نمایش نوار ابزار

حجت الاسلام والمسلمین سید سلمان هاشمی:حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس پیام آور استمرار مقاومت است، این حضور پیام اقتدار ملت‌هاست و نوید دهنده نابودی اسرائیل است

حجت الاسلام والمسلمین سید سلمان هاشمی:حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس پیام آور استمرار مقاومت است، این حضور پیام اقتدار ملت‌هاست و نوید دهنده نابودی اسرائیل است

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی : حجت الاسلام والمسلمین سید سلمان هاشمی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با قدردانی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: راهپیمایی روز قدس، پیام آور حمایت و پشتیبانی از فلسطین و ملت های مظلوم مسلمان است،مساله فلسطین در اندیشه امام از چنان جایگاه والایی برخودار بود که آن را فراتر از زمان و مکان می دید از این رو آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس نامگذاری کرد تا جهانیان برای حمایت از مردم مظلوم این کشور بپاخیزند.

وی افزود: راهپیمایی روز قدس نه تنها علیه رژیم صهیونیستی است، بلکه در مقابله با آمریکا به عنوان حامی بی‌چون و چرای این رژیم غاصب و جلاد است،راهپیمایی روز قدس همچنین علیه سازش کاران مرتجع منطقه است که مثلث شومی را علیه مسلمانان ترتیب داده‌اند، یعنی آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی و این سازشکاران مرتجع برای به رسمیت شناختن رژیم فاسد صهیونیستی مسابقه گذاشتند ولی باید بدانند که این مسابقه، مسابقه سقوط‌شان خواهد شد و به یاری خداوند ملت‌های خودشان آنها را به روز ذلت خواهند نشاند.

امام جمعه شهرک طالقانی در ادامه گفت: حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس پیام آور استمرار مقاومت است، این حضور پیام اقتدار ملت‌هاست و نوید دهنده نابودی اسرائیل است،تنها راه نجات فلسطین و مردم مظلوم منطقه مقاومت در برابر استکبار جهانی به ویژه رژیم صهیونیستی است،شمارش معکوس برای نابودی رژیم صهیونیستی آغاز شده و وعده خداوند در خصوص پیروزی ملت های مظلوم بر حکومت های سفاک و ظالم به زودی محقق خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی با اشاره به فرارسیدن سالروز ارتحال امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران؛خاطر نشان کرد: یکی از ویژگى‏ های  شاخص حضرت امام(ره) کار فقط براى خدا بود،در تصمیمات، موضع‏گیری ها و رفتارهایشان تنها یک ملاک را در نظر داشتند و آن‏ چیزى نبود جز رضایت خداوند متعال،امام فردی ذوب در اسلام، بنده صالح خدا و فارغ از دنیای مادی بود که با رهبری عالمانه خود با انقلاب اسلامی ایران تحولی بزرگ و تاریخی درجهان رقم زد.

وی افزود:  امام راحل با دستان خالی و در سایه توکل به خدا واعتماد به مردم، انقلاب را براساس آموزه های اسلامی بنا کرد،این بزرگمرد در حرکت انقلابی که شروع کرد از اول تا اخر یک کلمه حرف داشت و آن این بود که برای خدا قیام کنید. امام راحل (ره) بزرگ مردی بود که جز کار برای خدا در مرام و رفتار این مرد نبود و امروز برای ادامه حرکت در این مسیر باید تلاش کنیم.

امام جمعه شهرک طالقانی تاکید کرد: امروز هم مسؤولان کشور اگر در تصمیمات خود، رضاى خدا و حق را ملاک عمل قرار دهند، بسیارى از مشکلات کشور مرتفع یا زمینه رفع آن فراهم خواهد شد. مسؤولى که رضاى خدا را در نظر داشته باشد، وعده‏ هاى بیجا نخواهد داد، در عزل و نصب‏ها منافع شخصى و حزبى را دخیل نمی کند، با مردم یکرنگ برخورد میکند و براى چند راى بیشتر یا کف و سوت عده اى، از ارزش‏ها و آرمان‏هاى انقلاب عقب نشینى نمی کند.

وی بیان داشت: حمایت از مستضعفین در برابر اشرافیت‏ از منظر امام، محرومان و مستضعفان پایه و زیر بناى اصلى انقلاب اسلامى بوده و در بزنگاه‏ هاى حساس پاى کار انقلاب بوده‏ اند و لذا این قشر باید مورد توجه مسؤولان کشور باشند و از حقوق آن‏ها در برابر قشر غنى و اشرافى محافظت شود. امام راحل از همین منظر تأکید ویژه‏اى بر ساده زیستى و دورى مسؤولان از خوى کاخ نشینى داشتند و معتقد بودند مسؤولى که آلوده اشرافیت و تجملات شد، درد مردم را نخواهد فهمید.

هاشمی در ادامه گفت: امام راحل در مواضع و رفتار خود، آینه تمام نماى اعتماد به وعده و نصرت الهى بودند. این میزان از اتکا و توکل به نصرت الهى، ناشى از ایمان قوى و محکم ایشان بود، روى دیگر این سکه‏ بی اعتمادى به استکبار بود،ایشان هیچ اعتمادى به سخنان و وعده‏ هاى استکبار و در راس آن آمریکا نداشتند و از همین رو بود که به آن لقب شیطان بزرگ دادند. آیا با شیطان می توان مذاکره کرد؟ به شیطان می توان اعتماد کرد؟ روى وعده شیطان میتوان حساب کرد؟

وی عنوان کرد: اصلی ترین دشمن امام، تفکری بود که می گفت نمی توان با استکبار درگیر شد، کارها تمام شده و دیر بیدار شده ایم و چاره ای نداریم جز اینکه آمریکا و اروپا برای ما تصمیم بگیرند،امام به ما آموخت که هر تلاشی برای سازش با استکبار موجب از بین رفتن عزت ما می شود.امام نه تنها این اعتقاد را نداشت بلکه روحیه استکبار ستیزی هم داشت و آن را راه سرافرازی و عزت و دستیابی به استقلال، آزادی و عدالت می دانست و این مسیر را از قرآن و سیره نبوی، علوی و حسینی آموخته بود.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در پایان خاطر نشان کرد: برای حفظ عزت ملی و مقابله با دشمنان اسلام ، روحیه استکبار ستیزی امام خمینی (ره) را استمرار ببخشیم،نبود امام راحل شوک بزرگی به جامعه تحمیل کرد اما انتخاب مقام معظم رهبری این خلاء را پر کرد و امامی وارسته، فقیه و تربیت شده مکتب امام (ره) با موفقیت راه ایشان را ادامه دادند. رهبر معظم انقلاب حدود ۳۰ سال است با مدیریت هوشمندانه کشور را از بحران های مختلف به سلامت عبور داد و به نحو احسن نشان داده جانشین خوبی برای امام خمینی (ره) بوده است و تاکنون ملت ایران را به شکلی هدایت کرده است که امروز در اوج اقتدار قرار دارد.

مطالب مشابه
دیدگاه ها