نمایش نوار ابزار

سیدسلمان هاشمی: مسوولین استانی ،مدیر عاملان پتروشیمی در این وضعیت اقتصادی و معیشتی به کمک افراد و اقشار ضعیف و آسیب پذیر بشتابند/ مطالبات مردم ما به حق است

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛ حجت الاسلام و المسلمین سیدسلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی با تبریک فرارسیدن ولادت حضرت زینب کبری (س) ؛اظهار کرد: مجسّمه ی عزّت است زینب کبری(س)، همچنانکه حسین بن علی(ع) در کربلا، در روز عاشورا مجسّمه ی عزّت بود. نگاه او به حوادث با نگاه دیگران فرق دارد؛ با آن همه مصیبت، وقتی دشمن میخواهد او را شماتت کند، میگوید: «ما رَاَیتُ اِلّا جَمیلاً»آنچه دیدم زیبا بود؛ شهادت بود، داغ بود، امّا در راه خدا بود، برای حفظ اسلام بود.

وی با اشاره به فرارسیدن نهم دیماه روز بصیرت؛عنوان کرد: دشمنان به طور معمول در هر دهه یک فتنه و آشوب را برای نابودی نظام اسلامی طراحی و دنبال می کنند باید مراقب باشیم و بصیرت خود را افزایش دهیم، زیرا دشمن همیشه به دنبال ایجاد فتنه جدیدی است.انقلاب اسلامی انقلابی عاشورایی است، انقلابی برگرفته از مطالبات دینی، شعارهای معنوی و شعورهای متأثر از دینداری و دغدغه های اخلاقی، انقلابی که با الهام از نهضت خونین حسینی و به رهبری حضرت امام (ره)  آغاز شد و با همان مطالبات، شعارها و شعورها پیروز گشت و استمرار پیدا کرد .

هاشمی افزود:حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۹ دی سال ۸۸ یک بار دیگر خاستگاه عاشورایی و ماهیت معنوی انقلاب را یادآور شد و پس از سی سال به جهانیان و عوامل بی‌خرد و کم فهم دشمن و فتنه گران داخلی و خارجی ثابت کرد که هنوز هم انقلاب و مردم انقلابی، هر لحظه که احساس وظیفه کنند با همان شور حسینی به میدان آمده و توطئه دشمن و فتنه فتنه گران را به خودشان بر می گردانند.

امام جمعه شهرک طالقانی تاکید کرد: مطالبات مردم ما به حق است،یکی از مهمترین مطالبات ما، اشتغال جوانان ، مسکن و معیشت است که دولت و مسوولین باید توجه ویژه ای به این سه مقوله داشته باشند. در راستای احقاق حقوق عامه یکی از نیازهای شهروندان، داشتن مسکن مناسب و مقرون به صرفه است .

وی افزود: طبق قانون اساسی کشورمان، وظیفه حکومت اسلامی در تامین مسکن برای همه اقشار جامعه مورد تاکید قرار گرفته است.اما حقیقت این است که مردم شهرک علاوه بر مشکل بیکاری مشکل مسکن دارند ،چند خانوار در یک منزل زندگی می کنند.که این هم از نظر اخلاقی و شرعی صحیح نمی باشد.

هاشمی ادامه داد: پنجم آبانماه ۹۵ برای رفع مشکلات شهرک طالقانی نامه ای را به وزیر وقت دولت محترم تدبیر و امید نوشتیم و چهار خواسته مهم  که از جمله توسعه مسکونی شهرک بود را خواستار شدیم،جواب نامه در تاریخ سوم دیماه ۹۵ آمد که وزیر با پیشنهادات ما موافقت نموده و دستورشان این بود که : برای طرح تفکیکی و آماده سازی اراضی موسوم به ۶۰ هکتاری در استان تامین اعتبار شود که همچنان منتظر جذب اعتبار هستیم، درخواست دوم ما طرح الحاق ۲۵ هکتار از اراضی خارج از محدوده خدماتی شهر  به محدوده قانونی شهر بود که این نیز با موافقت روبرو شد. سه سال از موافقت و دستور وزیر وقت میگذرد اما اهمال و سهل انگاری  از چه کسانی است؟

وی متذکر شد: از دادستان محترم و مطالبه گر به عنوان مدعی العموم خواستار ورود به این قضیه و مطالبه گری هستیم، تا مردم بیشتر از این متحمل فشار در زندگی و معیشت خود نشوند.اگر چه دادستان و همچنین فرماندار پیگیر آماده سازی ۲۰ هکتار از اراضی موسوم به شصت هکتاری از طریق هلندینگ خلیج فارس هستند. لازم به ذکر است که زمین های شصت هکتاری  دارای نقشه کامل کاربری  کامل اعم از مدرسه ، مسجد ،پارک، درمانگاه ، بازارچه و …است  که هرگونه تصرف در این زمین ها ممنوع است.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی یادآور شد:  از دادستان و فرماندار محترم می خواهم دستور سنددار کردن خانه هایی که در لابه لای منازل برای اقشار آسیب پذیرساخته شده و دارای امکاناتی از قبیل آب برق گاز هستند را مطالبه کنند، چرا  که طبق بند ۲۱ ماده ۵۵ قانون شهرداری یکی از وظایف این نهاد، ساخت مسکن برای افراد بی بضاعت است. اینها افراد کم برخوردار هستند.

وی با اشاره به ساخت خانه های ارزان قیمت برای اشخاص بی بضاعت ساکن شهر؛افزود: ماده ۵۵ قانون شهرداری ها که به شرح وظایف شهرداری ها می پردازد، علاوه بر صدور پروانه ساختمانی برای کلیه ساختمان های شهر که بر اساس ضوابط و مقررات طرح های جامع و تفصیلی صورت می گیرد، دربند ٢١ ماده ذکر شده، اتخاذ تدابیر لازم برای ساخت خانه های ارزان قیمت برای اشخاص بی بضاعت شهر نیز از جمله وظایف شهرداری ها در امر مسکن بر شمرده شده است. اما سوال اینجاست که آیا شهرداری ها به این قانون تمکین می کنند ؟

هاشمی در ادامه گفت:درست است که در چند روز گذشته عده ای سود جو بدون در نظر گرفتن قانون، اقدام به تصرف مقداری از زمین های اطراف شهرک که در آن  برق و گاز و آب وجود ندارد، نمودند.زمین های پر از نیزار که باتلاقی بیش نیست را تصرف و آن را با نخاله پر کردند اما به این افراد می گویم که خواهشا از این گونه تصرفات پرهیز نمایند. خرید و فروش نکنند،چند نفر سود جو آمده اند و این زمین ها را به افراد بی بضاعت فروختند، در این قضیه افراد ضعیف سرشان کلاه رفت.بندگان خدا بدون اطلاع این زمین ها را خریداری کردند در حالی که آنجا هیچ گونه خدماتی وجود ندارد.        

وی بیان کرد: مسوولین استانی ،مدیر عاملان پتروشیمی در این وضعیت اقتصادی و معیشتی به کمک افراد و اقشار ضعیف و آسیب پذیر بشتابند و حداقل حقوق این مردم که تامین مسکن مورد نیاز آنهاست را تحقق بخشند.

هاشمی با اشاره به وضعیت مخابرات شهرک طالقانی؛عنوان کرد: کمبود نیرو در مخابرات و عدم رسیدگی به خرابی خطوط تلفن یکی از مطالبات مردم و معضلات شهرک طالقانی است، یک نیرو به تنهایی نمی تواند هم پای کار باشد و هم کار تعمیر این همه خرابی تلفن در سطح شهر را انجام دهد از مسوولین مخابرات انتظار می رود این مساله را بررسی و حل نمایند.

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان خاطر نشان کرد: مردم عزیز به شایعاتی  که در این چند روز اخیر بوجود آمده،توجهی نداشته باشید و این را بدانید که تا آخرین لحظه در کنار شما خواهم بود و خدمت به شما را افتخاری برای خود می دانم.

مطالب مشابه
دیدگاه ها