نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: رزمایش بازدارنده و امنیت آفرین ترکیبی مبتکرانه و مبتنی بر خلاقیت و استعدادهای بومی پیام های زیادی به همراه دارد/ برنامه ریزی برای بهبود معیشت و امنیت شغلی کارگران شهرداری ضروری است/ذره ای از حقوق کارگران شهرداری کوتاه نخواهم آمد

 

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت سالروز وفات حضرت ‌ام البنین(سلام الله علیها)؛اظهار کرد: سیزده جمادى الثانى سالروز وفات حضرت ‌ام البنین(سلام الله علیها) به ‌عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذارى شده است. عشق و محبت به ولایت و امامت با جان حضرت ام البنین(سلام الله علیها) آمیخته بود. او امیرالمؤمنین (علیه السلام) را نه تنها به‌ عنوان همسر، بلکه به‌ عنوان برادر رسول خدا صلى الله علیه و آله وسلم و حجت و ولیّ خدا در میان مردم مى‌دید و با همین دید و منظر به فرزندان معصوم او مى‌نگریست.

وی افزود: حضرت ام البنین(سلام الله علیها) دارای ویژگی های بارز دیگری بودند که یکی از آنها ایثار است، ایثار با انفاق و احسان متفاوت است، انفاق یعنی آنکه فردی ۵ هزار تومان دارد و ۲ هزار تومان از آن را به دیگری کمک می کند اما ایثار یعنی شما یک لیوان آب دارید و خود نیز تشنه هستید اما آن را به دیگری می بخشید و خود تشنه می مانی؛اینگونه عمل کردن بسیار سخت است،به همین جهت در قرآن کمتر از ایثار سخن به میان آمده و بیشتر انفاق و احسان مطرح شده است.

هاشمی ادامه داد: ما سه نوع ایثار داریم، اولی ایثار جان است مانند آنکه سعید بن عبدالله در ظهر عاشورا جان خود را فدا کرد تا امام حسین(علیه السلام) نماز بخواند و یا امیرالمؤمنین امام علی(علیه السلام) در لیله المبیت در جای پیامبر صلى الله علیه و آله وسلم خوابیدند که در همان شب خداوند از میکائیل و جبرئیل پرسید، شما دو برادر هستید، کدامیک حاضرید فدای دیگری شوید؟ هر دو به فکر فرو رفتند، بعد از مدتی خداوند به آن دو فرمود: به زمین نگاه کنید که امیرالمؤمنین امام علی(علیه السلام) خود را فدای پیامبر صلى الله علیه و آله وسلم کرده است و آیه ای از قرآن نیز برای این واقعه نازل شد.

وی گفت: دومین نوع؛ ایثار مال است مانند آنکه حضرت زهرا(سلام الله علیها) سه روز، افطار خود را به یتیم، فقیر و اسیر دادند و خود با آب افطار کردند یعنی هرچه داشتند را ایثار کردند و سوره مبارکه هل اتی برای حضرت(سلام الله علیها) و خانواده شان نازل شد.

امام جمعه شهرک طالقانی بیان کرد: سومین نوع، ایثارِ آبرو است،به معنای آنکه آبروی خود را هزینه می کنی تا دیگری حفظ شود و ام البنین (سلام الله علیها) هم ایثارگر بود و بعد از شهادت امیرالمؤمنین امام علی(علیه السلام) ۴ پسر خود را که کودک بودند، ۲۰ سال در یتیمی بزرگ کرد و زمانی که امام حسین(علیه السلام) از مدینه راهی کوفه شدند، هر ۴ نفر را همراهشان فرستاد، شاید اگر ما بودیم، یکی از پسران را برای کمک در روزهای پیری نزد خود نگه می داشتیم اما ایشان هر ۴ پسر خود را فدای امام حسین(علیه السلام) کرد.

وی افزود: روز وفات حضرت ام البنین (سلام الله علیها) نیز روز تکریم مادرانی است که به ندای پیر و مراد خود، حضرت امام خمینی (ره) در زمان جنگ لبیک گفته اند و در هشت سال حماسه دفاع مقدس با تشویق همسران و فرزندان برومند خود با دلهایی به وسعت آسمان مردان خود را روانه جنگ با دشمن کردند تا این سرزمین از چنگال اهریمن در امان بماند و آزادی اش حفظ شود.

هاشمی در ادامه گفت: مادران شهید ما نیز با تأسی از حضرت ام ‌البنین(سلام الله علیها) فرزندانی تربیت کردند که در راه امام حسین(علیه السلام) هم ‌چون حضرت عباس(علیه السلام) در خط ولایت تا آخر ایستادند و مظلومانه شهید می‌شوند. بی گمان اگر تلاش و همت همسران شهدا در تربیت فرزندانشان نبود امروزه بسیاری از این بچه ها مایه مباهات و افتخار کشور در کسوت های پزشکی و مهندسی و علمی و … نبودند.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها با اشاره به پیام های دو هفته رزمایش بازدارنده و امنیت آفرین‌؛عنوان کرد: از آغاز نیمه دوم دی ماه تا امروز ایران و جهان شاهد سریالی از رزمایش ‌های متنوع ارتش سرافراز و سپاه مقتدر ایران اسلامی بوده و هست، شاید این برای اولین‌ بار بود که چندین همایش متنوع و همزمان توسط دو نیروی مقتدر سپاه و ارتش با کیفیت خاص و مختصات منحصر به فرد انجام می‌شد.درست است که در این رزمایش ‌های متعدد، انواع سلاح ‌های آبی، خاکی، هوایی و ترکیبی بکار گرفته شد اما جلوه اصلی و تمرکز آن بیش از هرچیز بر موشک و پهپاد بود.

وی افزود: این رزمایش‌ های دو هفته ‌ای و ترکیبی و مبتکرانه که مبتنی بر خلاقیت و استعدادهای بومی، پیام‌ های زیادی را با خود به همراه دارد: اول این‌که؛ برخلاف جیغ بنفش معاندان و جاهلان و دوگانه ‌سازان فرصت‌ طلب، این رزمایش در راستای تأمین معیشت و زندگی آرام برای مردم است، با امنیت است که رونق اقتصادی و تولید و توزیع را موجب می‌شود و شکوفایی اقتصادی و علمی را به بار می‌آورد.

هاشمی با بیان اینکه این نمایش قدرت، علاوه بر این‌که ارعاب ‌بخش دشمن است اطمینان ‌بخش دوستان نیز است؛گفت: حامیان منطقه ‌ای ما در جبهه مقاومت اکنون دو نوع‌ اعتماد به ایران دارند:یک : ایران حامیان و دوستان خودش را تنها نمی‌گذارد. دوم این‌که: جبهه مقاومت به‌ خوبی درمی‌یابد که ایران توانمندتر از گذشته و مقتدرتر از قبل با دستی پُر و نیرویی مستعد، آماده پیکار با دشمنان مقاومت است.

امام جمعه شهرک طالقانی ادامه داد: این رزمایش حاوی پیام‌های متعدد دیگری نیز است؛ پیام آزمایش و تست قدرت دفاعی و رفع موانع احتمالی، پیام تولید دانش بومی و ترویج علم جهت‌ دار و مبتکر پرور، پیام آرامش به مردم ایران و خنثی‌سازی جنگ روانی دشمن، پیام وحدت ارتش و سپاه و بسیج در معرکه دفاع از دشمن، پیام این‌که نسخه علاج مشکلات کشور در روحیه جهادی و مدیریت جهادی است.

 

خطیب جمعه شهرک طالقانی در پایان خاطر نشان کرد: گروه ۱۶ نفره لایروبی شهرداری بندر ماهشهر از عدم ثبات و امنیت شغلی خود گله مند هستند. برنامه ریزی برای بهبود معیشت و امنیت شغلی کارگران شهرداری ضروری است.بنده ذره ای از حقوق کارگران شهرداری کوتاه نخواهم آمد. مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر به این قضیه ورود کنند و این مشکل را به صورت جدّی حل و فصل نمایند.

دیدگاه ها