نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: پیشرفت همه جانبه یک کشور با ترویج فرهنگ کتابخوانی میسر می شود/ نمایندگان مجلس قانون منع به کارگیری بازنشستگان را اصلاح نمایند

سید سلمان هاشمی: پیشرفت همه جانبه یک کشور با ترویج فرهنگ کتابخوانی میسر می شود/ نمایندگان مجلس قانون منع به کارگیری بازنشستگان را اصلاح نمایند

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛ سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه با گرامیداشت فرارسیدن روز کتاب،کتاب خوانی و کتابدار؛ عنوان کرد: آگاهی و اطلاع یافتن از علوم و دانش های مختلف از چند طریق میسر است، یک راه شنیدن است که انسان مطالبی را بشنود و بیاموزد، در شیوه بعدی با دیدن، اطلاعات فرد افزایش می یابد. یک راه دیگر برای آموختن، مطالعه است که از شیوه های دیگر مؤثرتر است؛ زیرا در این راهکار، تمرکز ذهن بر موضوع از شنیدن و دیدن بیشتر است و با این شیوه یادگیری، علاوه بر چشم و دیدن، مغز انسان نیز می بیند، خیلی از افراد، موقع مطالعه و خواندن، زبانشان نیز کار و کلمات را تکرار می کند.

وی افزود: انسان برای پویایی و بالندگی نیاز به مطالعه دارد، با دقت در آیات و روایات، در مییابیم که انسان موجودی دارای چند بعد است؛ یکی روح، یکی فکر و دیگری جسم که همه اینها نیاز به تغذیه دارند، همانطور که جسم انسان نیاز به غذا دارد، روح و فکر انسانی نیز نیاز به غذا دارد؛ بنابراین غذای روح و فکر انسان، کتاب سالم است.

هاشمی با بیان اینکه کتاب تغذیه فکر و روح و اندیشه انسان است؛ بیان کرد: همانگونه که غذای جسم باید سالم باشد غذای روح و فکر نیز باید سالم باشد، هر انسانی باید دقت کند که چه غذایی به روح و فکرش میدهد؟ چه کتابی را مطالعه میکند؟ سخن چه کسی را گوش میدهد و از چه کسی پیروی میکند؟شکم عفیف و روان لطیف تنها در تغذیه جسم و روح با خوراک نظیف و سالم و حلال به دست میآید.

وی تاکید کرد: پیشرفت همه جانبه یک کشور به ویژه در زمینه علمی با ترویج فرهنگ کتابخوانی میسر می شود، متاسفانه کتابخوانی در کشور ما جایگاه مناسبی ندارد و هنوز کتاب نتوانسته در سبد خانواده قرار گیرد.از زمانی که ویروس منحوس کرونا در دنیا و به طبع کشور عزیز ما را در بر گرفته، نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی اقدام به برگزاری هشت مسابقه سراسری کتابخوانی بصورت مجازی نمود که علیرغم مشارکت زیادی  از عزیزان در سراسر کشور متاسفانه آمار شرکت کنندگان مسابقه در شهرستان بندر ماهشهر بسیار اندک بود.

امام جمعه شهرک طالقانی با اشاره به سنت حسنه اهدای کتاب؛خاطر نشان کرد: افراد می توانند با نذر کتاب و اهدای کتابهای خود به کتابخانه ها و یا دیگر افراد نیازمند درجامعه، سهمی در ترویج کتابخوانی داشته باشند و به ارتقای سطح علمی جامعه نیز کمک کنند.اهدای کتاب اهدای دانایی و آگاهی است و نذر کتاب یک کار فرهنگی شایسته و صدقه جاریه است.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها با اشاره به ایرادات قانونی منع بکارگیری بازنشستگان؛گفت: ضروریست نمایندگان مجلس قانون منع به کارگیری بازنشستگان که فقط شامل دستگاه های اجرایی می شود را اصلاح نمایند،اگر قانون منع به کارگیری بازنشستگان درست تصویب و اجرا میشد، هم اکنون شاهد استخدام برخی مدیران و کارمندان بازنشسته در شرکتهای خصوصی نبودیم که جای چندین جوان بیکار این منطقه را گرفته اند و به بهانه اینکه این شرکتها خصوصی هستند و قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل آنها نمی شود،مشغول به کارند.

وی افزود: بنده به عنوان یک طلبه کوچک و دیده بان شهر وظیفه دارم مشکلات شهر و جوانان را رصد کنم و اجازه ندهم کسی حقوق این جوانان عزیز را پایمال کند، یکی از حقوق جوانان ما شغل مناسب است، نباید در شهرستانی که همه جای آن ثروت است چهره کریه فقر، بیکاری و تبعیض فراگیر باشد، یکی از راه های کاهش جرم، افزایش تولید و اشتغال و کاهش فقر است.

هاشمی در ادامه تاکید کرد: مدیران عامل شرکت های پتروشیمی علاوه بر استفاده از ظرفیت نیروی متخصص بومی در استخدام ها ،باید در تعمیرات اساسی پتروشیمی ها یا همان اورهال، برای کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از فقر و بیکاری ،از جوانان بومی شهرستان هم استفاده نمایند.

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان گفت: جا دارد از ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت که در مقوله اشتغال با فراهم کردن زمینه اعطای وام جهت اشتغال جوانان و همچنین احداث اورژانس جاده ایی و مشارکت با شهرداری در احداث بازار ماهی فروشان و میوه و تره بار تشکر ویژه ای داشته باشیم. از نماینده مجلس انتظار داریم که پیگیر احداث کلینک تامین اجتماعی در شهرک طالقانی باشند، امیدواریم شهرداری نیز برای امسال کانال دفع آب های سطحی طرف شرق شهرک را به اتمام برساند و با اختصاص بودجه برای سال آینده شاهد اتمام این پروژه در کل شهرک طالقانی باشیم.

مطالب مشابه
دیدگاه ها