نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: بودجه ۱۴۰۰ کشور، عملیاتی و واقعی باشد/ برخی پتروشیمی‌ها معین توسعه مناطق محروم بندرماهشهر شوند

 

امام جمعه شهرک طالقانی بندرماهشهر گفت: بودجه به‌عنوان برنامه‌ مالی دولتها، نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی کشورها دارد، درمان بیماری‌های اقتصاد ایران از جمله رکود، تورم، بیکاری، کاهش بهره وری و رشد پایین اقتصادی را باید در سند بودجه جستجو کرد.

 

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛ سید سلمان هاشمی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرک طالقانی با تاکید بر اینکه بودجه‌ریزى عملیاتى، مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامى است، اظهار کرد: ما باید اعداد و ارقامی را در بودجه بگنجانیم که واقعی و امکان تحقق آنها فی الواقع وجود داشته باشد اما متأسفانه غالباً شاهد این واقعیت هستیم که اعداد ارائه شده در بودجه ها واقعی نیستند.

 

وی در ادامه با اشاره به گلایه مندی رهبر حکیم انقلاب، در ۱۴ خرداد ۹۹، از تداوم وابستگى اقتصاد به نفت و اجرا نشدن بودجه عملیاتى خاطرنشان کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری، تحول در زمینه‌هاى بودجه این است که بودجه را جورى ببندیدکه عملیاتى باشد. غالبا دولت‌ها ادعا مى‌کنند که بودجه عملیاتى است که البته این‌گونه نیست. اگر چنان‌چه بودجه به‌معناى واقعى کلمه باشد یک تحول بزرگ اقتصادى محقق خواهد شد.

 

حجت السلام هاشمی ادامه داد: از خصوصیات مهم بودجه ۱۴۰۰ باید چند ویژگی مهم داشته باشد.یک: عملیاتی باشد، دو: بودجه کشور به نفت وابسته و متکی نباشد.سه: قدرت خرید مردم را افزایش دهد. و چهار: از اقشار ضعیف و محروم حمایت کند.

 

خطیب جمعه شهرک طالقانی تاکید کرد: حمایت از قشرهاى ضعیف، به‌خصوص در شرایط سخت و دشوار اقتصادى و کرونایى که معیشت مردم دچار تنگناهاى بسیارى شده است و زندگى مردم را با اختلالات جدى مواجه ساخته است؛ باید مورد توجه نمایندگان مردم قرار گیرد،امیدواریم مجلس یازدهم با کار کارشناسى دقیق و بدون ملاحظات دست و پاگیر گام بلندى را در این مسیر سرنوشت‌ساز براى اقتصاد کشور بردارد.

وی در فراز دیگری از خطبه ها  با ابراز گلایه مندی از اجرایی نشدن مصوبات جلسه اخیر با مسئولین شهرستان در رابطه با مسائل شهرک طالقانی عنوان کرد: مطالبه ما از مدعی العموم و دادستان محترم بندر ماهشهر این است که چرا صورت جلسه ای که در تاریخ ۲۲ آبانماه سال ۹۸ با حضور مسؤلین محترم شهرستان در دفتر امام جمعه شهرک طالقانی تشکیل و به امضای آنها رسیده فقط یک مورد آن به صورت نیمه تمام و در بقیه موارد به طور کامل محقق نشده است.

حجت السلام هاشمی یادآور شد: از مهمترین عناوین این جلسه ،تهیه و خرید یک دستگاه بیل مکانیک، تأمین هزینه روشنایی شهرک به میزان ۵ میلیارد ریال ، اصلاح شبکه آب رسانی غرب شهرک و تامین ۱۵ میلیارد ریال اعتبار کانال دفع آب های سطحی در سال ۹۹ از شورای راهبردی و شهرداری است که متاسفانه تابه حال نتیجه ای حاصل نشده است، حال آنکه در سفری که نماینده محترم ولی فقیه در استان به همراه مسؤلین استانی در شهرک طالقانی شرف حضور داشتند، ۴ میلیارد ریال دیگر نیز از اعتبارات استانی به شهرک طالقانی تخصیص داده شد.

سهل انگاری مسئولین آبفا برای تامین آب شرب مردم شهرک طالقانی

خطیب جمعه شهرک طالقانی در ادامه با اشاره به سهل انگاری مسئولین در آبفا برای تامین آب شرب مردم شهرک طالقانی خاطرنشان کرد: پیگیری هزینه تهیه مخزن آب شرب به مبلغ ۵ میلیارد ریال که توسط مدیر عامل محترم پتروشیمی فناوران در سال۹۸ و حدوداً بین ۲۰ تا ۲۵ میلیارد ریال هم از هلدینگ خلیج فارس به حساب اداره آب و فاضلاب استان واریز شده بود، ولی تاکنون نه خبری از پول هست و نه از مخزن!!!و نه از تکمیل دیوار اداره آب و نه اصلاح شبکه آبرسانی را دیدیم.ضمناً ارزش پول سال گذشته به نصف یا کمتر رسیده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به مشکلات مردم شهرک طالقانی در اخذ تسهیلات بانکی اشاره کرد و گفت: برخی از رؤسای بانک ها که برای اعطای تسهیلات، سندهای منازل شهرک طالقانی را قبول نمی کنند،این تبعیض ها چه معنایی دارد، انتظار می رود مسئولین مربوطه به این مسئله ورود کنند و اجازه ادامه این تبعیض ها را ندهند.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: مردم از تأخیر و بالا بودن هزینه آب و درج خرابی کنتور بسیارگله مند ند. از مسؤلین اداره آبفا بندر ماهشهر انتظار می رود،قبوض آب را بعد از اصلاح و حذف خرابی کنتور به موقع تحویل مردم دهند و شبکه فرسوده را از مدار خارج کنند.

 

پرداخت هزینه انتخابات شهرستان‌های مجاور از بودجه شورای راهبردی غیرقابل انکار است

امام جمعه شهرک طالقانی در ادامه خطاب به رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به عدم تحقق توسعه متوازن شهرستان بندرماهشهر خاطرنشلن کرد: یکی از راه کارهای تحقق توسعه متوازن در شهرستان بندرماهشهر که اختلاف طبقاتی در آن بیداد می کند، ابن است که بعضی از شرکت های پتروشیمی را معین مناطق محروم و کم برخوردار کنند، در این صورت ظرف مدت سه تا چهار سال کل محرومیت ها را از شهرستان بندر ماهشهر برطرف شد و توسعه متوازن حاصل می شد، جناب آقای درویشیان با صرف اعتبارات شورای راهبردی، برای توسعه شهر، پروژه های بزرگی انجام پذیر بود.

 

وی افزود: متاسفانه با پول شورای راهبردی هزینه انتخابات بعضی از شهرستانهایی که در خارج از حوزه انتخابیه شهرستان بندر ماهشهر داده شد و یا با پول شورای راهبردی هزینه یک میلیارد تومانی مسابقات کشتی داده شد، پولی که علی رغم عدم برگزاری مسابقات، به خزانه بندرماهشهر بازنگشت، به عنوان مثال ماحصل هزینه کرد پول شورای راهبردی در شهرک طالقانی تنها گلنگ زنی سالن چند منظوره به دست مبارک اُستاندار محترم در خرداد ماه سال  بود ۹۸، که حتی از پیشرفت یک درصدی آن خبری نیست.

 

حجت السلام هاشمی در پایان تاکید کرد: این تخلفات مناسب نظام جمهوری اسلامی نیست و مسئولان نظارتی باید این موارد را با جدیت دنبال کنند، این تخلفات جوسازی و سیاه نمایی نیست، بلکه یک واقعیت غیر قابل انکار است. این حجم از تخلفات باعث بدبین شدن مردم نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد شد. البته کارهای خیلی خوبی در شهرک صورت گرفته است یا در حال صورت گرفتن هست که هیچ کس منکر آن نیست، آینده را خوب می بینیم، اما ما با سهل انگاری و تخلفات میانه خوبی نداریم.

مطالب مشابه
دیدگاه ها