نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: لغو تمامی تحریم ها، سیاست قطعی جمهوری اسلامی در برجام است/ برقراری عدالت و محرومیت‌زدایی ماموریت اصلی فرماندار بومی باشد

سید سلمان هاشمی: لغو تمامی تحریم ها، سیاست قطعی جمهوری اسلامی در برجام است/ برقراری عدالت و محرومیت‌زدایی ماموریت اصلی فرماندار بومی باشد

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛سید سلمان هاشمی امام جمعه با تبریک و تهنیت فرارسیدن ماه رجب و سالروز ولادت با سعادت پنجمین اختر آسمان امامت و ولایت امام محمد باقر (علیه السلام)؛اظهار کرد: ماه رجب المرجب ماه ولایت، ماه ریزش رحمت و مغفرت الهی، ماه بهار راز و نیاز و عبادت و فرصتی مناسب برای زدودن گناهان روح و جان است؛فرصتی ناب و استثنایی برای تزکیه و تهذیب روح و حرکت به سمت خودسازی است.

وی افزود: در این ماه بسیار به روزه داری توصیه شده است به تعبیر پیامبر اکرم(صلی الله علیه واله)« إِنَّ فِی الْجَنَّهِ نَهَراً یُقَالُ لَهُ رَجَبٌ مَاؤُهُ أَشَدُّ بَیَاضاً مِنَ الثَّلْجِ وَ أَحْلَى مِنَ الْعَسَلِ مَنْ صَامَ یَوْماً مِنْ رَجَبٍ شَرِبَ مِنْه» « در بهشت نهریست به نام رجب، آبش از برف سفیدتر و از عسل شیرین‏تر و هر که یک روز از رجب روزه دارد از آن بیاشامد.» همچنین توبه و استغفار در این ماه زیاد سفارش شده است. از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نقل شده: ماه رجب ماه استغفار امّت من است پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خدا آمرزگار و مهربان است و رحمت خداوند در این ماه، فروریز تر است.

هاشمی ادامه داد: امیدوارم خداوند متّعال به ما هم توفیق دهد که از این سفره پر فیض ربوبی بهره وافر ببریم تا آنگاه که روز قیامت، از عرش الهی صدا می زنند: «أین الرجبیّون؟»، ما نیز جزو آن دسته مؤمنانی باشیم که از جای بر می خیزند و به آن ندای ربّانی، «لبّیک» می گویند.

امام جمعه شهرک طالقانی با اشاره به ولادت امام محمدباقر (علیه السلام) بیان کرد: امام باقر (علیه السلام) در یک فرصت خوب بنیانگذار مکتبی شد که خداوند قسمتش کرد و توانست حوزه علمیه مهمی را بنا کند، زمان امام پنجم، دوره  گسترش فرهنگ اهل بیت(علیهم السلام)  بود و لذا به او میگفتند باقر، باقر یعنی میشکافد، یعنی علم را میشکافد.طبق فرمایشات شیخ مفید در کتاب ارشاد خود: مقدار علومی که از وجود مقدس امام باقر (علیه السلام) به ما رسیده است در موضوعات مختلف در فقه و احکام، در تفسیر، در حدیث، در کلام از هیچ کدام از ائمه (علیهم السلام) قبل از امام باقر(علیه السلام) به ما نرسیده است.

وی افزود: «کانَتِ الشِّیعَه قَبْلَ أ َنْ یکونَ أ َبُو جَعْفَر ٍ -علیه السلام- لَا یعْر فُونَ مَنَاسک حَجِّهمْ وَ حَلَالَهُمْ وَ حَرَامَه» شیعه قبل از حیات نورانی امام باقر(علیه السلام) احکام خدا را، مناسک حج را، حلال و حرام را به خوبی نمی دانست،البته علت اینکه قبل از امام باقر (علیه السلام)بیشتر علومها به دست ما نرسید، علتش این است که فرصتی برای ائمه (علیهم السلام) پیدا نشد. امیرمومنان(علیه السلام) بیست و پنج سال خانه نشین بودند،حدود پنج سال هم در زمان خلافتشان درگیر سه جنگ سنگین داخلی بودند؛ امام مجتبی (علیه السلام) و سیدالشهدا(علیه السلام) را منزوی کردند، کار به جایی رسیده بود که مردم در مراجعه ی به ائمه (علیهم السلام)احساس نیاز نمی کردند، همینطور دوران امام سجاد(علیه السلام) که معارف دین را در قالب دعا عرضه می کردند، نمی توانستند به صورت مستقیم حوزه ی درسی داشته باشند.

هاشمی ادامه داد: دوران ائمه ی قبل از امام باقر(علیه السلام) دوران سختی بود، زیرا مراجعات مردم به غیر از خواص شیعه به معصومین (علیهم السلام) در ظاهر خیلی کم بود. اولین فُرصتی که برای اهل بیت (علیهم السلام) پیدا شد که حوزه گسترده ای را بنا کنند در زمان امام باقر(علیه السلام) بود.عصر امام باقر(علیه السلام) و امام صادق(علیه السلام) اوج شکوفایی علمی و فرهنگی شیعه است، یک فرصتی پیدا شد، اگر به روایت اهل بیت (علیهم السلام) دقّت کنیم، می بینیم که از شصت هزار حدیث ائمه (علیهم السلام) چهل و هفت هزار از این دو بزرگوار است، و این یک فرصت استثنایی بود، ما امروز مدیون این تلاش علمی گسترده ی امام باقر(علیه السلام) و امام صادق(علیه السلام) هستیم.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در بخش دیگری از صحبت های خود، با تسلیت فرارسیدن سوم رجب روز شهادت امام هادی (علیه السلام)؛عنوان کرد: امام هادی(علیه السلام) دو چیز گرانبها را تقدیم جامعه شیعه کردند یکی زیارت جامعه کبیره و یکی زیارت غدیریه است.زیارت جامعه کبیره یک دوره معرفتی نسبت به اهل بیت عصمت وطهارت (علیهم السلام) است. جامعه کبیره جامع تمام زیارات است و هر امامی را می توان با این کلمات زیارت کرد، اگر کسی زیارت جامعه کبیره را به معنای واقعی بشناسد، تمام معارف دینی او تکمیل می شود؛چراکه زیارت جامعه کبیره که برترین و مشهورترین شناسنامه ائمه(علیهم السلام)  است و امام هادی(علیه السلام) شناسنامه ائمه(علیهم السلام)  را در قالب زیارت جامعه کبیره بیان می کند.

وی افزود: اما زیارت غدیریه از زیارتنامه های امام علی(علیه السلام) که از طرف امام هادی(علیه السلام) صادر شده که محور این زیارت، تولی و تبری و محتوای آن بیان فضائل امام علی(علیه السلام) است. هرآنچه در باب امامت شناسی نیاز است در این زیارتنامه به آن پرداخته شده است همچنین در این زیارت بیش از ۳۰ آیه آمده است که بیان فضایل امیرالمؤمنین(علیه السلام) است.

سید سلمان هاشمی با اشاره به نکاتی درباره سخنرانى رهبر انقلاب اسلامى در جمع فرماندهان نیروى هوایى ارتش؛بیان کرد:  سخنان رهبر معظم انقلاب در روز یکشنبه ۱۹ بهمن فصل الخطاب و پایانی بود بر ادعاهای بی پایه و اساس مقامات آمریکایی و اروپایی که تلاش داشتند در مورد بازگشت آمریکا به برجام و رفع تحریم ها از ایران امتیازگیری کنند.

وی افزود:حضرت آقا فرمودند که : « اگر می خواهند ایران به تعهدات برجامی برگردد، آمریکا بایستی تحریم ها را کلاً در عمل لغو کند و ما بعد راستی آزمایی کنیم و ببینیم که درست تحریم ها لغو شده، آن وقت به تعهدات برجامی برمی گردیم.»، سیاست قطعى جمهورى اسلامى در مورد برجام: لغو همه ى تحریم ها توسّط آمریکا و راستى آزمایى آن توسّط ایران؛ و آنگاه برگشت ایران به تعهّدات برجامى خواهد بود.

امام جمعه شهرک طالقانی خاطر نشان کرد: در هفته ای گذشت یک مسؤول بلند پایه نظام فرمایشی داشتند و آن این است که سد های ساخته شده حاصل برجام است، منظورتان از سدها کدام سد است؟ اگر منظورتان سدهای آبی است، لازم است که به جنابعالی یادآوری کنیم که سالها پیش جشن خودکفایی صنعت سد سازی برگزار شد؛ شصت و دو سد، بدون حتّی یک مشاور خارجی توسط قرارگاه خاتم الانبیاء احداث شد.

وی تاکید کرد: اما اگر منظورتان از سدهایی که ساخته اید،سَد مَسکن وگرانی،سَد اشتغال جوانان بود، بله این سدهای بلند، حاصل برجام است،که باید پاسخگوی ملت عزیز ایران باشید.

سید سلمان هاشمی در پایان با تبریک انتصاب بومی فرماندار شهرستان بندرماهشهر؛تاکید کرد: مطالبه ما از فرماندار بومی شهرستان این است که سلامت، اشتغال پایدار ،معیشت مردم،عدالت و محرومیت زدایی را،جز مهمترین ماموریت ها و برنامه های کاری خود قرار دهد.

مطالب مشابه
دیدگاه ها