نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: ولایت خط قرمز امت است/ برخورد با مفسد اقتصادی موجب اعتماد مردم به حاکمیت می شود

 

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروزدر خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرارسیدن دهه اول فاطمیه؛اظهار کرد:پس از رحلت رسول خدا صلی الله علیه و اله ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام در حاشیه قرار گرفت و کسی جز حضرت نبود که از امام علی علیه السلام دفاع کند.برای دفاع از این حریمِ ولایت، حضرت زهراسلام الله علیها پنج گام اساسی برداشت.گام اول ایشان «سخن» و گفتار بود. خطبه فدک سند حقّانیّت و ولایت و امامت است. حضرت فاطمه سلام الله علیها به مسجد آمد و در جمع مهاجران و انصار خطبه فدکیه را ایراد کرد.

 

وی افزود: گام دوم «حرکت» بود، انسان باید به حرفی که می‌زند جامه عمل بپوشاند، به عنوان مثال، اگر شهید حججی در نجف‌آباد اصفهان و همینطور دیگر همرزمانش در شهر خود فریاد می‌زدند، سوریه از دست دشمنان آزاد نمی‌شد، لذا اهمیت حرکت و پویایی اینجاست که متجلی می‌شود، سومین گام حضرت زهراءسلام الله علیها «تحریم» بود، هر دفاعی با تحریمی مواجه است که نمود آن در بیانات مختلف حضرت به خصوص در وصیت نامه ایشان نمایان است.گام چهارم «عاطفه» است، عاطفه باید به کمک عقلانیت بیاید.

هاشمی ادامه داد: گام پنجم«هزینه» بود، پیروان امیرالمؤمنین علیه السلام بایددر راه ولایت هزینه کنند و برای گام برداشتن در این مسیر و حرکت کردن باید علاوه بر محبت گام دیگری را به پیمایند.سخن گفتن، حرکت کردن، گریه کردن و تحریم، هزینه‌ای هم می‌خواهد، حضرت زهراء سلام الله علیها با نحوه شهادتشان و جراحت‌هایی که به ایشان وارد شد، خود را هزینه کرد تا دنیا بداند که باید در راه ولایت هزینه کرد.

امام جمعه شهرک طالقانی بااشاره به فرارسیدن نهم دیماه و آغاز دهه بصیرت؛بیان کرد: اولین باری نیست که در تاریخ انقلاب اسلامی یک روحانی ساده لوح و بازیخورده، با جسارت و گستاخى کامل، انگشت اتهام را به‌سوى رهبر حکیم و مقتدرِ مظلوم مان، اشاره رفته است.سخنان‌بى‌مبنا و سخیف آقاى محمود امجدى (امجد) عواطف عمومی را جریحه دار کرده است. وى که چند ماهى است به فرانسه رفته است در فیلمى که از وى منتشر شده است در سخنانى آشفته و سست و بر اساس اخبار نادرست و تحلیل‌هاى ساخت و پرداخته ‌شده‌ى ذهن‌هاى علیل، مستقیما عمود خیمه نظام اسلامى را نشانه رفته و ایشان را متهم به دیکتاتورى کرده و براى عنصر خائن و وطن فروش و جاسوسى چون نیما زم، ناله مى‌کند و او را مقتولِ مظلوم و شهید!! قلمدادکند.

وی گفت: آقای امجد شما اگر آبرویی کسب کردید به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.اما هم شما و هم بقیه عناصر خود فروخته این را بدانند که حوزه ولایت و رهبری خط قرمز امت است و این جسارت شما به عمود خیمه انقلاب، عواطف عمومی را جریحه دارکرد.متاسفانه جای شهید و جلاد را عوض کردید، در امتداد خط دشمن، شروع به مظلوم نمایی و عاطفی کردن فضا کردید، حامییک عنصر خود فروخته که اخیراً به سزای اعمالش رسیدو صدای کسی که مورد نفرت ملت است شُده اید.

هاشمی تاکید کرد: البته این را بدانید که انقلاب شکوهمند اسلامی، مصادیق بزرگ تری از عناصر ساده لوح و کم ظرفیت را که استکبار بر شانه آنها قرار می گیرد و سواری می گیرد، از سر گذرانده است.مُقدّر این است که هر کس با نظام مقدس اسلامی زاویه پیدا می کند، به تدریج سرمایه تمییز و تشخیص حق از باطل را از دست می دهد و به شکل شگفت انگیزی دچار سقوط می شود.

 

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها با اشاره به عملکرد دستگاه قضایی در برخورد با مفسدان؛خاطر نشان کرد: جا دارد از دستگاه های نظارتی که بدون اغماض در حال برخورد با مفسدان اقتصادی در شهرستان بندر ماهشهر هستند،تشکر و قدردانینمایم، زیرا اینکار باعث امیدواری و اعتماد مردم به نظام و حاکمیت بیشتر خواهد شد.

وی افزود: ان شاء الله این رویه در این شهرستان همچنان ادامه پیدایابد، زیرا مدیرانیوجود دارند که با ماشین پراید وارد عرصه خدمت البته خدمت به خود شدند، اما در حال حاضر دارای خانه های لاکچری و آنچنانی در جاهای مختلف از جمله سعادت آباد تهران، یاسوج و بندرماهشهر هستند،اما با کدام پول و چگونه به اینجا رسیدند!؟در یکی از شرکت های پتروشیمیاشخاصی داریم که فرزاندنشان در کشورهای دیگر تحصیل و زندگی می کنند باید پرسید این هزینه ها از کجا آمده است؟!جای سوال است! امیدوارم روزی را شاهد باشیم که بر میز خدمت، مدیران کارآمد، دلسوز،انقلابی و پاکدست  تکیه زده باشند و  مشکلات و معضلات مردم را حل و فصل نمایند.

 

سید سلمان هاشمی با اشاره به درخواست ها و مشکلات مردم شهرک طالقانی؛ تاکید کرد: ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان بومی علی الخصوص تحصیل کرده و جلوگیری از جذب نیروهای غیر بومی در شرکت های پتروشیمی یکی از مهمترین درخواست های مردم است،طی اخباری که شنیده شده آقای ربیعی رئیس هلدینگ خلیج فارس دستور داده است که آزمون استخدامی پتروشیمی بندرامام سراسری باشد، ما در مقابل این مساله ایستادگی خواهیم کرد، با وجود ۲۳ هزار جوان تحصیلکرده بیکار چه معنی دارد که آزمون استخدامی پتروشیمی بندرامام سراسری برگزار شود؟

 

وی افزود: ما با برگزاری سراسری چنین آزمونی بشدت مخالف هستیم و امیدواریم که نماینده مردم مجلس شورای اسلامی در این قضیه ورود کند و دغدغه شهرستان بندرماهشهر را منتقل کنند. چرا که بسیاری از پایتخت نشینان فکر می کنند چون شهر صنعتی است هیچ بیکاری نداریم، نمیدانند که عمق فاجعه در شهرستان بندرماهشهر است. به هیچ عنوان برای ما قابل قبول نیست و مخالفت خود را اعلام می کنیم و اگر جایی هم نیاز باشد حضور پیدا خواهیم کرد و اعتراض خود را به گوش مسوولین خواهیم رساند.

 

امام جمعه شهرک طالقانی در ادامه یادآور شد: بازنگری برنامه توسعه متوازن شهرستان و توجه جدی به مناطق کمتر توسعه یافته مانند شهرک هایاطراف شهرستان بندرماهشهر همچونشهرک طالقانی بخشی ازانتظارات مردم شهرستان بندر ماهشهر علی الخصوص مردم شهرک طالقانی از فرماندار جدیداست، همچنین الحاق بیست و پنج هکتار از زمین های خارج از طرح تفصیلی و سند دار کردن این منازل با کمترین هزینه، پیگیری تکمیل پروژه های ناقص شهرک طالقانی مانند: تکمیل هنرستان دخترانه و سالن چند منظوره ورزشی و تکمیل بازسازیمجموعه ورزشی مرحوم عساکره، اصلاح شبکه آبرسانی غرب شهرک طالقانی به متراژ ۱۶ کیلومترو در نهایت پیگیری هزینه تامین مخزن آب  که در سال گذشته به حساب آبفا استان واریز شده است را در برنامه خود بگنجانند.

 

هاشمی در پایان گفت:امیداواریم فرماندار جدید با کارآمدی،درایت و دلسوزی کارهایش را ادامه دهد، ما نیز اگر با این تفکر حرکت و برای مردم کار کنند حمایت خواهیم کرد، هر مسوولی برای مردم کار کند و خادم مردم باشد قطعا حمایت می کنیم اما اگر هر مسوولیدر هر مقامی برای مردم و مناطق آسیب پذیر کاری انجام ندهد، میانه خوبی نخواهیم داشت چرا که  عقد اخوت با هیچکسی نبستیم.

مطالب مشابه
دیدگاه ها