نمایش نوار ابزار

حجت الاسلام و المسلمین سیدسلمان هاشمی: حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشانگر قدرت تفکیک مردم میان عملکرد مسؤولان و اصل نظام و انقلاب اسلامی بود

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرک طالقانی؛ حجت الاسلام و المسلمین هاشمی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرک طالقانی با اشاره به بیانیه رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت چهل سالگی انقلاب،اظهار کرد: علم و پژوهش، معنویّت و اخلاق،اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد از ماموریت های نسل جوان برای گام دوم انقلاب است، دانش،‌ آشکارترین وسیله‌ی عزّت و قدرت یک کشور است،ما هنوز از قلّه‌های دانش جهان بسیار عقبیم؛ باید به قلّه‌های بالاتر دست پیدا کنیم.

وی افزود: معنویّت به معنی برجسته کردن ارزشهای اخلاق و رعایت فضلیت‌های اخلاقی است و همچنین اجرای اقتصاد مقاومتی در راستای پیشرفت اقتصادی کشور است.

امام جمعه شهرک طالقانی در ادامه گفت: اما تبعیض در توزیع منابع عمومی و میدان دادن به ویژه‌خواری و مدارا با فریبگران اقتصادی که همه به بی‌عدالتی می‌انجامد، بشدّت ممنوع است؛ همچنین غفلت از قشرهای نیازمند حمایت، به هیچ وجه مورد قبول نیست.

حجت الاسلام هاشمی با تشکر از حضور حماسی،پرشکوه و تماشایی مردم شهرک طالقانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن،عنوان کرد: جشن پیروزى انقلاب اسلامى و راهپیمایى میلیونى مردم در هزاران شهر و روستا در اقصى نقاط ایران اسلامى به باشکوه‌ترین شکل ممکن برگزار شد و از این بابت باید شکرگزار خداوند منان و قدردان ملت فهیم و بصیر ایران بود.

وی افزود: حضور کم نظیر ملت ایران در راهپیمایى امسال آن هم در شرایطى که مقامات آمریکایى با گزافه گویى، سخن از پایان عمر انقلاب اسلامى ملت ایران سر مى‌دادند بسیار حائز اهمیت بود و مى‌توان گفت که ملت با بصیرت ایران چشم دشمن را با این حضور خود کور کرد و همه نقشه‌هاى آن‌ها را نقش برآب نمود.

امام جمعه شهرک طالقانی راهپیمایى با شکوه ۲۲ بهمن را حاوی دو پیام کلیدى و بسیار مهم  دانست و خاطر نشان کرد: نکته اول آن‌که ملت ایران فریب این ترفند دشمن را نخورده و مى‌داند که راه عبور از مشکلات، سازش و تسلیم نیست که اگر چنین بود نشانه آن باید کمرنگ شدن حضورشان در این یوم الله مى‌شد که نه تنها چنین نشد بلکه این حضور حماسى نشان داد نگاه ملت به مشکلات اقتصادى، درست برخلاف خواست و نظر دشمن است.

وی افزود: حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشانگر قدرت تفکیک مردم میان عملکرد مسؤولان و اصل نظام و انقلاب اسلامی بود که ناکارآمدى و اهمال برخى مسؤولان را به پاى انقلاب اسلامى نمى‌گذارند، اگرچه گلایه‌هاى جدى در زمینه مسائل معیشتى دارند اما میان عملکرد مسؤولان و اصل نظام و انقلاب تفکیک قائل هستند و ناکارآمدى و اهمال برخى مسؤولان را به پاى انقلاب اسلامى نمى‌گذارند. 

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها با اشاره به قتل کودک شش ساله‌اى که قربانى تفکر داعشى سعودى‌هاى وهابى شده بود، بیان کرد:بار دیگر دست حرمله بن کاهل اسدی لعنت الله علیه از آستین وهابیت بیرون آمد و با ذبـح کودکی بیگناه در مدینه النبی (ص)، پیام حقد و کینه یزیدیان عصر را به حسینیان آزاده در جهان رساند و از آنجایی که خون شهید شیرخوار کربلا، هنوز در جوش و خروش خونخواهی است، امروز زکریای شهید، با خون خود، برائت از سردمداران کودک‌کش وهابیت را در گوش جهانیان فریاد می‌کند.

وی افزود: رسانه های سعودی که با روایت های وارونه می کوشیدند جنایتکار وهابی را تبرئه کنند و وی را دارای اختلال روانی معرفی کنند،درحالی مطرح می شود که به اعتقاد ناظران امور این با رانندگی فرد جنایتکار همخوانی ندارد زیرا به کسی که مشکل عقلی دارد، گواهینامه نمی دهند و این ثابت می کند که جانی در صحت عقل مرتکب جنایت شده و انگیزه واقعی این جنایت تفکرات وهابی است که تفکر داعشی هاست.

هاشمی ادامه داد: قتل زکریای ۶ ساله به جرم شیعه بودن، در مهد پرورش مکتب خشن وهابیت باطل بودن، غیراسلامی بودن و غیرانسانی بودن این مکتب را بیشتر نمایان می‌کند.

امام جمعه شهرک طالقانی با تسلیت شهادت جمعی از پاسداران حادثه تروریستی خاش، گفت: این حادثه تروریستی خاش که منجر به شهادت جمعی از پاسداران عزیزمان به دست تروریستهای جیش الظلم صورت گرفت را به امام زمان(عج)،مقام معظم رهبری، امت حزب الله تسلیت  عرض می کنم و ان شاء الله خون این شهیدان مظلوم قطعا گریبان گیر این ظالمان خواهد شد و نابودی آنها را رقم خواهد زد.

وی با اشاره به فرارسیدن ۳۰ بهمن ماه بهمن ماه؛ سالروز وفات «ام البنین» و روز تکریم مادران و همسران شهدا، عنوان کرد: نامگذاری روز وفات حضرت ام البنین (س) به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا ، فرصتی برای پرداختن به زندگی بانوی بزرگواری است که مادران و همسران معظم شهدا در دوران دفاع مقدس، نقشی همانند ایشان ایفا کردند و با از خودگذشتگی و ایثار، فرزندان و همسرانشان را تا سر حد شهادت بدرقه کردند.

هاشمی افزود: امروزه همه ی مردم، آرامش و امنیت کشور را مرهون رشادت‌ها و ایثارگری‌های مادران و همسران شهدا می‌دانند و هرگز فداکاری‌هایشان را فراموش نکرده و نخواهند کرد، مادران شهدا با تأسی از حضرت ام‌البنین (س) فرزندان خود، را راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل کردند تا از اسلام، آرمان‌های انقلاب و ولایت‌فقیه، حراست کنند.

وی ادامه داد: این عزیزان علاوه بر مسئولیت مادری، وظیفهٔ همسرانشان را نیز عهده‌دار بوده و مدیریت خانواده و تربیت فرزندان را بر دوش کشیدند،همسران شهدا با الگوبرداری از سیره ام‌البنین (س) سختی‌های زندگی را تحمل کرده و توانستند با تربیت فرزندان صالح و تحویل آن‌ها به جامعه، همچنان در عرصه ی حراست از ارزش‌های اسلام و اقتدار کشور نقش‌آفرین باشند.

امام جمعه شهرک طالقانی با اشاره به فرو ریختن سقف یکی از مغازه های بازار امام علی(ع) شهرک طالقانی؛یادآور شد: در هفته ای که گذشت شاهد فرو ریختن سقف یکی از مغازه های بازار امام علی(ع)بر اثر فرسودگی بودیم که خدا را شکر،این حادثه تلفات جانی نداشت، اما از مسوولان شهرداری خواستاریم فکری اساسی برای نما و سقف های فرسوده این پاساژ در شهرک طالقانی داشته باشند تا حادثه ای دیگر شبیه به پلاسکو در منطقه رخ ندهد.

سید سلمان هاشمی در پایان با تشکر از حضور مسوول کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان در میز خدمت این هفته نماز جمعه شهرک طالقانی،گفت: ان شاءالله با پیگیری مسوولین مربوطه در آینده ای نزدیک شاهد راه اندازی یک مرکز نیکوکاری در شهرک طالقانی خواهیم بود تا بتوانیم گره گشای نیارمندان و محرومان شهرک طالقانی باشیم.

مطالب مشابه
دیدگاه ها