نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: راهپیمایی اربعین حسینی، نوعی جنگ نرم و حرکت بزرگ است که دنیای کفر را به وحشت انداخته است/ سپردن مسئولیت‌های سیاسی به افراد خائن از نشانه‌های نفاق است

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی؛ اظهار کرد:  زیارت کلیه عزیزانی که به زیارت کربلا مشرف شدند ان شاء الله که مورد قبول در گاه الهی قرار گرفته باشد و  از این تحفه الهی که خداوند متعال به ما عطا کرده  باید محافظت و مراقبت نمود و کسانی که از این قافله جا مانده اند ان شاء الله هر چه سریعتر خداوند متعال نسیب آن ها گرداند.

وی افزود: محبت و دوستی اهل ‌بیت همراه با معرفت یکی از مهم‌ترین عوامل رسیدن انسان به کمالات معنوی است، یکی از عوامل تشدید کننده محبت اهل ‌بیت (ع) زیارت است آن ‌هم با پای پیاده که در روایات بسیاری به فضیلت آن اشاره ‌شده است.«محبت» از «معرفت» نشات می‌گیرد و هر چه که معرفت بیشتر شد محبت بیشتر می‌شود، محبت عامل حرکت و عمل به سمت محبوب است، امام حسین (ع) هرکسی که دل صاف، طینت پاک و فطرت سالمی دارد ، جذب می‌کند و این جذب وسیله هدایت او می‌شود و شخص را به ایمان می‌رساند.

سید سلمان هاشمی با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی؛عنوان کرد: مهمترین مساله‌ای که این روزها در دنیا مطرح است و توجه عالم را به خود جلب کرده، راهپیمایی میلیونی و عظیم اربعین حسینی است،برگزاری چنین راهپیمایی عظیم در تاریخ بشریت سابقه ندارد که ملیت‌های مختلف با گرایشات گوناگون به یک سمت الهی حرکت کنند و یک هدف داشته باشد. تلاش غرب در تمام عالم این است که معنویت را از عالم بگیرد چرا که می‌داند وقتی معنویت گسترش پیدا کند نابودی او قطعی خواهد بود.

وی افزود: امروز جاذبه امام حسین (ع) تمام ادیان را فراخوانده، غرب به‌خوبی می‌ داند که این جمعیت میلیونی حاضر در اربعین متحد شوند چیزی از دشمنان اسلام باقی نخواهد ماند.حضور میلیون‌ ها نفر زائر با ملیت‌های گوناگون در کربلا نشان از ایمان به خدا و پیروی از ولایت و امامت دارد که این امر دشمنان شیعیان را وحشت زده کرده است.

امام جمعه شهرک طالقانی ادامه داد: راهپیمایی اربعین به عنوان مقدمه ساز تمدن اسلامی است و می‌تواند زمینه ساز تحقق هدف نهایی اسلام و تشکیل تمدن عظیم و نوین اسلامی شود و باید این حرکت برای تحقق این تمدن مداوم و جدی تداوم یابد، زیارت اربعین تبدیل به آیینی جهانی شده است و علاوه بر شیعیان، اهل‌سنت و حتی غیرمسلمانان هم در آن شرکت می‌کنند، در روایات ما، زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین یکی از پنج علامت مؤمن ذکرشده و از احادیث بر می‌آید که حتی اگر احتمال خطر باشد شایسته است که انجام شود.

وی بیان داشت: راهپیمایی اربعین حسینی، نوعی جنگ نرم و حرکت بزرگ است که دنیای کفر را به وحشت انداخته است، راهپیمایی اربعین حسینی نماد همدلی، نمایش اقتدار و انسجام مسلمانان در مقابل تکفیری ها و ظالمان جهان است.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها با تحسین اقتدار اطلاعاتی سپاه؛خاطر نشان کرد: ائمه جمعه سراسر کشور با تحسین و تقدیر از شاهکار اطلاعاتی فرزندان جوان و انقلابی سازمان اطلاعات سپاه، جسارت و خطرپذیری، روحیه‏ی جهادی، هوشمندی بالای اطلاعاتی و اقدامات خلاقانه و مبتکرانه فرزندان ملت ایران را در دستگیری سرشبکه سایت و کانال «آمدنیوز» -روح‏اله(نیما) زم – می‏ستایند و از لسان مردم بزرگ‏مان، این عملیات غرورآفرین را به مردم عزیز و رهبر عالی‏قدر و سپاه انقلابی و پاسداران گمنام سازمان اطلاعات سپاه تبریک می‏گویند. مصرانه می‏خواهیم، از این آغاز ماجرا تا پایان آن را با قدرت و توکل و توسل پیش بروند و با سرعت و دقت، خائنان به انقلاب و وطن را به مردم معرفی کرده و با کمک قوه‏ی محترم قضاییه مزدوران استکبار را به سزای اعمالشان برسانند.

سید سلمان هاشمی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع)؛گفت:این دانشگاه یکی از برکات الهی است. سپاه بحمدالله امروزه هم در داخل کشور، هم در خارج کشور دارای عزّت است.

وی با اشاره به آیه‏ی شریفه‏ی «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّهٍ وَ مِنْ رِبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُمْ»(انفال/ ۶۰)؛عنوان کرد: درسی دائمی است که جلوی چشم سپاه وجود دارد، البته اگرچه مخاطب این تفسیر، سپاهیان عزیز هستند اما مخاطب عام آن، همه‏ی نیروهای انقلابی در همه‏ی عرصه‏ها می‏باشند، واژه‏ی «أَعِدُّوا» از «اِعداد» به معنای آماده کردن به قدر استطاعت است. استطاعت به معنای اندازه‏ی توان و محملی برای کم‏کاری نیست؛ استطاعت یعنی هیچ قانع نباشید به یک حدّی، هرچه می‏توانید، این آمادگی را تقویت و زیاد کنید.«قوّه» یعنی قدرت و توان و نیرو، در جنبه‏های مختلف مثل: تقویت قدرت سازمانی، قدرت و قوت علمی و تخصصی با تکیه بر علم و دانش، قوت در بخش راهبرد و تاکتیک، قوت در زمینه‏ی بیداری و آماده به کاری.

هاشمی ادامه داد: «وَ مِنْ رِبَاطِ الْخَیْلِ» یعنی ابزار پیشرفته، روزآمد، متنوع، متناسب با زمین و آسمان و فضا و دریا و مرز و درون کشور، متکی بر توانایی درونی و خودی، ناوابسته به دیگران؛ یعنی ابزار اطلاعاتی و عملیاتی؛ یعنی بهره‏مندی از ابزار فضای مجازی. باید برای دفاع از اسلام، دفاع از انقلاب و دفاع از ایران همه‏ی این زمینه‏های قوت را در نظر داشته باشیم.

وی گفت: در «تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُمْ» هدف از این استعداد و آمادگی در همه‏ی زمینه ها؛ فقط به معنای این نیست که آنها را بترسانید و از شما بترسند. نه؛ این ترس، بازدارنده است. اگر دشمن بیمناک شد از قدرت شما، از آمادگی شما، آن وقت این بیمناکی، بازدارنده‏ی دشمن است. باید کاری کنید که دشمن از هیبت مردان جوان، مومن، فداکار و پرانگیزه و احساس، بیم داشته باشد؛ و این، مهم‏ترین بخشِ بازدارندگی است.

امام جمعه شهرک طالقانی تاکید کرد: باید در این مسیر به امید وعده‏ی نصرت الهی حرکت کرد و پیش رفت. در این راه هم جوان‏ها موتور پیش‏ران حرکت جامعه به سوی آینده هستند، راز و رمز پیشرفت و جلب نصرت الهی، تقویت تقوا، جهاد، شناخت و بصیرت نسبت به ترفندهای دشمن، مراقبت از فکر و عمل در برابر تهاجم دشمن، انگیزه‏ی قوی، ایمان، همت عالی و توکل برخدا در خودمان است.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی راه‏پیمایی اربعین را از مصادیق مهم “وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّهٍ” دانست و گفت: از مصادیق مهم قوت و قدرت، راه‏پیمایی اربعین است که مایه‏ی قوت اسلام، حقیقت و جبهه‏ی مقاومت اسلامی است. اربعین رسانه‏ی پرقدرت عاشورا است که همان‏سان که در دنیای ظلمانی و پرهیاهوی آن زمان طوفان به‏پاکرد، امروز هم در این دنیای پرهیاهو و پرتبلیغات یک فریاد رسا و یک رسانه‏ی بی‏همتاست که قدرت اسلام را به رخ دنیای مادی امروز می‏کشد. که ان‏شاءلله علاوه برگسترش روزافزون بایستی عمق بیشتری هم پیدا بکند.

وی بیان کرد: راهی را که از اول انقلاب آغاز کردیم و تاکنون در بخش آرمان‏ها و زندگی مردم و ساختن کشور و تربیت انسان‏ها ادامه داده‏ایم، توأم با حرکت‏های بزرگ و توفیقات بزرگ و بُهت‏آور بوده است که باید آن را به درستی درک کرد. البته مشکلات و کمبودها کم نیست، زیاد است؛ لکن موفقیت‏ها و پیشرفت‏ها بیشتر است. برای تداوم این مسیر و ادامه‏ی کار، باید جهت حرکت معلوم شود. جهت حرکت را امام حسین علیه‏السلام در یکی از منازل بین راه مدینه تا کربلا مشخص کرده‏اند: «اَیُّهَا النّاسُ! اِنَّ رَسولَ الله صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ قالَ: «مَن رَأَى سُلطاناً جائِراً مُستَحِلّاً لِحُرُمِاتِ الله ناکِثاً لِعَهدِ الله… یَعمَلُ فی عِبادِ الله بِالجَورِ وَ العُدوانِ و لَم یُغیِّرُ عَلَیهِ بِقَولٍ وَ لا فِعلٍ کانَ حَقّاً عَلَى الله اَن یُدخِلَهُ مَدخَلَه»» که خیلی حرف بزرگ و عجیبی است.

هاشمی گفت: مخاطب این سخن، فقط مومنان نیستند، خطاب به بشریّت است، نه فقط در آن زمان، در همه‏ی زمان‏ها تا امروز. “سلطان جائر” فقط پادشاه ستمگر نیست. هر قدرت ستمگر است که امروز جبهه‏ی کفر و استکبار و آمریکا و صهیونیسم است که ستمگری اش در همه‏جا گسترده است. جنگ افروزی، مکیدن خون ملت‏ها، فشارآوردن به ملت‏ها، ایجاد جنگ‏های داخلی، از مصادیق ستم‏کاری‏های استکبار است که فقط درباره مومنان نیست، این ظلم‏ها را در حق همه‏ی بندگان خدا روا می دارد(یَعمَلُ فی عِبادِ الله).

وی افزود: وظیفه ما در برابر ستم‏کاران جهانی، اقدام و عمل است و اگر شرایط اقدام نیست، حداقل مخالفت و موضع‏گیری زبانی و قولی می‏باشد، سکوت و کوتاه آمدن در برابر مستکبران، همنشینی با آن ها در جهنم است. علّت این‏که ما در مقابله‏ی با آمریکا کوتاه نمی‏آییم این است. یک وظیفه است؛ اگر کوتاه بیاییم و به این وظیفه عمل نکردیم، کوتاه نیامدن در برابر آمریکا یک وظیفه‏ی الهی است.

امام جمعه شهرک طالقانی؛سپردن مسئولیت‌های سیاسی به افراد خائن را از نشانه‌های نفاق دانست و متذکر شد: مدیری که توان مدیریتی ندارد قبول مسئولیت و ماندن او در آن سمت بی تقوایی و خیانت است، کسی که تخصص ندارد اگر مسئولیت بپذیرد خائن است و لازم است مسئولان تمام دستاوردهای حوزه‌های مختلف را بشناسند، خداوند از سه گروه بیزار است: کسانی که با مدیریت غلط مالی اقتصاد را ضایع می‌کنند، کسانی که شعار می‌دهند و عمل نمی‌کنند و کسانی که روحیات گداپروری دارند و دستشان جلوی بیگانگان دراز است.

وی افزود: مدیری که سالهای سال به مسند مدیریت مانده و تاکنون نتوانسته چند پایه برق جهت روشنایی مسیر خروجی شهرک طالقانی تا شهر چمران را روشن کند و از بسیاری حوادث جاده ای که بر اثر همین عدم روشنایی پیش آمده است،جلوگیری کند، آیا این شخص مدیر است؟

هاشمی گفت: ۴۵۶ دانش آموز روستاها از آغاز سال تحصیلی تاکنون بدون سرویس مانده اند، این در حالی است که شخصی از مسئولان آموزش و پرورش بندر ماهشهر می گوید هزینه تأمین سرویس نداریم، ترک تحصیل کنند!! این چه حرفی است؟! چگونه است که به خودتان اجازه می دهید این دانش آموزان ترک تحصیل کنند!! اهالی روستای خمزه گفته‌اند که ۵۰ درصد هزینه سرویس را باید خود دانش‌آموزان پرداخت کنند، در صورتی که اکثر اهالی این روستاها از طبقه محروم جامعه هستند و توان مالی لازم برای پرداخت چنین هزینه‌هایی را ندارند.

وی متذکر شد: باید به مسوولین گفت اگر مقداری جلوی این ریخت و پاش های اضافی  را بگیرید، می توانید به درد مردم محروم منطقه برسید! کم کم به فصول سرد سال نزدیک می شویم و بازهم بسیاری از مردم در برخی مناطق از نعمت گاز شهری محروم هستند، کمی نسبت به مردم دغدغه داشته باشید!

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان از فرماندار ، دادستان ، نماینده مجلس ، اعضای شورای شهر بندر ماهشهر و شهردار بندر ماهشهر خواستند با برگزاری جلسه ای نسبت به تعیین تکلیف هزینه ها و پروژه های شهرک طالقانی اقدام شود .

مطالب مشابه
دیدگاه ها