نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: خروج آمریکا از منطقه، خواسته مردم برای انتقام خون شهید فخری‌زاده است/ تعطیلی قطب اقتصادی کشور به علت آبگرفتگی مایه شرمساری است/ عاملان فاجعه بندرامام و چمران قاطعانه بازخواست شوند

سید سلمان هاشمی: خروج آمریکا از منطقه، خواسته مردم برای انتقام خون شهید فخری‌زاده است/ تعطیلی قطب اقتصادی کشور به علت آبگرفتگی مایه شرمساری است/ عاملان فاجعه بندرامام و چمران قاطعانه بازخواست شوند

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛سید سلمان هاشمی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرک طالقانی بندرماهشهر اظهار کرد: عصر روز جمعه گذشته خبر دردناک شهادت شهید محسن فخری زاده توسط ایادی خبیث موساد و صهیونیزم دل همه ما را به درد آورد.شهید فخری زاده از عناصر فعّال و فرماندهان دوران ۸سال دفاع مقدس بود که عمر بابرکت خود را در خدمت به انقلاب و پاسداری از دستاوردهای آن گذراند.

وی افزود: وی از شخصیت هایی بود که روحیه ی جهادی را در تحصیل، در دفاع نظامی، در تلاش علمی و تحقیقی، در مدیریت در سطوح مختلف حفظ کرده بود؛او نقشه راه صنعت هسته ای ایران را ترسیم کرد و مسیر پیش روی این صنعت را با تحقیقات وسیع و عمیق و تربیت شاگردان برجسته، ریل گذاری کرد، در واقع شهید فخری زاده همه زندگی خود را وقف خدمت به انقلاب و مردم کرده بود.

امام جمعه شهرک طالقانی ادامه داد: با شهادت ناجوانمردانه این اندیشمند هسته ای کشورمان که همه چیز را به پای آرمان ها و ارزش های میهن گذاشت، دلِ مردم به درد آمد و دشمنان مردم ایران باز هم با استفاده از حربه ترور نشان دادند که از افزایش قدرت ایران به هراس افتاده اند.

انتظار مردم از انتقام خون شهید فخری زاده، خروج آمریکا از منطقه است

حجت السلام هاشمی خواسته مردم را برای انتقام خون شهد فخری زاده را خروج آمریکا از منطقه دانست و گفت: انتظار همه مردم ایران این است که باید به این ترور ناجوانمردانه واکنش قوی نشان داد،و انتقام گرفت، اما انتقام اصلی و سخت خون پاک سردار دل ها و این شهید عزیز ، اخراج آمریکا از منطقه است. مردم داغدار ایران انتظار دارند، انتقام فقط زدن چند موشک و توپ نباشد، بلکه سیلی سخت و گیج کننده به دشمن است،که هوس ترور دانشمندان و عزیزان ما را برای همیشه از ذهن خود خارج کنند.

خطیب جمعه شهرک طالقانی با اشاره به مناسبت روز دانشجو عنوان کرد: رشد یک جامعه به تعداد دانشجویان نیست بلکه به مراکز علمی که از آن علم بجوشد، دانشجو باید اهل دین، علم، تفکر، سیاست و در عین حال انقلابی و جهادی باشد تا به موقع بتواند به وطن و دین خود خدمت کند.

وی تاکید کرد: دانشجویان در دوران تحصیل باید کارآفرین و خلّاق باشند و مهارت و آموزش های مورد نیاز جامعه را یاد بگیرندو بسترهای اشتغال را برای خود و سایر افراد فراهم کنند.

حجت الاسلام هاشمی در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر نیازسنجی مراکز فنی و حرفه ای شهرستان بندرماهشهر از بازار کار موجود خاطرنشان کرد: ضرورت دارد، دانشگاه ها و مراکز فنی و حرفه ای در شهرستان بندر ماهشهر، رشته های فنی مورد نیاز و رشته هایی که بازار کار داشته باشند، را به دانشجویان آموزش دهند تا فرصت اشتغال برای آنان در منطقه فراهم شود.

۲۰ هزار نفر جوان جویای کار در صف انتظار اداره کار منطقه ویژه اقتصادی

امام جمعه شهرک طالقانی ادامه داد: تاکید داریم، مسؤل اداره کار منطقه ویژه که الان بالای ۲۰ هزار نفر  افراد جویای کار سر نوبت دارد اجازه استخدام نفرات غیر بومی را ندهد، و اگر پیمانکار شرکتی از شما نیرویی در قسمت مشخص طلب کند دو سه برابر را، به آنها معرفی کنید، تا پیمانکار مربوطه به بهانه واهی غیر بومی را به کار نگیرد.

 وی اضافه کرد: جالب توجه اینکه طبق شواهد موجود گزارش شده که در پتروشیمی های کارون و سلمان فارسی و تهران جنوب نیروی های غیر بومی جذب شده اند،همان طور که نماینده محترم مجلس در این قضیه ورود کردند امیدوارم که در این قضیه با متخلفین برخورد جدی صورت بگیرد.

حجت الاسلام هاشمی در فراز دیگری از خطبه ها با بیان اینکه یر آب رفتن زندگی و کاشانه مردم در بارندگی اخیر منطقه ، بسیار دردناک بود، اظهار کرد: نباید مردمی که در کنار دریا و رودخانه ها زندگی می کنند مشکل آبهای سطحی داشته باشند،بسیج کردن امکانات برای رفع موقّت آبگرفتگی کافی نیست،لازم و ضروری است که این مشکل اساسی برای همیشه رفع شود.

وی ادامه داد: جای تأسف دارد شهرهایی مثل بندر امام، چمران ،بندرماهشهر که در یک قدمی رودخانه ها و دریا قرار دارند با مشکل ابگرفتگی مواجه هستند!. اینکه قطب اقتصادی کشور  بخاطر آبگرفتگی به تعطیلی کشیده می شوند،  مایه شرمساری است.

عاملان فاجعه آبگرفتگی بندرامام و چمران باید قاطعانه بازخواست شوند

خطیب جمعه شهرک طالقانی با تاکید براینکه مایه تاسف است که قطب اقتصادی کشور  بخاطر آبگرفتگی به تعطیلی کشیده می شوند خاطرنشان کرد: شهرداران، شوراها و مسوولانی که در این سالها هیچ نظارتی بر عملکرد آنها نکرده اند مسؤل وضع فلاکت بار فعلی هستند!.شهرداران بایستی توسط دستگاه های نظارتی قاطعانه بازخواست شوند که چرا در این سالها این مشکل را به شکل اساسی حل نکرده اند و در این شرایط سخت اقتصادی باید زندگی و دارایی مردم زیر آب برود.

وی افزود: خوشبختانه آبگرفتگی در شهرک طالقانی مشکلی را ایجاد نکرد. به این دلیل که تاکید شد که لایروبی کانال های دفع آبهای سطحی قبل از بارشهای پاییزی صورت بگیرد که جا دارد که از مدیریت شهرداری منطقه ۳ تشکری داشته باشیم و امیدواریم که کانالهای دفع آبهای سطحی، امسال ناحیه شرق و سال آینده ناحیه غرب به اتمام برسد و دغدغه دفع آبهای سطحی نداشته باشیم.

نیروهای بسیجی و جهادی در بندرامام چمران سنگ تمام گذاشتند

امام جمعه شهرک طالقانی با قدردانی از خدمات رسانی سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و نیروهای جهادی در آبگرفتگی اخیر بیان کرد: این عزیزان بصورت شبانه روزی در بین مردم حضور پیدا کردند و برای مردم سنگ تمام گذاشتند، امکانات خود را برای حل مشکلات مردم بسیج کردند، بسیار جای قدردانی دارد. البته امیدواریم که ستاد بحران به طور جد وارد قضیه شود و منازل متضرر و آسیب دیده از بارش های اخیر را شناسایی و کمک های قابل توجهی به آنها بنماید.

حجت السلام هاشمی در پایان با اشاره به مشکل سکونت اهالی شهرک ولیعصر و گاما بندرامام خاطرنشان کرد: مسؤلین مربوطه، به داد شهرک ولیعصر یا گاما برسند واقعا زندگی کردن در آنجا برای مردم سخت و طاقت فرسا شده است،این مردم عزیز منتظر وعده اُستاندار در تکمیل مسکن مهر و جابه جایی این عزیزان در آنجا هستند، که امیدوایم هر چه سریعتر این کار صورت بگیرد.

مطالب مشابه
دیدگاه ها