نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: مردم شهرک طالقانی مدتهاست منتظر احداث منبع جدید تامین آب آشامیدنی هستند که تاکنون با وعده های مسؤولین محقق نشده است/ مجموعه ورزشی مرحوم رحیم عساکره چند سالی است که بعلت عدم تخصیص بودجه کافی تعطیل مانده است

سید سلمان هاشمی: مردم شهرک طالقانی مدتهاست منتظر احداث منبع جدید تامین آب آشامیدنی هستند که تاکنون با وعده های مسؤولین محقق نشده است/ مجموعه ورزشی مرحوم رحیم عساکره چند سالی است که بعلت عدم تخصیص بودجه کافی تعطیل مانده است

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛ سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرک طالقانی با تسلیت فرارسیدن شهادت امام حسن عسکری(علیه السلام)؛ عنوان کرد: امام حسن عسکری(علیه السلام) اگرچه به علت نامساعد بودن شرایط روزگار خود در تربیت شاگردان محدودیت داشتند اما به گفته شیخ طوسی ایشان بیش از صد شاگرد تربیت کردند که هر کدام به سهم خود در نشر و گسترش معارف  ناب اسلامی یا رفع شبهات نقش بسیار مهمی داشتند، از دیگر اقدامات امام حسن عسکری(علیه السلام) برخورد با انحرافات و بدعت ها به خصوص از ناحیه اهل قلم یا علما بود که امروز برای علمای ما میتواند الگو و درسی باشد که در مقابل بدعت ها  و انحرافات سکوت نکنند.

وی افزود: آماده سازی شیعه برای عصر غیبت از جمله فعالیت های مهم امام حسن عسکری(علیه السلام)  است. حکومت امام زمان (عج) دارای ویژگی هایی است، اولین ویژگی عدالت است به این معنی که ظلم در این حکومت وجود ندارد و زمین از عدل پر میشود رفاه و آسایش مردم یکی از این ویژگی ها است به گونه ای که در حکومت مهدوی ما فقیر نداریم بنابراین پیرو امام زمان فردی است که به فکر رفاه و آسایش مردم است. ویژگی سوم تعدیل ثروت و مساوات است به گونه ای که در حکومت مهدوی ما فاصله طبقاتی ناشی از بی تدبیری مسئولان که یک شبه یک عده پولدار شوند و یک عده فقیر را نداریم.

هاشمی ادامه داد: فراگیری و جهانی شدن حکومت امام زمان (عج)، رشد فضائل اخلاقی، گسترش علم و دانش و امنیت بی سابقه از دیگر ویژگیهای حکومت امام زمان (عج) خواهد بود و قضاوت ها پیشرفت خواهد کرد و دیگر قضات دچار اشتباه و خطا نمی شوند. نهمین ویژگی حکومت امام زمان (عج) نابودی ستمگران است .در این حکومت دیگر دیوانه ای مانند ترامپ نمیتواند به دنیا حکم براند و عزیزان ما را ترور کند، دهمین ویژگی احیای قرآن و احکام است به گونه ای که فهم قرآن برای همه آسان میشود و برخی گمان میکنند که دین جدیدی آمده است.

امام جمعه شهرک طالقانی با اشاره به قطعنامه شورای امنیت؛خاطر نشان کرد: یکشنبه گذشته بر اساس قطعنامه شورای امنیت، تحریم سیزده ساله تسلیحاتی ایران لغو و به پایان رسید، بعد از اینکه آمریکا همه توان خود را برای جلوگیری از کسب درآمد و ورود دلارهای معاملات نفتی ایران متمرکز کرده بود و مانع از پرداخت طلب های ایران شده بود، اکنون با لغو تمام تحریم های تسلیحاتی ،همه کشورهای دنیا میتوانند با ایران معامله تسلیحاتی قانونی داشته باشند و این قضیه آمریکا را با یک چالش جدی روبرو کرده است.

وی افزود: آمریکا می داند که صدور سلاح های ساخت ایران به کشورهای هم پیمان ،علاوه بر تقویت جبهه مقاومت، منبع درآمد ارزی برای ایران خواهد شد.البته این پیروزى فراتر از پایان تحریم تسلیحاتى است، این دستاورد مهم، اعلام رسمى شکست آمریکا در یک ماراتن رسمى و جنگ سرد و گرم و سخت و نرم در میدانهاى گوناگون امنیتى، نظامى، دیپلماسى و سیاسى است و شاهد جدیدى بر پیروزى گفتمان مقاومت است.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی  در فراز دیگری از خطبه ها؛ با اشاره به حادثه سرقت مسلحانه به مرکز تلمبه خانه و مخزن تامین آب شهرک طالقانی؛بیان کرد: متاسفانه در چند روز گذشته سه فرد مسلح به قصد سرقت به مرکز تلمبه خانه و مخزن تامین آب شهرک طالقانی بندرماهشهر حمله کردند و پس از تلاش برای ورود به تاسیسات با مقاومت نگهبان مواجه شدند،که متاسفانه طی درگیری نگهبان از ناحیه پا زخمی شد، ولی خوشبختانه به تاسیسات آبی آسیبی وارد نشد.

وی متذکر شد: متاسفانه مدتی است پروژه دیوار کشی تلمبه خانه و مخزن تامین آب آشامیدنی شهرک طالقانی به دلیل عدم تامین اعتبار متوقف شده است،همچنین مردم شهرک ۹ ماه است که با وجود تامین اعتبار آن ، منتظر احداث منبع جدید تامین آب آشامیدنی هستند که تاکنون با وعده های مسؤولین محقق نشده است.

سید سلمان هاشمی گفت: جاده ترانزیتی از ناحیه صنعتی به طرف شهرک طالقانی و رامشیر فاقد پایه های روشنایی است که بارها در شب، شاهد تصادفات مرگباری بوده و عزیزان زیادی را از دست داده ایم ،امیدواریم که مسؤول اداره راه و ترابری شهرستان  با مکاتبات با مسؤلین شهرستانی، استانی ، مدیران عامل پتروشیمی و تامین اعتبار این معضل را حل نمایند.

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان یادآور شد: سال گذشته یک میلیارد تومان پول از اعتبارات شهرستان جهت مسابقات کُشتی به حساب اداره ورزش و جوانان استان واریز شده بود که جای سوال است این کار آیا تخلف است یا خیر؟ در ثانی این مسابقات لغو و برگزار نشد! و تا کنون این پول ها در انجا بلوکه شده است ،در حالی که مجموعه ورزشی مرحوم رحیم عساکره چند سالی است که بعلت عدم تخصیص بودجه تعطیل مانده بود و پس از کش و قوس های فراوان چند ماهی است که پیمانکار شروع به کار کرده ولی در حال حاضر برای خرید کفپوش دچار مشکل  شده است، آیا مرد انقلابی، شجاع و کارآمدی پیدا می شود که این معضل را حل و فصل کند؟هل من ناصر؟

 

دیدگاه ها