نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: ایجاد فرصت های شغلی مناسب مطالبه جدی ما وجوانان بومی از نماینده مجلس است

سید سلمان هاشمی: ایجاد فرصت های شغلی مناسب مطالبه جدی ما وجوانان بومی از نماینده مجلس است

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک فرارسیدن ولادت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) و امام جعفر صادق(علیه السلام)؛ عنوان کرد: قرآن تعاریف زیادی از پیامبر اسلام (صلی الله علیه و اله) دارد که بالاترین آن ها این است که پیامبر در اخلاق، بالاترین و برترین هستند. اگر زیرساخت های اخلاق را در جامعه داشته باشیم، بسیاری از تنش های اجتماعی، دعواها و حرص و جوش ها در جامعه فروکش میکند.

وی با اشاره به رعایت حقوق اجتماعی در شرایط سخت معیشتی، از نگاه امام صادق علیه السلام؛افزود: جامعه اسلامی موظف به فقرزُدایی است. امام صادق علیه السلام در روایت شاخص و مهمی می فرمایند: «گرانی قیمت ها اخلاق و رفتار مردم را بد و نامطلوب میسازد، امانت داری را از بین میبرد و مردم مسلمان را از فشار و سختی به ستوه میآورد.»بیان بلند امیرالمؤمنین علیه السلام در تبیین ره آورد شوم فقر و تهیدستى است که: «فقر، دین را ناقص، و عقل را سرگردان و عامل دشمنى است.

هاشمی ادامه داد: تا افراد جامعه نتوانند نیازهای اوّلی و ضروری خود را تأمین کنند، احتمال هر عمل خلافی در آن می رود، زیرا مردم فقیر، دستِ نیازشان به سوی همه حتی کافران و اهل کتاب دراز است و آنان در برآورده ساختن نیازها، شرایطی نامشروع را لحاظ می کنند که گاه جامعه فقیر ناچار به پذیرش آن ها میشود.عقب ماندگی اقتصادی، هم فقر دینی در جامعه ایجاد میکند و هم موجب بروز فقر فرهنگی در جامعه میشود، چنانکه حضرت امیرمؤمنان(علیهالسلام) فرمود: اگر فقر به قیافه انسانی نزد من متمثّل شود، او را خواهم کشت؛ یعنی جامعه اسلامی موظف به فقرزُدایی است.

امام جمعه شهرک طالقانی با اشاره به اسلام ستیزی مکرون؛ اظهار کرد: از روزى که، نشریه شارلى اِبدو، مجدداً اقدام به اهانت به پیامبراعظم کرد، معلوم بود، فرانسه در صدد یک سلسله اقدامات اسلام ستیزانه است. روز جمعه ۲۵مهرماه، یک جوان ۱۸ساله چچنى تبار که از پدر و مادرى مسلمان بود، با حمله به یک معلم ۴۷ ساله، او را به شکل فجیعى به قتل رساند. این جنایت همزمان با برگزارى دادگاه حملهکنندگان به نشریه مزبور رخ داد. مقتول، متهم بود که کاریکاتورهاى موهن را در کلاس درس به دانش آموزان نشان داده است و به پیامبر اهانت کرده است. مکرون بلافاصله خود را به محل حادثه رساند و آنرا یک حمله تروریستى از سوى اسلامگراها نامیده و آنرا حمله به ارزش هاى فرانسوى دانست. او مدعى شد؛ این معلم بهدلیل آموختن آزادى بیان! به شاگردانش به قتل رسیده است. نکته تردیدبرانگیز اما؛ سرعت عمل رییس جمهور فرانسه و وزراى دولت او در محکومیت حادثه و وارد کردن اتهامات واهى به مسلمانان است. چگونه است که در اولین ساعات حادثه بدون کمترین بررسى و تحقیقات قضایى، انگشت اتهام به سمت مسلمانان مىرود و به یک و نیم میلیارد مسلمان اهانت مىشود؟!

وی افزود: آبان ماه در تاریخ معاصر بستر پیدایش حوادث مختلفی است که در شکل دهی تاریخ کشور نقش مهم داشته است. ۱۳ آبان سال ۴۳ تبعید امام خمینی(ره)، ۱۳ آبان سال ۵۷ سالروز شهادت دانش آموزان و دانشجویان در مقابل دانشگاه تهران و ۱۳ آبان ۵۸ سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بود. ۱۳ آبان قدرت و عزت ملت شجاع ایران را در صحنه جهانی به نمایش گذاشت، در واقع به مستضعفان جهان جرات داد که می توانند علیه منافع آمریکا در جهان و عناصر وابسته او قیام کنند. ۱۳آبان روز شکوفا شدن شجاعت و ایستادگی دانش آموزان و روز شکست ابهت توخالی استکبارجهانی بود.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها با اشاره به ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای جوانان ؛بیان کرد: مطالبه جدی ما و جوانان بومی و انقلابی از نماینده محترم مجلس در سال جهش تولید،ایجاد فرصت های شغلی مناسب با راه اندازی واحد تبدیلی در شهرک صنعتی برای هر پتروشیمی در شهرستان بندر ماهشهر است، طرح پیشنهادی هر واحد پتروشیمی یک واحد تبدیلی ،میتواند معضل بیکاری جوانان بومی این شهرستان را به طور کامل مرتفع سازد و علاوه بر آن با جلوگیری از خام فروشی تولیدات پتروشیمی های منطقه، رونق تولید و شکوفایی اقتصادی را به ارمغان آورد.

وی با اشاره به جمع آوری کمک برای بازسازی عتبات عالیات عنوان کرد: حجت های الهی، از شعائر و نشانه های دین خدا هستند. یکی از راه های بزرگداشت آنان، علاوه بر حفظ آثار و مکتب آن ها، حفظ و تعمیر قبور آنان است؛ مکان هایی که از آنان تعبیر به «بیوت نبی خدا» میشود، تعمیر و زیباسازی قبور ائمه اطهار (ع)، تعظیم شعائر الهی است و قرآن مجید آن را نشانه تقوای قلوب و تسلط پرهیزگاری بر دل ها میداند: «وَ مَنْ یُعَظِّمْ شَعائِرَ اللّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ». مقصود از شعائر در این آیه، نشانه های دین الهی است. در اسلام در کنار تأکید بر حقیقت و روح تعالیم و معارف دینی، به امور ظاهری نیز اهمیت داده شده است.به منظور بازسازی عتبات عالیات دونفر بعنوان نماینده آماده دریافت کمک های نقدی و غیر نقدی بصورت طرح خرید هرنفر یک پاکت سیمان جهت توسعه  صحن حضرت زینب سلام الله علیها توسط شما مردم عزیز، هستند.

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان خاطر نشان کرد: ضمن  تشکر و خداقوت به ریاست و پرسنل اوقاف وامورخیریه شهرستان بندرماهشهر ، از ادارات و شرکت ها بویژه شرکتهای  پتروشیمی بندرامام، راه آهن جنوب، آزادراه خلیج فارس و شرکت گاز درخواست بستن قرارداد اجاره با موقوفه و پرداخت حق موقوفه هستیم که این مورد کمک به دانش آموزان بی سرپرست است و در این راه با هیچ شخص حقیقی و حقوقی تعارف نداریم.

مطالب مشابه
دیدگاه ها