نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی:خنثی ‌سازی تحریم‌ ها با تکیه بر توان داخلی میسر می‌شود/جوانان بومی در اولویت استخدام در پتروشیمی بندرامام باشند

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه طالقانی؛ سید سلمان هاشمی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرک طالقانی بندرماهشهربا اشاره به سخنان حضرت مقام معظم رهبری در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت شهید سلیمانی و خانواده آن شهید اظهار کرد:«شجاعت و مقاومت» از جمله ویژگی های بارز شهید سلیمانی بود. «درایت، تیزهوشی، فداکاری و نوع دوستی» از دیگر ویژگی های شهید سلیمانی است. آن شهید والامقام همچنین اهل معنویت، اخلاص و آخرت بود و هیچ گاه اهل تظاهر نبود.

حجت السلام هاشمی اضافه کرد: نکته دیگری که حضرت اقا به آن اشاره فرمودند، در رابطه با خنثی سازی تحریم ها بود، تاکید داشتند «رفع تحریم به دست دشمن است اما خنثی سازی آن به دست خودمان است. بنابراین باید بیش از آنکه به فکر رفع تحریم باشیم بر خنثی کردن آن تمرکز کنیم. چون اگر قرار بود تحریم برداشته شود چهار سال پیش از بین می رفت نه اینکه بیشتر هم شد .پس از گزینه بعدی استفاده کردیم و خواهیم کرد و برای خنثی کردن تحریم ها، باید بر ظرفیت ها و توانمندسازی های فراوان داخلی تکیه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز ایران در سایه تحریم از یک واردکننده بنزین به صادرکننده آن تبدیل شده، درآمد حاصله از صادرات غیرنفتی به سطحی بی سابقه رسیده، در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی و صنعتی و پزشکی همچون گندم، دارو، فولاد و پتروشیمی خودکفا شده ویا در مسیر خودکفایی قرار دارد.

امام جمعه شهرک طالقانی در ادامه به دیگر دستآوردهای انقلاب اشاره کرد و گفت: ایران در صنایع نظامی و تولید تسلیحات بازدارنده، به قدرت اول منطقه تبدیل شده و ایجاد امنیت در خلیج فارس و دریای عمان و کشورهای همسایه را بدون وابستگی به نیروهای فرا منطقه ای، هدف گذاری کرده است و همچنین  در تولید انرژی هسته ای برای مقاصد صلح آمیز نیز گام های بلندی برداشته شده است.

اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی، موجب ایجاد ثبات اقتصادی و سیاسی می شود

حجت السلام هاشمی ادامه داد: این دستاوردها نشان می دهد که برای خنثی کردن تحریم ها، همّت بلند، نگاه به توان داخلی و قوی سازی بنیادهای تولید و اقتصاد کشور و اجرای دقیق رویکرد اقتصاد مقاومتی، نتیجه بخش است و موجب ایجاد ثبات اقتصادی و سیاسی می شود. در این صورت است که دشمنان بعد از مشاهده بی اثر شدن فشارهای اقتصادی، به تدریج از ادامه تحریم منصرف خواهند شد.

خطیب جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها با تبریک میلاد باسعادت حضرت زینب کبری (س) اظهار کرد:حضرت زینب(علیها السلام) پرستار نهضت عاشورا بود و نقش بزرگی را در تاریخ اسلام ایفا نمود به طوریکه بقای اسلام بعد از نهضت عاشورا، به برکت تلاش های آن حضرت و امام زین العابدین علیهما السلام بوده است، وجود مقدس حضرت زینب کبری سلام الله علیها دارای ویژگی های خاصی است، از جمله می توان گفت تنها شخصیتی است که هفت معصوم را درک کرده اند.

وی  در وصف فضائل اخلاقی حضرت زینب کبری (س) عنوان کرد: موقع شهادت مادر، حضرت زینب علیهاالسلام پنج سال بیشتر ندارد، اما چنان از نظر معرفت و فهم و کمال در اوج است که راوی حدیث و خطبه مهم فدکیه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است و ابن عباس و دیگران، خطبه فدکیه را از وجود مقدس حضرت زینب علیهاالسلام روایت کرده اند.حضرت عقیله بنی هاشم در لسان ائمه معصومین علیهم السلام و بر اساس روایات به عنوان شخصیتی که دارای علم لدنی هستند عنوان شده است.

حجت السلام هاشمی در ادامه ضمن تکریم جایگاه پرستاران در جامعه خاطرنشان کرد: پرستاری حرفه ی مقدّسی است که  در آموزه های دینی ما نیز پرستاری از بیماران ،عبادت محسوب می شود و یکی از ضروری ترین نیاز جامعه سلامت است که پرستاران نقش بسیار مهمی در تحقق این امر دارند، پرستار موفق  باید همه بیماران را با یک چشم ببیند،مایه دلگرمی بیمار باشد و روحیه امید را به بیمار خود،تزریق نماید.

وی ادامه داد: جا دارد از همه پرستارانی که در کنار کادر پزشکی در روزهای کرونا، خدمات شایسته ای را به جامعه ارائه داده اند ،تقدیر و تشکر نمایم، در این ایام کرونا پرستاران و پزشکانی در کنار تخت بیماران مبتلا به این ویروس شدند اما حاضر نبودند کارشان را ترک کنند ،که طبق گزارشات موثق ۶۰ هزار پرستار به کرونا مبتلا و حدود یکصد نفر جان خود را از دست دادند.

خطیب جمعه شهرک طالقانی در بخش دیگری از صحبت های خود به مشکل جدی مسکن اهالی شهرک طالقانی اشاره کرد و گفت: از فرماندهی محترم قرارگاه خاتم الانبیاء که انصافاً خدمات خوبی در سطح کشور انجام داده، مطالبه ای داریم و آن آماده سازی قسمتی از زمین های موسوم به شصت هکتاری جهت ساخت مسکن برای جوانان، خصوصاً اقشار آسیب پذیر و دهک های پایین شهرک طالقانی، که امیدواریم در ساخت مسکن این عزیزان سهیم باشند.

وی افزود: دولت به فرمایشات مقام معظم رهبری که در جلسه اخیر شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا فرمودند «آب، برق و گاز باید برای دهک های پایین جامعه مجانی شود» جامه عمل بپوشاند، دولت هم در این زمینه میتواند هزینه های خود را با دریافت بهای این خدمات از اقشار پرمصرف جبران کند.

وی در پایان با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی پتروشیمی بندرامام در آینده نزدیک بر لزوم استخدام نیروهای بومی منطقه تاکید کرد و گفت: عن قریب شرکت پتروشیمی بندر امام در حال تدارک آزمون جذب نیروی کار مورد نیاز خود است. مطالبه ما از نماینده مجلس و مسؤلان هلدینگ خلیج فارس این است که با وجود جوانان بی شمار جویای کار و باسواد در شهرستان بندرماهشهر، این آزمون را مختص نیروهای بومی قرار دهند.

مطالب مشابه
دیدگاه ها