداف، خیانتی بس عظیم به امام و خون شهداست که از جمله این شهدا شهید مدافع حرم احمد مکیان است.شهید احمد مکیان حافظ قرآن و از شهدای طلاب در  (15 آذرماه 1373) در شهرک طالقانی شهرستان بندرماهشهر دیده به جهان گشود و در (18 خردادماه 1395) در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

وی با اشاره به وصیت نامه شهید احمد مکیان؛افزود: شهید احمدمکیان در وصیت نامه خود بر لزوم حمایت همه جانبه از ولایت فقیه تاکید کرده اند و نوشته اند دوست دارم اگر جنازه ‌ام به دست شما رسید پیکر بی جان مرا غریبانه تحویل بگیرید و غریبانه تشییع کنید و غریبانه در بهشت معصومه قطعه ۳۱ به خاک بسپارید و روی سنگم چیزی ننویسید و اگر خواستید چیزی بنویسید فقط بنویسید «تنها پرکاهی تقدیم به پیشگاه حق تعالی». شهیدی که آرزویش گمنامی بود. و ان شاءالله مراسم ششمین گرامیداشت روز شهادت این شهید والامقام سه شنبه شب در حسینیه شهدای مدافع حرم در دفتر امام جمعه شهرک طالقانی ساعت ده شب برگزار خواهد شد.

 

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها با اشاره به موضوع ترس دشمنان از سرود “سلام فرمانده” در جامعه و روش مقابله با مقوله بی حجابی و بی حیایی جامعه توسط دشمن؛اظهار کرد: این روز‌ها در اتفاقی جالب و قابل تحلیل، زمزمه لب بسیاری از کودکان و بزرگسالان کشورمان نوای زیبای سرود «سلام فرمانده» است. تأثیر پذیری و جاودانگی این سرود به گونه‌ ای است که در بسیاری از کشورهای اسلامی این سرود خوانده می‌شود. استقبال و اثرگذاری این سرود تا حدی بوده است که دشمنان و معاندان را به واکنش‌ های توام با عصبانیت و دستپاچگی کشانده است.

 

وی افزود: سرود «سلام فرمانده» مانند یک موشک بالستیک نقطه زن، از قلب مردم به قلب دشمن وارد کرده است. امروزه امپراتوری رسانه ‌ای جهان، کاملاً دست یهود است که در قرآن داریم  یهود را حریص ‌ترین افراد برای دشمنی با جامعه ایمانی می داند. زیرا آنها می‌دانند امام زمان(عج) ریشه ‌شان  را خواهد خشکاند. لذا اینها  از امام زمان(عج) ترس و واهمه دارند.  یهود دشمنی است که سال ‌هاست که با انواع و اقسام ابزار های رسانه ‌ای از قبیل ماهواره و شبکه ‌های اجتماعی و ترانه‌ های مبتذل،ذهن و روح فرزندان ما را هدف قرار داده است ،باید از این سرود واهمه داشته باشد.

 

هاشمی با بیان اینکه ؛دشمن با ترویج بی حیایی و بی حجابی در فضای مجازی به  دنبال از هم پاشیدن کانون گرم خانواده است؛خاطرنشان کرد: ضروریست  در این برهه از زمان، که دشمن با رسانه و فیلم، دنبال بی‌حجاب و بی‌حیا کردن جامعه است، یک محتوایی در فضای مجازی با موضوع عفاف و حجاب همراه با مانور سراسری تولید و اجرا شود.

 

وی یادآور شد: البته در مراسم “سلام فرمانده” که در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی، اجرا شد، این نکته را یاد آور می شوم که بهتر بود ، با یک مدیریت خوب، زمان برگزاری این مراسم به تعویق می افتاد، و در ثانی اجرای آن بدون اختلاط خانوادگی (مرد و زن) در ورزشگاه صورت می گرفت. اگر چه خانم ها با حفظ حجاب کامل حضور پیدا کردند. موسیقی سرود «سلام فرمانده»  جنبه موسیقی رقص ندارد و حالتی معنوی را تداعی می کند.

 

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان با اشاره به تغییر و تحول در صنعت پتروشیمی شهرستان بندر ماهشهر؛ عنوان کرد: امیدواریم با تغییر و تحوّل در مدیریت صنعت پتروشیمی، شاهد ایجاد فرصتهای شغلی پایدار، برای جوانان جویای کار شهرستان بندر ماهشهر، علی الخصوص شهرک طالقانی باشیم که از جمله فرصت های شغلی پایدار ،می توان به راه اندازی صنایع پائین دستی در شهرک صنعتی بندر ماهشهر  اشاره نمود و ضروریست مدیران صنایع توجه به بومی گزینی را در اولیت کاری خود قرار دهند و امنیت شغلی کارگران  را تأمین نمایند.

مطالب مشابه
سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی : بصیرت یعنی دشمن شناسی، شناخت فتنه، آگاهی به زمان و بازی نکردن در زمین دشمن است/ سردار شهید سلیمانی فردی ولایتمدار، با اخلاص ، بی ادّعا، متدین،شجاع و دشمن شناس به معنی واقعی کلمه بود

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی : بصیرت یعنی دشمن شناسی، شناخت فتنه، آگاهی به زمان و بازی نکردن در زمین دشمن است/ سردار شهید سلیمانی فردی ولایتمدار، با اخلاص ، بی ادّعا، متدین،شجاع و دشمن شناس به معنی واقعی کلمه بود

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: دشمن به امنیت ایران چشم طمع دارد تا آرامش موجود در کشور را دچار خدشه کند، و نگذارد دولت سیزدهم در ریل گذاری جدید خدمت به مردم موفق باشد/اجازه ندهیم عده ای مغرض یا جاهل، آرامش و امنیت اجتماعی شهرستان بندرماهشهر را بر هم بزنند / نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی چرا گره مشکلات شهرک طالقانی به دستان مبارک  شما حل نمی شود؟

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: دشمن به امنیت ایران چشم طمع دارد تا آرامش موجود در کشور را دچار خدشه کند، و نگذارد دولت سیزدهم در ریل گذاری جدید خدمت به مردم موفق باشد/اجازه ندهیم عده ای مغرض یا جاهل، آرامش و امنیت اجتماعی شهرستان بندرماهشهر را بر هم بزنند / نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی چرا گره مشکلات شهرک طالقانی به دستان مبارک شما حل نمی شود؟

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: رسانه‌ های داخلی بیشتر به معرفی دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بپردازند/ خلق فرصت‌ های شغلی یکی از مهمترين ابزار های امیدآفرینی است، مسئولین به اشتغال جوانان  و ظرفیت های موجود اهتمام ویژه ای بورزند

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: رسانه‌ های داخلی بیشتر به معرفی دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بپردازند/ خلق فرصت‌ های شغلی یکی از مهمترين ابزار های امیدآفرینی است، مسئولین به اشتغال جوانان و ظرفیت های موجود اهتمام ویژه ای بورزند

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: حضرت زهرا سلام‌الله علیها در مقابل “جریان سقیفه و نفاق” ایستاد/ علت تعلل در راه اندازی ساختمان اداره برق شهرک طالقانی چیست؟مدیر عامل شرکت توزیع برق استان خوزستان ، باید پاسخگوی مطالبه به حق مردم باشد

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: حضرت زهرا سلام‌الله علیها در مقابل “جریان سقیفه و نفاق” ایستاد/ علت تعلل در راه اندازی ساختمان اداره برق شهرک طالقانی چیست؟مدیر عامل شرکت توزیع برق استان خوزستان ، باید پاسخگوی مطالبه به حق مردم باشد

دیدگاه ها