نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: رفع محرومیت‌های بندرماهشهر مستلزم حضور مدیرانی قوی و دلسوز است

سید سلمان هاشمی: رفع محرومیت‌های بندرماهشهر مستلزم حضور مدیرانی قوی و دلسوز است

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرک طالقانی با اشاره به حضور پرشور مردم در عاشورای حسینی؛ عنوان کرد: از حضور خیره کننده مردم ولایتمدارشهرک طالقانی، روحانیون،خطبا، مداحان و مرثیهخوانان که با رعایت پروتکل های بهداشتی حماسه عاشورای دیگری را خلق کردند تشکر و قدردانی میکنم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در اجلاس آموزش و پرورش؛ گفت: جلوی اجرای سند۲۰۳۰ را بگیرید! رهبر انقلاب فرمود: به این فکر کنیم چرا آنقدر طواغیت و فراعنه عالم اصرار دارند که در آموزش و پرورش کشورها  گاهی اوقات با سر و صدا مثل سند ۲۰۳۰، نفوذ کنند؟ اصرار آنها به نفوذ به خاطر تاثیر آموزش و پرورش است، دشمن قصد دارد کاری را که بوسیله نظامی از انجام آن عاجز است، با نفوذ و از راههایی مانند سند ۲۰۳۰ و تربیت انسانهایی که مثل او فکر کنند و اهداف عملیاتی او را پیاده کنند، زمینه غارت ملتها را فراهم سازد.لُبّ کلام و جان کلام در این سند ۲۰۳۰ که فصل مهمّی مربوط به آموزش و پرورش دارد، این است که نظام آموزشی باید سبک زندگی را و فلسفه حیات را بر اساس مبانی غربی به کودک بیاموزد.حذف درسهایی مانند شهید فهمیده در برخی از کتابهای درسی و استفاده نکردن از کلماتی مانند ایثار، شهادت، جهاد از جمله اهداف خزنده و پنهان سند ۲۰۳۰ است.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها با تشکر از حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در شهرک طالقانی؛ بیان کرد: حضور جناب آقای قالیباف در اولین سفراستانی به استان خوزستان و خصوصا مناطق محروم پیامی هم برای مردم و هم برای مسولین داشت. چرا با وجود منابع عظیم انسانی و مالی باید شاهد محرومیت های زیادی در استان بود؟واقعا مشکل کار کجاست؟ مردم از چه چیزی گله مند بودند؟آیابیشتر درد دل مردم اشتغال جوانان، تبعیض ومسکن نبود؟جواب یک جمله است: نبود بعضی از مدیران توانمند، انقلابی،  دلسوز ومتخصص در استان زرخیز خوزستان!

وی افزود: برای رفع محرومیت ها درشهرستان بندر ماهشهر نیازمند مدیران قوی، چابک، شجاع، بیریا، مطالبه گر و در عین حال دلسوز و بین این مردم زندگی کند، تحول آفرین باشد،دغدغه مند معیشت و کار مردم باشد، بیشتر روزها سرکار خودش باشد، متاسفانه بعضی از مدیران شهرستان در هفته فقط یک یا دو روز سرکار خود هستند.

هاشمی ادامه داد: الحمدلله امکانات و بودجه در شهرستان فراوان است چه در شهرداری و چه شورای راهبردی، ارزش افزوده، آلایندگی اما مشکل فقط ضعف مدیریتی برخی از آقایان است ، متاسفانه برخی ازمسولینی که برای شهرستان انتخاب و معرفی می شوند،یا توان مدیریتی در وجود آنها دیده نمی شود ،یا مطالبه گر نیستند،یا شجاعت و صلابت لازم را ندارند و یا برای کرسی و منصب خود نگرانند.

وی تصریح کرد: کارهای قابل توجهی هم صورت گرفته اما بخش عمدهای از کارها باقیمانده که باید اجرایی شود. مانند مسکن شهرک طالقانی که رئیس مجلس تاکید فراوانی بر حل مشکل و توسعه شهرک طالقانی داشتند و امیدوارم هرچه سریعتر این کار عملیاتی شود، اشتغال جوانان و استخدام جوانان بومی در شرکتها از اولویتهای مهم آقای قالیباف بود، متاسفانه نیروهای غیربومی را به صورت روزمزد به کار میگیرند و بعد استخدام میشوند که نماینده مجلس باید به طور جد به این قضیه ورود کند.

امام جمعه شهرک طالقانی با اشاره به عدم امنیت شغلی کارگران بومی، عنوان کرد: مشکل بعدی کارگران این است که به محض  تغییر کارفرما، بعضی ازکارفرمایان جدید نیروهای بومی را اخراج میکنند که این باعث عدم امنیت شغلی میشود و باید این معضل برطرف شود. متاسفانه کارگران براساس قانون کار و نسبت به دریافتی حقوق پایین وقتی اعتراض میکنند تهدید به اخراج میشوند که این رویه باید اصلاح شود.

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: مسؤولین دلسوز و توانمند نظام همانند رئیس مجلس از بدنه مردم وبرای مردم خصوصا اقشار آسیبپذیر اهمیت ویژهای قائلند و از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شدند، پیام این حرکت این است که هرگاه مسؤولی میخواهد مشکلات مردم را حل کند باید در بین مردم زندگی کند، درد دل آنها را بشنود و امیدواریم که سفرشان منشاء خیر و برکت برای استان خوزستان باشد. حال سوال اینجاست در این سه سال اعضای محترم شورای اسلامی شهر چند بار در بین مردم حضور پیدا کردند و  از نزدیک شاهد و پاسخگوی مشکلات آنان بودند؟

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان قطعی اینترنت را مشکل اساسی پیش روی دانش آموزان شهرک طالقانی در سال تحصیلی  جدید برشمرد و گفت: اینترنت شهرک نیز در ایام عادی دارای مشکل سخت افزاری است که انتظار میرود مسؤولین مربوطه هرچه سریعتر این مشکل را رفع نمایند.

وی افزود: بازگشایی تمامی مدارس منطقه باید همراه با رعایت پروتکلها و مسائل بهداشتی باشد. اداره کل آموزش و پرورش با کمک شرکتهای پتروشیمی، شورای راهبردی باید تلاش کند تبلت موردنیاز برای استفاده دانش آموزان بیبضاعت در نقاط مختلف شهرستان تهیه کند،تا تمامی دانش آموزان امکان تحصیل از طریق فضای مجازی را پیدا کنند و این وظیفه اداره کل آموزش و پرورش استان است که این موضوع را باجدیت پیگیری کند.هیچ دانش آموزی به هر دلیلی نباید در سال تحصیلی جدید از تحصیل، تعلیم و تربیت محروم بماند.

مطالب مشابه
دیدگاه ها