نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: انقلاب اسلامی ایران برای اسلام یک نیاز و یک ضرورت بود/ عدم رعایت شایسته سالاری در ارائه و معرفی فهرست و افراد صالح و شایسته و کارآمد از مصادیق اصلی ظلم در حق مردم است

به گزارش نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛حجت الاسلام والمسلمین سید سلمان هاشمی امام جمعه با اشاره به فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران  برای اسلام، بدون شک یک ضرورت و یک نیاز قطعی بود. قرن نوزدهم، قرن مقابله با دین و تحقیر دین بود. قرنی که بشر با تکیه بر انسان‏گرایی و خِردگرایی، اعلام کرد که از دین بی‏ نیاز است،در منطقه اسلامی، استعمار هدف خودش را مقابله با اسلام قرار داد و آن حذف و محو اسلام از کل مناطق اسلامی بود. استعمار یک نقشه بلندمدت را طراحی کرد و در آن تزریق فساد، فرهنگ برهنگی و غرب ‏زدگی در جوامع اسلامی را به آن افزود، روشنفکران بسیاری را در ایران، مصر، هند و بعضی از کشورهای دیگر اسلامی سراغ داریم که صریحا اعلام کردند که راه نجات کشورهای عقب ‏افتاده این مناطق، این است که سر تا پا فرنگی و غربی بشوند و عملاً هم به همین سمت پیش رفتند.

وی افزود: اما ناگهان انقلاب ما، که یک انفجار عظیمی بر پایه اسلام بود؛تمام رشته‏ های دویست ساله استکبار علیه اسلام را پنبه کرد. آنهایی که می‏گفتند روزگار دین به سر آمده، دیدند که دین، یک ملت را به حرکت در آورد و یک دژ استوار استکبار را، با خاک یکسان کرد و یک موج عظیم در دنیای اسلام، بلکه در دنیای غیراسلامی از جهان سوم و مستضعفین به وجود آورد، انقلاب اسلامی، مسلمان بودن را از ضعف و سستی و ستم ‏پذیری تبدیل کرد به روح شهامت، اقتدار انسانی، و ظلم‏ستیزی.انقلاب اسلامی یک  نیاز و ضرورت برای اسلام بود.

امام جمعه شهرک طالقانی با اشاره به دهه فجر سلیمانی از منظر مقام معظم رهبری  عنوان کرد: در طلیعه‏ ى روزهاى درخشان فجر از همه‏ چیز شایسته‏ تر تکریم شهیدان و خضوع در برابر روح فداکار آنهاست. دشمنان سعى میکنند انقلاب را از یاد مردم ببرند؛ اما دهه فجر، انقلاب را به یاد مردم می آورد. سعى میکنند امام را از یاد مردم ببرند؛ اما دهه فجر، تجسّم اراده و عظمت امام بزرگوار ماست.

وی یادآور شد: با توجه به تقارن چهلمین روز شهادت مظلومانه سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در بیست و دوم بهمن ماه امسال ما این دهه را دهه فجر سلیمانی نامگذاری می کنیم. شایسته است در این دهه یاد شهدای انقلاب اسلامی، خصوصا شهدای مدافع حرم و بالاخص سالار شهیدان حرم حاج قاسم سلیمانی زنده نگه داشته شود. هاشمی تاکید کرد: ضروری است جشن های دهه فجر در هفته اول برگزار و از ۱۸ بهمن ماه عمده برنامه ها با محوریت فقط شادی نباشند؛ باید برنامه های دهه فجر امسال رنگ و بوی شهید سلیمانی بدهند.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها، حق الناس بودن انتخابات را ضامن انتخابات سالم، امن و باشکوه دانست و گفت: عدم رعایت شایسته سالاری در ارائه و معرفی فهرست و افراد صالح و شایسته و کارآمد که بر اساس باند بازی و جناح بازی انجام گیرد و از اعتماد مردم به یک شخص و گروه سوء استفاده شده و موجب ورود افراد ضعیف یا ناصالح به مناصب تقنینی و اجرایی شود، از مصادیق اصلی ظلم در حق مردم است.

وی متذکر شد: آحاد مردم هم در این موقعیت ها دقت کنند؛ آنان که بر حسب قومیت، هم زبانی، هم محلی بودن، خویشاوند بودن، یا بخاطر حبَ و بغض شخصی، فرد شایسته ‏ای را کنار گذاشته و برای رقیب ضعیف ‏تر کار می‏کنند و جلب رای می‏کنند، حق الناس را زیر پا می‏گذارند، خرید و فروش رای و وعده و عیدهای دروغین و ناشدنی، سفره گستردن و فضاسازی مصنوعی برای جلب آراء مردم از مصادیق ظلم در حق الناس است.

امام جمعه شهرک طالقانی در ادامه صحبت ها با انتقاد از نبود امکانات اولیه در مزار امامزاده حمزه (ع)؛ عنوان کرد: از مشکل آسفالت منطقه و مسیر گرفته تا کمبود آب برای سرویس های بهداشتی در اطراف و اکناف امام زاده حمزه علیه السلام و بسیاری از کمبودهای دیگر که همت مسوولین و مدیران عامل شرکت ها را می طلبد، مزار امام زاده حمزه می تواند یک قطب گردشگری ،زیارتی ،تفریحی باشد که در کنار ایجاد اشتغال ، جای تفریح و استراحت برای خانواده ها باشد، احداث یک پارک بزرگ، باغ وحش یا شهر بازی یا حتی استادیوم بزرگ فوتبال ،می تواند کمبود فضاهای ورزشی ، تفریحی را جبران کند.

وی افزود: احداث فرودگاه در آن محدوده هم، می تواند معضل و مشکل پیش آمده فرودگاه کنونی شهرستان بندرماهشهر را نیز حل کند. بنده کارشناس نیستم اما اگر از کارشناسان بپرسید خواهند گفت که وجود فرودگاه در جای فعلی به صلاح مردم ما نیست ، علاج «واقعه» قبل از وقوع باید کرد. جابه جایی فرودگاه بندر ماهشهر اگر چه هزینه بر است اما ضروری به نظر می رسد.

سیدسلمان هاشمی در بخش دیگری از صحبت های خود بااشاره به حماسه مردم در ایام فاطمیه بیان داشت: از مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه شهرک طالقانی ، روحانیت معزز ، خطباء ،شعراء، مداحین ،هیئت های مذهبی ،حسینیه ها ،مساجد ،مواکب و تمامی کسانی که به نحوی در حضور و برگزاری حماسی ، پرشور و شعور مجالس ایام فاطمیه (سلام الله علیها)کمک شایانی نمودند؛ به ویژه در روز شهادت بزرگ بانوی دو عالم جهان ،که در این روز سنگ تمام گذاشتند و به صورت خودجوش این مراسم را هرچه باشکوه تر برگزار کردند قدردانی و تشکر مینمایم .

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان خاطرنشان کرد: جا دارد از اعضای شورای اسلامی و شهرداری شهرک طالقانی و بندر ماهشهر جهت کمک در تحزین وسیاه پوش نمودن منطق، از مدیریت اتوبوسرانی شهرداری و نیروی انتظامی منطقه و نیروی سپاه شهرستان بندر ماهشهر  جهت برقراری نظم و امنیت در روز شهادت ،تشکر و قدردانی ویژه ای داشته باشم، همچنین از خبرنگاران خبرگزاری ماهشهر امروز، به خاطر انعکاس اخبار(مسیره الفاطمیه) تشکر می کنم.اما این را بگویم که جای تمامی مسوولین شهری در این راهپیمایی عظیم فاطمیه (به طول ۳۵ کیلومتر) واقعا خالی بود.

دیدگاه ها