نمایش نوار ابزار

سیدسلمان هاشمی: جشن انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن در جهان “بی بدیل و بی نظیر” است/ تبعیض موجود در شهرستان بندرماهشهر نتیجه ناکارآمدی بعضی از نمایندگان مجلس قبلی بود!

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛ سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرک طالقانی با تسلیت فرارسیدن سالروز وفات ام البنین (س)؛اظهار کرد: ۱۳ جمادی‌الثانی مصادف با سالروز وفات و به قولی شهادت ام البنین همسر مولی الموحدین امیرالمومنین(ع) و مادر حضرت ابوالفضل العباس شیر زن صدر اسلام، روز تکریم مادران و همسران شهدا نام گذاری شده است.راز عظمت و ماندگاری ام‌البنین(س) را می توان در اخلاص ، ادب و ولایت ومعرفتشان به حق اهل بیت علیهم السلام دانست ایشان از بانوان اهل معرفت، شجاعت ، صبر و استقامت بود.

وی افزود: ام البنین(س) از بانوان بامعرفت و بافضیلت بود و نسبت به حق اهل بیت شناخت کامل داشته و در ولایت و محبت آنان مخلص و پا برجا بود و او نزد اهل بیت منزلت بالا و وجاهت خاصی داشته است.» همانگونه که احترام ام البنین به خاطر رشادت ها، جان فشانی و دلاور پروری هایش بر ما لازم است، تکریم و احترام کسانی که فرزندانی رشید در دامن خود پرورش داده و تقدیم اسلام کردند نیز لازم و ضروریست.

سید سلمان هاشمی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اقشار مردم؛عنوان کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن ضربه کوبنده بر دشمن است،جشن انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن در جهان ” بی بدیل و بی نظیر” است. در جهان و در جشن های استقلال و روز ملی آن کشورها، گروه کوچکی از مردم و مسئولان در میدانی جمع می شوند و رژه نیروهای مسلح را تماشا می کنند.اما در ایران اما چنین نیست، راهپیمایی مردمی در همه شهرها  و حتی برخی روستاها با حضور انبوه اقشار مختلف مردم برگزار می شود و این جریان مردمی تحت هر شرایطی، چهل سال است که ادامه دارد .

وی افزود: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، حال و هوای دیگری نیز دارد . ۲۲ بهمن ۹۸ اربعین شهادت سردار سلیمانی است که آحاد مردم ما با یاد و نام او در این راهپیمایی شرکت می کنند. ان شاء الله شاهد حضور پر رنگ روحانیت ،خطباء، بزرگان عشایر،هیات های مذهبی ،کانون های فرهنگی، دانشجویان ،فرهنگیان ، ورزشکاران ، اصناف ، بازاریان ، دانش آموزان و هر کس که برای امنیت کشور اهمیت قائل است ، باشیم. ان شاء الله امسال با حضور حداکثری مردم عزیز شهرک طالقانی، در راهپیمایی ۲۲ بهمن  و در چهلم شهید سلیمانی ضربه کوبنده و مشت محکمی بر دهان دشمنان و بدخواهان خواهیم زد .

امام جمعه شهرک طالقانی در ادامه خاطرنشان کرد: انتخابات ؛ اساسی ترین مساله کشور است، انتخابات ” اساسی ترین ” مساله نظام و زیر بنای علاج همه مشکلات و زیر ساخت همه ی پیشرفت ها است. زیرا هر پیشرفتی اگر بخواهد اتفاق بیفتد با قوانین خوب ، ساختارهای محکم و مدیران متخصص ، انقلابی و کارآمد است.

وی گفت: انتخابات در وهله اول تضمین کننده ی امنیت ملی در برابر تهدیدهای دشمنان و تقویت کننده بازدارندگی ملی و افزایش مقاومت ملی است و اساسا مشارکت مردمی بسی بیشتر از قوای نظامی و موشکی بازدارندگی دارد و در ثانی علاج مشکلات اساسی کشور در ” قوی شدن” است و این قوت ملی، با انتخابات قوی و تشکیل مجلس قوی شدنی است؛ همچنین انتخابات به ” گردش صحیح نخبگانی” و ” راهیابی عناصر جدید” و ” افکار جدید”، و ” راه های جدید” درچرخه ی” تصمیم سازی ” و “تصمیم گیری” آینده کشور خواهد انجامید.

هاشمی تاکید کرد: انتخابات باید پرشور، قوی و در فضایی امن ، انجام شود تا به تشکیل یک مجلس بیانجامد، تحقق این مهم، نیازمند مولفه هایی از جمله مشارکت فعال آحاد مردم چه مردمی که انگیزه ایمانی یا انقلابی دارند و چه کسانی که احیانا دارای انگیزه ایمانی و انقلابی نیستند لکن به ایران عزیز و امنیت و اقتدار ایران، علاقمندند، باید به میدان انتخابات بیایند و حماسه ملی را رقم بزنند.

وی بیان کرد: جدا بودن حساب انتخابات از گلایه های بحق مردم است،مردم ما گلایه های دارند که برخی مربوط به قوانین ضعیف و برخی مربوط به کم کاری ها و کم تدبیری های مسئولان است، اغلب این گلایه ها درست و بحق است. اما این ربطی به اصل انتخابات و نظام ندارد، اگر انتخابات اساسی ترین مساله کشور است و یک ” امر ملی” محسوب می شود، نباید آن را گرفتار حاشیه سازی های کرد که موجب دلسردی و نا امیدی مردم شود.

امام جمعه شهرک طالقانی متذکر شد: تعجب می کنیم از برخی مسوولین که به این حاشیه سازی ها دامن می زنند و انتخابات را به دروغ ” انتصابات” می خوانند و سعی دارند آن را مهندسی شده القاء کنند!!مگر این آقایان با  شرایط کنونی و مسئولیت کنونی شان، محصول و برآیند همین انتخابات نیستند؟ چگونه است که وقتی خود پیروز می شوند، مشکلی نیست اما وقتی خود را پیروز میدان نمی یابند در صحت و سلامت انتخابات تشکیک می کنند!!در واقع شماها که انتخابات را زیر سوال می برید در جریان دشمن قرار گرفته اید!

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در ادامه صحبت ها با تاکید بر اینکه مجلس قوی نیازمند نمایندگان مومن، انقلابی و کارآمد است؛اذعان داشت: علاج اساسی مقابله با تهدیدهای دشمن “قوی شدن” کشور در ابعاد مختلف فرهنگی، علمی، اقتصادی، سیاسی، نظامی، دفاعی و امنیتی است. این قوت باید درونی و مبتنی بر تقویت استحکام همه جانبه ی داخلی کشور باشد. یکی از مهمترین مولفه های قوی شدن، تشکیل یک ” مجلس قوی” است.

وی افزود: مجلس قوی، دو رکن اصلی دارد از جمله انتخابات پرشور و گسترده که نمایانگر قدرت نرم اجتماعی نظام در برابر تهدیدهای مختلف دشمن بوده و قدرت بازدارندگی کشور و مقاومت ملت را بالا ببرد،انتخاب درست و هوشمندانه مردم است، که این مهم با انتخاب نمایندگانی است که:اولا مومن باشند و در برابر کج روی ها، انحرافات و وسوسه ها تاب بیاورند؛ثانیا انقلابی به معنای واقعی کلمه باشند. دلداده اتقلاب بوده و انقلاب را با تمام وجود پذیرفته باشند.

هاشمی ادامه داد: همچنین ازشجاعت توام با تدبیر و عقلانیت برخوردار باشد. کسی که از حرف زدن برعلیه فلان قدرت خارجی می ترسد، لایق این نیست که نماینده این مردم با عزت و شجاع باشد. دارای روحیه جهادی و کارآمد باشد. برای کار وخدمت به مردم شب و روز نشناسد و به معنای واقعی کلمه طرفدار عدالت در ابعاد اقتصادی، حقوقی، سیاسی و اجتماعی باشد و نگذارد پرچم عدالت بر زمین بماند.

امام جمعه شهرک طالقانی تاکید کرد: یکی از دلایلی که مجلس دهم(فعلی) موفق نبوده و نتوانسته برای مشکلات و مسائل اقتصادی و داخلی کشور و برای سیاست خارجه کشور در نقش یک نهاد قانونگذار و ناظر دیده شود؛ این است که نمایندگان مجلس فعلی، عمدتاً ویژگی شجاعت را نداشته اند. شجاعت در برابر ناکارآمدی دولت، شجاعت در برابر وزرای اشرافی و پولدار، شجاعت در برابر مافیای ثروت و قدرت و شجاعت در برابر دشمنان این خاک و سرزمین! اگر مجلس مرعوب غرب و  آمریکا باشد،این،مملکت را بدبخت خواهد کرد.حواسمان باشد به چه کسی رأی میدهیم،این انتخاب آینده خود و بچه هایمان را می سازد.

سید سلمان هاشمی در پایان خاطر نشان کرد: اگرقاطبه نمایندگان مجلس دهم، عدالتخواه بودند و برای رفع تبعیض تلاش می کردند و قانونی برای مقابله با حقوق های نجومی وضع کرده بودند؛ و طرح تحقیق و تفحصی از وزارتخانه های نفت، صمت، کشاورزی، اقتصاد، بانک مرکزی، دفتر ریاست جمهوری و … کلید زده بودند آیا وضعیت کنونی ما این بود! تبعیض موجود در شهرستان بندرماهشهر نتیجه ناکارآمدی بعضی از نمایندگان مجلس قبلی بود!

مطالب مشابه
دیدگاه ها