نمایش نوار ابزار

حجه الاسلام امین تابع جابری خطیب نماز جمعه: شهرک طالقانی ظرفیت عظیمی در بحث جوانان دارد/مسئولین امر همت مضاعفی برای رفع مشکلات مردم داشته باشند

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی حجه الاسلام امین تابع جابری خطیب نماز جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت فرارسیدن سالروز قوه قضائیه عنوان کرد: امید مردم به قوه قضائیه است چرا که این قوه قرار است بحث عدالت را بین مردم ترویج دهد، در زمانیکه آیت الله رئیسی زمام قوه قضائیه را بدست گرفته بودند تحول عظیمی در قوه قضائیه بوجود آمد و ان شاء الله که با وجود حجت الاسلام اژه ای که ایشان نیز به خوبی در حال کار هستند تحولات عظیمی بوجود آید.

وی افزود: قضات و دادستانان محترم بدانند که در خوزستان با وجود بزرگان،علما و ریش سفیدان ظرفیت عظیمی در حل و فصل مشکلات وجود دارد که روزانه مشکلات بسیاری را پیش از ورود به مجراهای قانونی حل و فصل میکنند و وجود این افراد کمک بزرگی در کنار قوه قضائیه است و شایسته است که از این ظرفیت استفاده کنند.

خطیب نماز جمعه با اشاره به یکم تیرماه روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) بر تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی؛بیان کرد: هر کدام از ما وظیفه ای برای تبلیغ اسلام دارد و ما نباید فقط به سازمان تبلیغات اسلامی،علما، خطبا و روحانیون … تکیه کنیم بلکه خودمان نیز باید مبلغ اسلام و فرهنگ اسلامی باشیم.

وی افزود: از جمله مصادیق تبلیغ اسلامی میتوان به سرود سلام فرمانده اشاره کرد که در این بین نیز مخالفان بسیاری نیز ادعا کرده اند که ایران در حال آموزش جهاد و خشونت به فرزندان دهه نودی هستند، وقتی سرودی به نام دین و مذهب یاد کودکانمان میدهیم می گویند ترویج خشونت انجام داده اید اما باید به این دسته افراد گفت که آیا فیلم ها،بازی های رایانه ای و … عامل خشونت نیستند!؟ ترویج بی بند و باری و خشونت که غرب در حال برنامه ریزی برای نسل جوان است.

حجه الاسلام تابع جابری ادامه داد: واقعا جای این سرود در بین این هجمه های فرهنگی خالی بود، ما باید از سالهای گذشته چنین کارهای فرهنگی ارائه میدادیم، هم اکنون میبینیم که این سرود در کشورهای عربی،آفریقایی و اروپایی و سایر نقاط جهان در حال اجرا و ترجمه است. این راه باید ادامه داشته باشد و در کتابهای ما گنجانده شود.

وی تاکید کرد: در این سرود نام بسیاری از نام آوران معاصر آورده شده که نسلی که با این افراد آشنا نیست را با قهرمانان کشورش آشنا می کند چرا که امروزه بسیاری از فرزندان ما بخاطر ضعف در آموزش معرفت زندگانی ائمه،قهرمانان معاصر و … را نمیدانند،اینها ضعف در ارکان یک جامعه اسلامی است.باید در این مسیر گام های موثرتری برداشت.

خطیب نماز جمعه در پایان خطاب به مسوولین شهرستان و استان به ظرفیت شهرک طالقانی در بحث جوانان؛ تاکید کرد: شهرک طالقانی یک ظرفیت عظیم در بحث جوانان دارد، در همه جای دنیا اگر بخواهند ظرفیت کشوری را بررسی کنند به جمعیت جوان آن کشور نگاه می کنند،ایران یکی از همین کشورهاست و شهرک طالقانی نمونه کوچکی از یک ایران با جمعیت جوان است. حق شهرک طالقانی و مردم شریف و غیور که در تمام صحنه ها حضور داشته اند این چیزی نیست که مشاهده می کنیم مشکلاتی که روز به روز انباشته شده است، اگر هم کاری انجام میشود کم است و باید همتشان را بیشتر کنند و ان شاءالله روز به روز شاهد رفع مشکلات مردم باشیم.

مطالب مشابه
دیدگاه ها