نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها) بهترین الگو برای یک فرد ولایتمدار است/ شورای شهر بندر ماهشهر نیم نگاهی به ورزشکاران شهرک طالقانی داشته باشند

سید سلمان هاشمی: زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها) بهترین الگو برای یک فرد ولایتمدار است/ شورای شهر بندر ماهشهر نیم نگاهی به ورزشکاران شهرک طالقانی داشته باشند

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛سید سلمان هاشمی امام جمعه با تسلیت ایام سوگواری حضرت صدّیقه زهراء شفیعه روز جزاء به محضر حضرت بقیه الله الاعظم (روحی فداه )مقام معظم رهبری و احاد مردم شریف ایران و نمازگزاران؛اظهار کرد: زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها) بهترین الگو برای یک فرد ولایتمدار است تا راهکار دفاع از حریم امامت و ولایت را یاد بگیرد.

وی افزود: چرا حضرت صدیقه طاهره حدیث غدیر را به رخ صحابه می کشد و به حدیث غدیر استناد می کند؟! دلیل اول: نزدیک بودن حادثه غدیر با وفات رسول گرامی اسلام بود. پیغمبر اکرم حدیث وصایت را بیست سال قبل در سال سوم بعثت در جمع محدودی از سران قریش مطرح فرمودند. آن بزرگوار حدیث رایت را در جنگی مطرح فرمودند که عده مخصوصی شنیده اند.پیغمبر اکرم حدیث خلافت را موقع رفتن به جنگ تبوک مطرح فرمودند و عده خاصی آن را شنیده اند. در حالی که فاصله حدیث غدیر تا رحلت نبی گرامی هفتاد و دو روز بیشتر نیست.

هاشمی ادامه داد: دلیل دوم: این است که جمعیت انبوهی در محفل بزرگ غدیر خم حضور داشتند.بنا به نقل آقای «سبط ابن جوزی» در کتاب «تذکره الخواص» آمار کسانی که در غدیر حضور داشتند و سخن نبی گرامی را شنیدند به مرز صد و بیست هزار نفر رسید. دلیل سوم:نبی گرامی قبل از آنکه بحث ولایت امیرالمؤمنین را مطرح کند از همه اعتراف گرفت.پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) بعد از اعتراف مردم، ولایت علی بن أبی طالب را که در ردیف ولایت نبی گرامی اسلام است را برای آن ها مطرح کرده است.

وی گفت: بنابراین می بینیم رسول گرامی اسلام در غدیر خم عین ولایتی که خداوند متعال،برای پیغمبر اکرم تثبیت کرده را برای امیرالمؤمنین(علیه السلام) تثبیت می فرمایند.دلیل چهارم: این است که بعد از قضیه نصب علی بن أبی طالب برای خلافت، صحابه به امیرالمؤمنین تبریک گفتند که در رأس آن ها خلیفه اول و خلیفه دوم بود که گفتند:«هنیئا لک یا ابن أبی طالب أصبحت الیوم ولی کل مؤمن»گوارا باد یابن ابی طالب که امروز تو سرپرست تمام مؤمنین شدی.

هاشمی در ادامه گفت: دلیل پنجم: حدیث غدیر پشتیبان قرآنی دارد. بنابر نقل شیعه و سنی سه آیه مستقل در رابطه با غدیر خم نازل شده است. آیه اول، آیه ۶۷ از سوره مبارکه مائده است، دومین آیه، آیه سوم از سوره مبارکه مائده است.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها با اشاره به رهیافت هایی از سخنرانی کم نظیر رهبر انقلاب در نوزدهم دیماه؛خاطرنشان کرد: اگرچه سخنان رهبری عزیزمان حاوی مطالب و نکات فراوانی است اما برجسته ترین فرازهای قابل تأمل این سخنان را چنین می توان فهرست کرد:برجام؛ ما برای بازگشت آمریکا به برجام اصرار و عجله ای نداریم، اگر تحریم ها برداشته نشد، بازگشت آمریکا به برجام به ضرر ماست.

وی افزود: تحریم؛ تحریم یک جنایت و خیانت در حق ملت ایران است، باید برداشته شود. البته اقتصاد ایران را باید به گونه ای قوی کنیم تا سیاست بازی ها در آن اثرگذار نباشد. واکسن؛ ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. به فرانسه هم اعتماد چندانی نداریم. واکسن ایرانی مایه افتخار است برخی سعی نکنند انکار کنند. بدون تردید و با تکیه بر نشانه ها و واقعیت های بسیار، ممنوعیت رهبری مبنی بر ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور، یکی از هوشمندانه ترین تصمیمات حکومتی ایشان تلقی شده  و به نوعی نماد عقلانیت انقلابی به شمار می آید.

هاشمی تاکید کرد: واکسنی که هنوز خود سازنده فایزر نیز به آن اعتماد ندارد، قابلیت تزریق به ۸۰ میلیون ایرانی را ندارد. عقل اجتماعی حکم می کند وقتی در کشور خودمان ظرفیت و قابلیت تولید واکسن وجود، دارد چرا به جوان و دانشمند خودمان اعتماد نکنیم؟

امام جمعه شهرک طالقانی خطاب به شورای شهر بندرماهشهر؛ عنوان کرد: شورای شهر بندر ماهشهر می بایست نیم نگاهی به ورزشکاران شهرک طالقانی داشته باشند و برای تیم های ورزشی علی الخصوص فوتبال بودجه ای در نظر بگیرند کما اینکه بیشتر هزینه های تیم شهرداری بندر ماهشهر را شهرداری تقبل کرده است.به عنوان نمونه ،تیم فوتبال انصار شهرک طالقانی که در لیگ یک استان بازی می کند، برای ایاب و ذهاب خود با مشکل جدّی مواجه هستند، اما این سوال از را شورای شهر می پرسیم که آیا این معضل برای تیم شهرداری بندر ماهشهر نیز وجود دارد؟

سید سلمان هاشمی یادآور شد: از دستگاه های نظارتی خواستاریم که بدلیل ترک فعلی مسؤولین پروژه سالن چند منظوره شهرک طالقانی که در خرداد ماه سال ۹۸ با اعتبار پانزده میلیارد ریال از محل اعتبارات شورای راهبردی توسط بالاترین مقام دولتی در استان کلنگ زنی شده،و تاکنون پیشرفتی کمتر از یک درصد داشته، برخورد قانونی کند و ضروری است مسؤولین شورای راهبردی نیز نسبت به هزینه کَرد اعتبارات امسال(سال ۹۹) شفاف سازی نمایند.

وی ادامه داد: همچنان جامعه ورزشی و تیم های محلاتی شهرک طالقانی،منتظر احداث زمین بزرگ چمن مصنوعی هستند، امیدواریم وعده ای که مدیران عملیات غیر صنعتی در هفتم آبانماه امسال در حضور ائمه جمعه شهرستان و فرماندهی محترم ناحیه مقاومت سپاه و فرماندار وقت، به ورزشکاران شهرک داده شد،عملیاتی شود.

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان بیان کرد: مدیران بانک ها در پرداخت تسهیلات ازدواج به زوج های جوان سختگیری نکنند، و برای اعطای وام تسریع کنند، چرا که امروزه در این شرایط اقتصادی چشم امید جوانان برای ازدواج به این وام است.

مطالب مشابه
دیدگاه ها