نمایش نوار ابزار

حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین لفته پور:شفاف سازی و علنی کردن اطلاعات و آگاهی های مردم یکی از پایه های اساسی مردم سالاری و جمهوریت است/مسئولانی که در تریبون نماز جمعه و یا دیگر جاها از آنها انتقاد میشود، لازم است جوابگوی اشکالات و انتقادات باشند

به گزارش نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛ حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین لفته پورامام جمعه موقت  ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد:شفاف سازی  و علنی کردن اطلاعات و آگاهی های مردم یکی از پایه های اساسی مردم سالاری و جمهوریت است. شفاف سازی در عملکرد حق مردم است که از عملکرد مجریان و تصمیمات حکومتی مطلع و به اطلاعات اجرایی حکومتی و تصمیم گیری هایی که برایشان در نظر گرفته اند، دسترسی داشته باشند.

 

وی افزود:نوع دیگر شفاف سازی، مشارکتی است و همه مردم باید بتوانند شخصا یا از طریق نماینده خود در تصمیمات سیاسی شرکت کنند،نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی موظف است که مردم را از تصمیمات سیاسی که برای آنهاست مطلع کنند.

 

لفته پور ادامه داد: نوع سوم شفاف سازی، پاسخگویی مسوولین به مردم است، مسوولین در حکومت یا هر نهاد تصمیم گیرنده ،ناظر و جز آن، هنگام تخلف از قانون و زمانیکه عملکرد آن تاثیر جدی بر منافع مردم دارد باید در برابر مقام قضایی و نیز در برابر افکار عمومی صریح و روشن پاسخگو باشد.

 

وی متذکر شد: کمااینکه امام جمعه شهرک طالقانی بارها از طریق همین تریبون،خواستار شفاف سازی مبنای تقسیم بندی بودجه در سطح شهرستان شد اما تاکنون هیچ پاسخی از سوی مسوولین مربوطه ارائه نشد، مسوولان باید شفاف سازی کنند که سهم مردم مظلوم شهرک طالقانی از کل بودجه شهرستان چقدر است؟ و چرا تا الان پاسخگو نبودند!!

 

امام جمعه موقت شهرک طالقانی گفت: مسئولانی که در تریبون نماز جمعه و یا دیگر جاها از آنها انتقاد میشود، لازم است جوابگوی اشکالات و انتقادات باشند و این مساله تحقق پیدا نمی کند مگر اینکه مردم اصرار بر جوابگویی مسوولین داشته باشند نه اینکه قبل از انتخابات گوش به وعده های آنها بدهند بلکه بعد از انتخابات هم باید مسوول را ملزم کنید که جوابگوی شما باشد.

 

وی یادآور شد: بارها و بارها از همین تریبون امام جمعه شهرک طالقانی درباره تقسیم بندی بودجه سفر زیارتی مشهد متذکر شد اما تاکنون پاسخی دریافت نکردند. ممکن است برخی بگویند مساله چندان مهمی نیست اما یقین داشته باشید اگر از همین مسایل ریز و کم اهمیت گذشتیم از مسائل خیلی بزرگ  چشم پوشی خواهد شد، مطمئن باشید در تقسیم بندی بودجه شهرستان برای شهرک طالقانی تبعیض قائل خواهند شد، اگر آقایان عدالت خود را در تقسیم بندی سفر زیارتی مشهد ثابت نکردند چگونه از آنها انتظار عدالت در تقسیم بندی کل بودجه شهرستان را داشته باشیم؟

 

خطیب موقت نماز جمعه شهرک طالقانی بیان کرد: در سطح شهرستان بندرماهشهر،چهار نهادامامت جمعه داریم که هرکدام از آنها نماینده ولی فقیه در شهرستان، شهر و روستاهاست،انتظار مردم از ائمه جمعه این است که روحیه مطالبه گری داشته باشند و صرف اینکه امام جمعه فقط مناسبت های هفته را بیان کند کار آنچنانی نیست، خصوصا همه ما از امام جمعه شهرستان بندرماهشهر انتظار داریم که روحیه مطالبه گری داشته باشد و بیشتر از هرکس بایدمطالبه گر حقوق مردم باشد. بایدحرفها تاثیر گذارباشد زمانیکه همه ائمه جمعه همدل باشند، انتقاد از عملکردمسوولین به نتیجه خواهد نشست. اما اگر انتقادی نمیشود از دو حالت خارج نیست یا اینکه از عملکرد راضی هستید و کم و کاستی در میان مسوولان دیده نمی شود  یا اینکه شما دنبال حقوق مردم نیستید چرا که اگر بدنبال حقوق مردم هستید باید صحبت کنید، این وظیفه شرعی و قانونی است.

 

لفته پور عنوان کرد:.از دادستان شهرستان انتطار داریم که پیگیر مساله شفاف سازی شهردار سابق و مبنای تقسیم بندی بودجه که بارها امام جمعه محترم خواستار شفاف سازی آن بودند، باشد که بدانیم آیا حقی از مردم مظلوم شهرک خورده شد یا خیر!

 

وی خاطرنشان کرد: مناطق محروم شهرستان دچار کمبودها، مشکلات و محرومیت بسیاری است، یقین داشته باشید جایی که امام جمعه نیست متاسفانه صدای مظلومیت مردم شنیده نمی شود. خدا را شاکر این نعمت باشیم به برکت تریبون نماز جمعه میبینیم که نسبت به سالهای گذشته مسوولین موظف شدند پیگیر رفع مشکلات باشند و پیشرفتی که در شهرک میبینیم به برکت ولایت و محبت شما به اهل بیت است و که با یادآوری نام شهرک طالقانی در ذهن ها متبادر می شود.

 

امام جمعه موقت شهرک طالقانی در پایان گفت: از مسئولین میخواهیمکه به انتقادات گوش دهند و نسبت به شفاف سازی آنها اقدام کنند،چرا که اینکار احترام به حقوق شهروندی است.شفاف سازی باعث مشارکت مردم و حمایت آنها از نظام حکومتی و مشروعیت حکومت می گردد که در این راستا دسترسی مردم به مباحث حکومتی نقش مهمی در مشارکت مردم ایفا می کند.

مطالب مشابه
دیدگاه ها