نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: سعادت هر جامعه بستگی به وجود معلمان موفق، مقبول و با صلاحیت دارد/ راه توسعه همه جانبه ، پایدار و حتی امنیت کشوری و لشگری از طریق آموزش و پرورش پویا و کارآمد میسر است

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛ حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی امام جمعه با گرامیداشت سالگرد شهادت علامه مطهری و روز معلم؛ اظهار کرد: ما امروزه بیش از هر زمان دیگر به مطهری‏ های گام دوم انقلاب نیاز مبرم داریم.تعابیری که امامین انقلاب درباره شهید مطهری به کار برده‏اند، کم نظیر و در مواردی بی‏ نظیر است و می‏تواند بهترین مُعرِّف برای تبیین شخصیت والای این معلم عظیم القدر انقلاب باشد. حضرت امام خامنه‏ ای حفظه الله درباره استاد می‏فرمایند: «به شهید مطهری گفتم غالب کارهایم با استفاده‏ از حرف هاى شماست. من خودم را شاگرد آقای مطهری می‏دانم. یکى از عناصرى که بنیه‏ اصلى فکر اسلامى من را پایه‏ گذارى کرده، سخنرانى‏ هاى آقاى مطهرى است»

وی افزود: از تمامی معلمان سختکوش و تلاش گر شهرستان بندر ماهشهر خصوصاً شهرک طالقانی تشکر و قدردانی مینمایم. معلمی علاقه و عشق است، معلم سازنده ارزش ها ، فرهنگ های یک جامعه، و در یک کلام سازنده انسان به سوی هدف های متعالی است، سعادت هر جامعه بستگی به وجود معلمان موفق، مقبول و با صلاحیت دارد.اغلب معلمان به این باور رسیده اند اهمیتی که باید به آنها داده نمیشود و به نوعی جایگاه اجتماعی واقعی خود را ندارند، در حالی که در کشورهای توسعه یافته شغل معلمی از جمله شغل‎های برتر است و تسهیلات ویژهای به معلمان تعلق میگیرد.

هاشمی متذکر شد: عملکرد دولت در آموزش و پرورش تا کنون بیانگر آن است که نگاه به این نهاد در اولویت اول قرار نگرفته و مصداق  آن کمبودهایی هست که همه مسوولان، دولت مردان و مجلسیان  به آن اذعان دارند و حاصل آن اعتراض های مستمر فرهنگیان و معلمان بوده است که امیدواریم این کاستی ها درهیأت دولت و  مجلس شورای اسلامی اصلاح و مرتفع شوند و البته تا این نگاه حاکم نشود تحول در آموزش و پرورش را شاهد نخواهیم بود. لازم به یادآوری است که راه توسعه همه جانبه ، پایدار و حتی امنیت کشوری و لشگری از طریق آموزش و پرورش پویا و کارآمد میسر است که امیدواریم این مهم مورد توجه همه مسولان و سیاسیون قرار گیرد و دست از شعار و وعده و وعید ها برداشته شود و در عمل آموزش و پرورش در اولویت قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی با اشاره به امر مواسات؛گفت: مواسات منحصر به ثروتمندان نیست، اگر کسی روزی اش کم است از همان کم انفاق کند. این‏طور نیست که خداوند فقط دوست داشته باشد از این باب مواسات، تنها انسان‏هایی که ثروتمندند بتوانند رشد کنند. لذا مؤمنین نیز اگر از همین کم خودشان دریغ نکنند، نتیجه خواهند گرفت.

وی افزود: چگونه انجام مواسات را برای خود آسان کنیم؟ اگر انسان نسبت به مواسات نگرش‏های صحیح پیدا کند، این کار برایش آسان می‏شود. برخی از این مبانی عبارت است از: خدا را مالک بدانیم،  قناعت کنیم، دل را با مواسات زنده کنیم، مواسات را نیکی به خود بدانیم و همچنین مواسات مایه افاضه علم الهی است.

سید سلمان هاشمی ادامه داد: کسانی که اهل مواسات و احسان به خلق خدا هستند مکتب نرفته، عالم می‏شوند. بهترین علم آن علمی است که مستقیماً خدای متعال بر قلب ما افاضه کند. یعنی همان شکلی که خدا به انبیا علم می‏داد. ما وظیفه داریم مطالعه کنیم، شاگردی کنیم، اما خداوند مژده داده است که هرکس اهل احسان باشد، خداوند بر دل او علم واقعی را اشراق می‏کند. از مهم‏ترین پیامدهای مواسات نداشتن و انفاق نکردن، از دست رفتن مال، حسرت به هنگام مرگ و پشیمانی بعد از مرگ است.

امام جمعه شهرک طالقانی ماه رمضان را بهترین فرصت برای تمرین حسن خلق دانست؛ و عنوان کرد: ماه رمضان بهترین فرصت برای تمرین حُسن خُلق است. بکوشید در این ماه خوش خُلق بشوید! پیامبر اکرم(ص) فرمودند: اگر ما بفهمیم که چه مواهبی در خوش اخلاقی نهفته است، آنگاه متوجه می‏شویم که ما چقدر به آن احتیاج داریم و این فضیلت چه مقدار برای ما ضروری است.خوش اخلاقی هم مایه برکت عمر و برکت رزق و روزی است، هم گناهان انسان را پاک می‏کند و استغفار عملی است و هم انسان را “کالمجاهد فی سبیل الله” می‏نماید،تا آنجا که فرمودند: برای سعادت و رستگاری شما همین خوش اخلاقی کافی است چرا که خدا حلقه اتصال ما و خودش را مکارم الاخلاق قرار داده است.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت حضرت خدیجه کبری(س)؛بیان کرد: در زمان جاهلیت ایشان سه لقب داشتند: «طاهره»، «اُمّ الایتام» و «سیده قریش».ائمه اطهار(ع) به انتسابشان به حضرت اُمّ‏ المؤمنین خدیجه(س) افتخار می‏کردند؛ امام حسین(ع) در کربلا و امام سجاد(ع) در شام و سایر ائمه (ع) در هنگام معرفی با افتخار نام ایشان را می ‏بردند. ماجرای غصب فدک را باید نتیجه تجربه و شناخت دشمن از حمایتگری حضرت خدیجه(س) دانست. دشمن فهمیده بود همانطور که حضرت خدیجه (س) ، با ثروتش حامی نبوت بود، تنها دخترش حضرت فاطمه (س) نیز با ثروت باغ فدک، حامی ولایت خواهد بود.

هاشمی یادآور شد: ان شاءالله روز شنبه آئین  کلنگ زنی احداث پایگاه اورژانس ۱۱۵  شهری جاده ای شهرک طالقانی به همت ستاد فرمان حضرت امام خمینی(ره)، بنیاد برکت و همکاری اداره راه و شهرسازی شهرستان بندرماهشهر را خواهیم داشت که به امید خدا با احداث این مرکز خدمت دیگری به مردم شریف شهرک طالقانی کرده باشیم.

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان با تبریک روز شوراها،گفت: از اعضای شورای اسلامی شهر انتظار داریم در یک سال مانده به اتمام دوره خود به صورت تخصصی مشکلات بندر ماهشهر را رصد کنند و از موازی کاری خودداری نمایند و به صورت شفاف بودجه سال ۹۹ را در اختیار عموم مردم قرار دهند، این یک مطالبه عمومی است، همچنین باید گفت سرانه فضای سبز شهرک طالقانی بسیار کم است و نبود پارک بزرگ برای خانواده های شهرک یک نیاز اساسی است که انتظار میرود نسبت به این مورد اقداماتی صورت بگیرد.

مطالب مشابه
دیدگاه ها