نمایش نوار ابزار

حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی: تضعیف روحیه انقلابى مردم ایران به‏ نوعى حق الناس و خیانت به ملت و خون شهداست

حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی: تضعیف روحیه انقلابى مردم ایران به‏نوعى حق الناس و خیانت به ملت و خون شهداست

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛ حجت الاسلام و المسلمین هاشمی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با برشمردن فضایل ماه مبارک رمضان و ذکر حدیثی از امام جعفرصادق(ع)؛عنوان کرد: بزرگترین درس ماه رمضان، خودسازی است. اوّلین و مهم ترین قدمِ خودسازی هم این است که انسان به خود و به اخلاق و رفتار خود با نظر انتقادی نگاه کند.

امام جمعه شهرک طالقانی با اشاره به ویژگى‏هاى روحیه انقلابى ملت  از دیدگاه مقام معظم رهبری؛بیان کرد: جوشیدن اراده، استقامت از درون، عزم راسخ، ایستادگى، توکّل به خدا، اعتماد به نفس قوى، شجاعت داشتن، اهل اقدام و عمل، ابتکار ورزى، بن‏بست‏شکنى، گره‏گشایى، نترسیدن، امیدوارى به آینده، امید به خدا، حرکت به سمت آینده‏ى روشن و… است.

وی افزود: تضعیف روحیه انقلابى مردم ایران به‏نوعى حق الناس و خیانت به ملت و خون شهداست، البته نقد عالمانه  و استقبال از آن جزء روحیه انقلابی است و  با تضعیف و تشکیک آن فرق دارد، عبور از شرایط جنگ اقتصادى کنونى نیازمند روحیه انقلابى مردم و جوانان مى‏باشد و هرگونه اقدام تضعیف‏کننده و خلاف روحیات ایثارگرانه، امیدبخش و انقلابى همسویى و بازى در زمین دشمنان انقلاب اسلامى محسوب مى‏شود.

هاشمی متذکر شد: بر اساس جمع بندى اتاق‏هاى فکر آمریکا علت اصلى پیروزى و موفقیت جمهورى اسلامى در چهل سال گذشته، حمایت مردم ایران بوده است. لذا براى تسلیم کردن ایران، تنها راه فشار به مردم تاجایى است که حمایت خود از نظام را کاهش دهند. بر این اساس، در صحنه رویارویى آمریکا و ایران، تمرکز بر مردم مى‏باشد. در این شرایط روحیه انقلابى ملت ایران باطل السحر نقشه شوم آمریکا به‏حساب مى‏آید. چراکه این روحیه اساس شکل‏گیرى انقلاب و ماندگارى مردم ایران را شکل داده است.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها با اشاره به تعظیم نتانیاهو در برابر قدرت مقاومت‏؛خاطر نشان کرد: اسرائیل بار دیگر در برابر مقاومت فلسطین متحمل شکست سختى شد و در کمتر از ۴۸ ساعت مجبور به امضاى توافق آتش بس شد.مقاومت فلسطین در برابر حملات جنگنده‏هاى اسرائیلى به نوار غزه، بیش از ۶۹۰ موشک به سمت سرزمین‏هاى اشغالى شلیک کردند. در واقع در کمتر از ۴۸ ساعت، تمام سرزمین‏هاى اشغالى به‏نوعى به جهنم صهیونیست‏ها تبدیل شد.

وی افزود: پدافند موسوم به گنبد آهنین به‏دلیل شمار زیاد راکت‏ها نتوانست شمارى از آن ها را رهگیرى و نابود کند،رسیدن موشک‏هاى مقاومت به شهر «عراد» این پیام را به صهیونیست‏ها مخابره کرد که هدف قرار دادن مرکز اتمى «دیمونا» از سوى مقاومت غزه عملیاتى و ممکن است. شهر عراد در فاصله ۷۳ کیلومترى نوار غزه قرار دارد و تاسیسیات اتمى «دیمونا» در فاصله ۷۰ کیلومترى است.

سید سلمان هاشمی یادآور شد: متاسفانه بنا بر اخبار واصله در بیمارستان نفت بندرماهشهر قصد اخراج یک سوم از نیروهای خود و اعمال تعرفه خصوصی برای مردم محروم منطقه که طبیعتاً آنان را تحت فشار مالی قرار خواهد داد، رسیده است که ضروریست مسؤولین مربوطه نسبت به حل این معضل پیگیری و اقدامات لازم را انجام دهند.

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان گفت: ان شاء الله پنج شنبه آتی برنامه جزء خوانی قرآن کریم در مسجد صاحب الزمان را داریم و به امید خدا شاهد حضور گسترده مردم ولایتمدار شهرک طالقانی در این برنامه معنوی باشیم.

مطالب مشابه
دیدگاه ها