نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: انتظار مردم از نمایندگان مجلس در شرایط کنونی، حل مشکلات و گرفتاری های اقتصادی از جمله گرانی، تورم و بیکاری است

سید سلمان هاشمی: انتظار مردم از نمایندگان مجلس در شرایط کنونی، حل مشکلات و گرفتاری های اقتصادی از جمله گرانی، تورم و بیکاری است

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛ سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته  با گرامیداشت هفتم آذرماه؛ روز افتخار و سربلندی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ؛عنوان کرد: با توجه به اهمیت آبراه های دریایی در عرصه اقتصاد دریایی و گستردگی تردد کشتی های تجاری و نفتکش ها در دریاها؛ تأمین امنیت دریایی یک ضرورت است. تجربه نزدیک به یک قرن نشان می دهد بیگانگان همواره به بهانه امنیت سازی در خلیج فارس عامل  نا امنی و بحران سازی در منطقه بوده اند.

وی افزود: یکی از اهداف حضور بیگانگان در این مناطق علاوه بر حفظ پایگاه هایشان،فروش میلیاردها دلار سلاح در منطقه است. یکی از اهداف حضور ما در اقیانوس ها از بین بردن ایران هراسی و تحکیم روابط با دیگر کشورهای همسایه می توان عنوان کرد. همان طور که حضرت آقا فرمودند:کشور ما یک کشور دریایی است و توسعه سواحل مُکران حد فاصل بندرعباس تا مرز پاکستان و ایجاد اقتدار دریایی یک ضرورت است.که به لطف خدا و با تدابیر مقام معظم رهبری، اقتدار و حضور دریایی ارتش ما در حال افزایش است، امروزه امنیت آبراه های بین المللی از کرانه های خلیج فارس و دریای عمان تا اقیانوس هند مرهون حضور قدرتمند نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه شهرک طالقانی با اشاره به دهم آذرماه سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس؛بیان کرد: این روز را به نام روز مجلس نامگذاری کرده اند، انتظار مردم از نمایندگان مجلس در شرایط کنونی، حل مشکلات و گرفتاری های اقتصادی از جمله گرانی، تورم و بیکاری است که با آن دست و پنجه نرم می کنند، همچنین مردم نسبت به ثبات اقتصادی اطمینان ندارند و نمی توانند زندگی خود را تنظیم کنند.

وی افزود: وکلای ملت حل این گرفتاری ها از جمله رکود و عدم ثبات اقتصادی را اولویت اول خود قرار داده و در این میان بیشترین توجه خود را به گره گشایی از امور مستضعفین اختصاص دهند که همواره بزرگترین پشتیبان نظام بوده و در عین حال کمتر از امکانات مادی و رفاهی و حقوق اولیه خود بهره مند شده اند.

هاشمی ادامه داد: مجلس باید نظارت محور باشد و اگر بخواهد همانند مجالس قبل تنها جلساتی را برگزار و قوانینی را مصوب نماید، دردی از مردم دوا نخواهد کرد، همچنانکه حضرت آقا فرمودند: برای حل مشکلات اقتصادی کشور،هیچ بن بستی وجود ندارد امّا نیازمند همّت، شجاعت و پیگیری مسؤولین مؤمن ،شجاع،دلسوز و کارآمد است،که امیدواریم هر چه سریعتر این مشکلات به حداقل برسد.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها؛با اشاره به وضعیت روشنایی معابر؛خاطر نشان کرد: ضروری است تأسیسات شهردای بندر ماهشهر نسبت به نصب پایه های روشنایی معابر اصلی با کیفیت مناسب و استفاده از چراغهای کم مصرف اقدام نمایند، همچنین مردم منتظر تحقق وعده تعریض قسمت غرب خیابان اصلی که شورای شهر برای آن درسال ۹۹ ردیف بودجه ای تعریف کرده بودند، هستند.

سید سلمان هاشمی در پایان گفت: درخواست ما از اعضای محترم شورای شهر بندر ماهشهر این است که ایجاد فضای سبز و پارک خانوادگی  برای زمین های حد فاصل جاده کمربندی شهر چمران تا ورودی دروازه قرآن شهرک، را در بودجه سال آینده خود بگنجانند، تا هم نمایی تازه به شهر داده شود و هم فضای جدیدی برای مردم ایجاد شود.

مطالب مشابه
دیدگاه ها