نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: حضور افراد فاسد در مناصب حساس دولتی آزاردهنده است

سید سلمان هاشمی: حضور افراد فاسد در مناصب حساس دولتی آزاردهنده است

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با تسلیت سالروز شهادت پیامبر اکرم(ص)، شهادت سبط اکبر و کریم آل طه امام حسن مجتبی (ع) و فرارسیدن شهادت هشتمین ستاره آسمان امامت و ولایت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع)؛عنوان کرد: هدف پیغمبر در ده سال هجرت از مکه به مدینه این بود که بامحیط ظالمانه، طاغوتی،  فاسد سیاسی،اقتصادی و اجتماعی ای که آن روز در سرتاسر دنیا حاکم بود، مبارزه کند و پیام آزادی، بیداری و خوشبختی انسان را به همه دلها برساند.

وی افزود: پیامبر در مدینه نظامی ساخت، که شاخصه ای گوناگون داشت که در بین آنها هفت شاخص از همه مهمتر و برجسته تر است، اول دمیدن و تقویت روح ایمان و معنویت و دادن اعتقاد و اندیشه درست به افراد است، که پیغمبر این را از مکه شروع کرد و در مدینه پرچمش را با قدرت بالا برد. دوم قسط و عدل است و سوم صلاح اخلاقی و رفتاری است. انسانها را تزکیه و از مفاسد و رذائل اخلاقی، پیراسته و پاک میکند؛ «و یزکّیهم و یعلّمهم الکتاب و الحکمه»چهارم علم و معرفت است. در نظام نبوی، مردم را با آگاهی و معرفت و قدرتِ تشخیص، به نیروی فعّال نه نیروی منفعل بدل می کنند. صفا و اخوت ،اقتدار و عزت ،کار و حرکت و پیشرفت دائمی از شاخص های دیگر نظام نبوی هستند.

هاشمی در ادامه گفت: حضرت امام رضا علیه السلام در سه سال حضور پربرکتشان در خراسان، در تمام نامهها و بیانات و مجالس و برخوردهایشان با مردم، هدفی را تعقیب میکردند و آن تقویت جریان شیعه اعتقادی بود. ایشان در هر فرصتی به ذکر احادیثی که دلیلی روشن بر برتری حضرت علی علیهالسلام بر سایر مردم داشت، میپرداختند، امام درحدیث«سلسلهالذهب» اساسیترین پایه ایمان به یگانگی خداوند متعال را پذیرش امامت خود که به معنای پذیرش امامت سایر امامان علیهمالسلام نیز هست،قرار داد.

امام جمعه شهرک طالقانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بیان کرد: یک تذکر تکاندهنده، که مقام معظم رهبری در هفته گذشته دادند باید برای همه بخصوص مسئولان و کسانی که در معرض مناصب دنیایی هستند، عبرتی بس هشداردهنده و بیدارکننده باشد: «مطلب دیگر هم مسئلهی تربیت اخلاقی است… من روی مسئلهی تربیت اخلاقی بیش از اینها اهتمام دارم؛ دانشگاههای ما بایستی [بیشتر] اهمّیّت بدهند.

وی افزود: اگر کسانی باشند که کار را انجام بدهند لکن هدفشان اهداف دنیایی و رسیدن به مال و مقام و موقعیّت دنیایی و مانند اینها باشد، اینگونه کار پیش نمیرود؛ کار با مجاهدت و اخلاص پیش خواهد رفت.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: این موضوع به ویژه در در مجموعههایی حساس مانند شهرداری، اجراییات آن، شوراهای اسلامی که عرصه قدرت مالی است، صدق می کند و ضرورت دارد کسانی باشند که خدا ترس و مجاهد باشند، متاسفانه در بعضی از شهرهای کشور خبرهایی مبنی بر دستگیری و عزل بعضی از شهرداران و بعضی از اعضای شورای شهر به گوش میرسد.

خطیب جمعه شهرک طالقانی خاطرنشان کرد: این از جهتی اقتدار دستگاه قضایی را میرساند که با احدالناسی تعارف ندارد اما از جهتی آزار دهنده است که افرادی فاسد، نفوذی در درون مناصب حساس دولتی داشته باشیم.  در بعضی جاها هم متاسفانه آن دستگاه به صورت خانوادگی اداره میشود.

خصوصیسازی بیمارستان نفت قشر ضعیف جامعه را متضرر میکند

امام جمعه شهرک طالقانی به معضل خصوصیسازی بیمارستان نفت بندرماهشهر اشاره کرد و گفت: جا دارد از دیوان عدالت اداری قدردانی و تشکر نمایم که باحکم قاطع بیمارستان نفت شهرک بعثت را ازخصوصی شدن نجات داد و امیدواریم دادگاه تجدیدنظر نیز این حکم خداپسندانه را تایید کند، چرا که با تحقق این موضوع جلوگیری از خصوصیسازی بیمارستان،  مردم محروم منطقه به ویژه در این شرایط نابسامان اقتصادی، میتوانند از امکانات درمانی این بیمارستان بهرهمند شوند.

تاریکی جاده شهرک طالقانی به شهر چمران تعیین تکلیف شود

حجت السلام هاشمی در فراز دیگری از خطبهها وی با انتقاد از وضعیت عدم روشنایی جاده مسیر شهرک طالقانی به سمت شهر شهید چمران متذکر شد: اداره راه و شهرسازی، اداره برق، شهرداری بندر ماهشهر و عملیات غیرصنعتی موظفند، معضل عدم روشنایی مسیر جاده شهرک طالقانی به سمت شهر شهید چمران  را رفع کنند، تاریکی این جاده تا به جال جان و سلامت شمار زیادی از شهروندان را با خطر مواجه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ورودی شهرک طالقانی از سمت شهر چمران تا جاده کمربندی ماهشهر و همچنین  ورودی شهر چمران نیز در تاریکی مطلق هستند، متاسفانه همه از این مسولیت شانه خالی میکنند.

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان خاطرنشان کرد: مردم پروتکل های بهداشتی کرونا را رعایت و جدی بگیرند تا ان شاء الله هرچه زودتر سایه این بیماری منحوس از شر کشورمان کم شود.شهروندان گرامی از انداختن زباله های منازل خود به داخل جوی های آب و معابر خودداری کنند و در کمک به رفتگران و پیشگیری از بیماری ناشی از این آلودگی ها همکاری کنند.

مطالب مشابه
دیدگاه ها