نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: تریبون نماز جمعه لسان مطالبه گری خواسته های مردم است و نباید این لسان خاموش باشد

سید سلمان هاشمی: تریبون نماز جمعه لسان مطالبه گری خواسته های مردم است و نباید این لسان خاموش باشد

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های این هفته با تسلیت فرارسیدن شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام؛اظهار کرد: احیاء شهادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام در هفتم صفر از بزرگترین مصادیق تعظیم شعائر الهی است که باید این شهادت زنده و احیاء شود. پیشوای دوم شیعیان با حسن خلق ،کرم و بخشش ، صبر و بردباری توانست اهداف عالیه سیره نبوی را در جامعه جاری و زمینه های قیام کربلا را فراهم سازد.

وی افزود: امام حسن مجتبی (علیه السلام) از جهت رابطه با خدا،عابدترین و زاهدترین مردم بودند، همه اذعان داشتند که وقتی این امام بزرگوار وضو می گرفت، رنگ رخسارشان تغییر می کرد و زانوانشان می لرزید.

هاشمی ادامه داد: وقتی مردم از نظر اقتصادی در تنگنا هستند، اسلام اجازه نمی دهد که ثروت در دست گروهی بچرخد، امام حسن (علیه السلام) این مسئله را با بخشش اموال خود به طور عینی به همه نشان داد، اما متاسفانه گروهی زالو صفت در کنار ما هستند که دوست دارند خون مردم را بمکند و برای خود، دم و دستگاهی درست کنند، امیدوارم دستگاه قضا به طور جد وارد این قضیه شوند و جلوی آنها را بگیرند، جا دارد از دستگاه قضا علی الخصوص دادستان محترم شهرستان بندرماهشهر  بابت ورود و مبارزه با مفسدان مالی و اخلاقی شجاعانه قدردانی و تشکر نمایم.

وی گفت: این رویه تا ریشه کن شدن زالو صفتان باید ادامه پیدا کند و این اقتدار نظام جمهوری اسلامی را می رساند که نظام با هیچ کس و هر مدیری در هر سطح تعارفی نخواهد داشت.قطعا در مبارزه با فساد ممکن است، انسان هزینه بدهد، اما ارزش آن نزد خداوند متعال محفوظ است.

امام جمعه شهرک طالقانی ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا،با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری؛خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در بیانات چند روز گذشته نکات بسیار ارزشمندی را یادآور شدند که تحریف دفاع مقدس از اقدامات جدی دشمن است و تقویت خلاقانه و هنرمندانه یادواره های شهیدان و ایثارگران دفاع مقدس به عنوان یکی از عوامل اصلی جلوگیری از فاصله بین نسلی خواهد بود.

وی افزود: باید توجه داشت که آغاز موج بیداری اسلامی به واسطه دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و سردار سلیمانی ها بود،امروز جوانان ما باید با مستند، مستدل و به صورت تحلیلی علت وقوع جنگ هشت سال دفاع مقدس را بخوانند، بدانند و توجیه شوند.

خطیب نماز جمعه شهرک در فراز دیگری از خطبه ها با تاکید بر مطالبه گری؛عنوان کرد: «هیچ جایگاهی قوی تر از جایگاه نماز جمعه وجود ندارد و بعضی از آقایان نباید درصدد تضعیف این جایگاه باشند» تریبون نماز جمعه لسان مطالبه گری خواسته های مردم است و نباید این لسان خاموش باشد.

وی بیان کرد: مطالبه گری ما این نبود که کاری انجام نشده است، سه هفته گذشته تاکید کردم کارهای قابل توجهی در شهرستان صورت گرفته اما بیشترین درد ما در مورد تخلفات است که صورت می گیرد،جلوی تخلفات و زیاده خواهی ها باید گرفته شود،پروژه های کلان به نور چشمی ها داده نشود،بطور مثال سالن مجموعه ورزشی مرحوم رحیم عساکره چند سال است که علیرغم وعده ها و پیگیری ها به همین وضعیت باقی مانده و آماده نشده است.

هاشمی ادامه داد: در بیمارستان شرکت نفت اگر چه افراد غیر بومی به صورت ناقص اخراج شده اند اما مطالبه ما جایگزینی افراد بومی به جای آنان است. در ثانی این بیمارستان  و دو بیمارستان دیگر باید دارای تجهیزات کامل پزشکی  باشند و ثالثا باید خدمات خود را به تمام مناطق محروم شهرستان ارائه کنند. اگر تریبون نماز جمعه حقوق مردم را مطالبه کند، می شود دروغ و افترا، ما لَکُمْ کَیْفَ تَحْکُمُونَ!

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان یادآور شد: کارگران شرکت تهران جنوب بندر ماهشهر در مجیدیه از ناچیز بودن حقوق و نداشتن امنیت شغلی خود گله مند هستند،امیدواریم که نماینده عالی دولت و نماینده محترم مجلس به این قضیه ورود کنند و  مشکل این کارگران را حل نمایند.

مطالب مشابه
دیدگاه ها