نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی:اگر فداکاری های شهید سردار سلیمانی نبود، قطعاً داعش در عراق و سوریه همان کاری را می‌کرد که یزید پس از واقعه حَرَّه انجام داد/ابلاغ سند امنیت قضایی نشانگر عزم قوه قضاییه برای ایجاد تحول و احیای حقوق مردم است

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛ سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با تسلیت فرارسیدناوّلین سالگرد شهادت آسمانی سردار والا مقام شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شجاع و پر افتخار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و جمعی از یارانش به دست جنایت پیشگان و شیطان صفتان آمریکایی؛ اظهار کرد: سردار شهید سلیمانی فردی ولایتمدار، با اخلاص ، بی ادّعا، متدین،شجاع و دشمن شناس به معنی واقعی کلمه بود.عشق و ارادت به مکتب اهل بیت (علیهم السلام) ایمان وسعه صدر، اقتدار و صلابت ، تواضع و مهربانی و پشیمان نشدن از مسیری که انتخاب کرده بود، از جمله ویژگی‌های سردار مقاومت بود.حاج قاسم ولایتمدار و مُتعبِّد در ولایت بود که اینها از نشانه‌های عاقبت به خیری این شهید بود.

 

وی افزود: اگر جانفشانی شهید سلیمانی نبود عراق و سوریه الان دست داعش بود، و اگر تدبیر شهید سلیمانی نبود، داعش در داخل مرز های ما خون به پا می کرد، اگر فداکاری های شهید سردار سلیمانی نبود، قطعاً داعش در عراق و سوریه همان کاری را می‌کرد که یزید پس از واقعه حَرَّه انجام داد، در سال ۶۳ قمری مردم مدینه به رهبری عبدالله بن حَنظَله علیه حکومت یزید بن معاویه قیام کردند. آنها عثمان‌ بن محمد را از اِمارت مدینه عزل کردند و بر امویان شوریدند. یزید برای سرکوب مردم مدینه لشکری را به فرماندهی مسلم‌ بن عُقبه مُرّی تجهیز کرد.مسلم پس از شکست دادن مدافعان مدینه، سه روز جان و مال مردم را بر سپاهیانش حلال کرد. سپاهیان مسلم ‌بن عقبه در آن سه روز، از ارتکاب هیچ عمل زشتی، همچون تجاوز به نوامیس، بیرون کشیدن جنین از شکم زنان و کشتن نوزادان و توهین به صحابه بزرگ پیامبر(ص)، از جمله جابر بن عبدالله انصاری نابینا و ابوسعید خُدری فروگذار نکردند.

 

امام جمعه شهرک طالقانی ادامه داد: شمار کشته شدگان واقعه حرّه را بیش از ۴۰۰۰ و به قولی تا یازده هزار نفر برآورد کرده‌اند، از این میان، ۷۰۰نفر از حافظان قرآن و ۸۰ صحابی رسول خدا(ص) به قتل رسیدند، به‌نحوی که کسی از اهل بدر باقی نماند، عبدالله بن حنظله و فرزندانش نیز کشته شدند.مسلم بن عقبه پس از این جنایات، مردم شهر را جمع کرد و از آنان براییزید بیعت گرفت، مبنی بر اینکه آنان برده یزید هستند و هرکسی را که از این فرمان سر باز می‌زد،گردن می‌زدند.همان کاری که داعشی ها در بعضی مناطق سنی نشین سوریه و عراق انجام می دادند.

 

وی تاکید کرد: اگر تدبیر شهید سلیمانی در خارج از کشور نبود نه تنها در همسایگی کشور بلکه در خیابان های تهران، مشهد، اصفهان و شیراز باید با تروریسم می جنگیدیم و البته شاهد بودیم، تروریسم تا پشت درب پارلمان آمده بود. یاد این شهید والا مقام و همرزمانش و تمامی شهدای مدافع حرم را گرامی می داریم.

هاشمی در ادامه یادآور شد: انتظار داشتیم مسؤولین شهرداری بندر ماهشهر خیابان سربندر در شهرک طالقانی را به نام شهید حاج قاسم سلیمانی مزین کنند ،اما متاسفانه تاکنون این توفیق نصیب آنها نشده که این کار را انجام دهند.انتقام سردار دلها میسر نخواهد شد مگر با قطع پای آمریکا از منطقه، ان شاء الله با قطع کردن پای آمریکای جنایتکار از منطقه، انتقام سردار دلها را خواهیم گرفت.

 

امام جمعه شهرک طالقانی با بیان اینکه؛ ابلاغ سند امنیت قضایی نشانگر عزم قوه قضاییه برای ایجاد تحول و احیای حقوق مردم است،عنوان کرد: امیدواریم با ابلاغ سند تحول قوه قضاییه، تغییرات مثبت و سریع در روند دادرسی پرونده های قضایی خصوصاً پرونده های مفاسد اقتصادی بعضی از مسؤولین شهرستان بندرماهشهر باشیم، امیدواریم قوه قضاییه در جهت فسادزدایی در موضوع ثبت اموال و دارایی مسؤولان به صورت جدی وارد میدان عمل شود و دادگاه ویژه مبارزه با مفسدان اقتصادی را به وجود آورد.

 

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با انتقاد از عوارض سنگین بزرگراه اهواز ـ بندر امام؛ متذکر شد: دولت باید بخشی از هزینه های ساخت این آزاد راه که با سرمایه گذاری بنیاد مسکن و بانک تجارت ساخته شده، را بپردازد تا مردم خوزستان حداقل طعم شیرین خدمت رسانی دولت را بچشند، مگر یک راننده چقدر درآمد دارد که ماهیانه پول هنگفتی از آن را برای این کار پرداخت کند در حالیکه این جاده از داشتن بسیاری از امکاناتی از جمله روشنایی که در سایر جاده های کشور وجود دارد، محروم است.

 

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه های خود با انتقاد از گرانی،احتکار و کمبود روغن خوراکی؛اظهار کرد: از زمانی که کشور درگیر ویروس کرونا شده است روزانه شاهد افزایش روز شمار قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم بوده‌ایم،اقلامی چون گوشت قرمز، مرغ، تخم‌مرغ، لبنیات و… در صف گرانی قرار گرفتند و حالا نوبت به روغن رسیده تا در لیست اقلام کمیاب جا خوش کند.

 

وی افزود: تا چندی پیش درگیر کمبود شکر و مرغو در نهایت گرانی این کالا ها بودیم، اما مدتی است که دچار افزایش ناگهانی قیمت روغن و کمیابی آن هستیم، مسؤولین صمت استان خوزستان باید پاسخگوی این معضل باشند.این بی تدبیری بعضی ازمسؤلین را به هیچ عنوان قبول نخواهیم کرد و از دستگاه های نظارتی می خواهیم که این افراد را مورد بازخواست قرار دهند، باید مایحتاج ضروری مورد نیاز مردم در اولویت سازمان صنعت، معدن و تجارت باشد.

 

سید سلمان هاشمی در پایان بیان کرد: با توجه به مراجعات مکرر دانش آموزان به دفتر امام جمعه ،متأسفانه تعدادی از دانش آموزان شهرستان، علی الخصوص شهرک طالقانی که زیر چتر حمایت نهادهای دولتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی نیستند،به علت نداشتن گوشی یا تبلت هوشمند از تحصیل باز مانده اند، لذا از مسؤولین ذیربط انتظار می رود برای حل این معضل چاره اندیشی کنند.

دیدگاه ها