نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: شهادت سردار سلیمانی آغاز کار است و فصل جدیدی در اوج گیری جبهه مقاومت و اتحاد جهان اسلام و جبهه مقاومت اسلامی خواهد شد

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛حجت الاسلام و المسلمین سیدسلمان هاشمی امام جمعه، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با تسلیت فرارسیدن دهه اول فاطمیه؛اظهار کرد: زندگی فاطمه زهرا(س) اگر چه کوتاه بود اما این زندگی از جهت جهاد و مبارزه و تلاش ، کار انقلابی ،صبر انقلابی، درس ،فراگیری و آموزش به این و آن و سخنرانی و دفاع از نبوت و امامت و نظام اسلامی دریای پهناور از تلاش و مبارزه و کار و در نهایت هم شهادت است. این زندگی جهادی فاطمه زهرا(س) است که بسیار عظیم و فوق ‌العاده و حقیقتاً بی‌ نظیر است و یقیناً در ذهن بشر چه امروزه در آینده یک نقطه درخشان و استثنایی است.

وی افزود:در زندگی زهرای اطهر(س) یک نکته است که باید به آن توجه کرد و آن اینکه جمع بین زندگی یک زن مسلمان در رفتارش با شوهر و فرزندان و انجام وظایفش در خانه از یک طرف و بین وظایف یک انسان مجاهد خستگی ‌ناپذیر در برخوردش با حوادث سیاسی مهم بعد از رحلت رسول اکرم(ص) که به مسجد می آید و سخنرانی و موضع ‌گیری و دفاع می‌کند و حرف می‌زند و یک جهادگر به تمام معنا و خستگی ناپذیر و محنت‌پذیر و سختی تحمل‌کن است و از جهت سوم یک عبادت‌ گر و به‌ پا دارنده نماز در شب های تار و قیام ‌کننده لله و خاضع و خاشع برای پروردگار است و در محراب عبادت، این زن جوان مانند اولیای کهن الهی با خدا راز و نیاز و عبادت می‌کند.

هاشمی ادامه داد: جمع این سه بُعد، نقطه درخشان زندگی فاطمه زهرا(س) است. برخی خیال می‌کنند انسانی که مشغول عبادت و اهل دعا و ذکر است نمی ‌تواند یک انسان سیاسی باشد، و یا کسی که اهل سیاست است چه زن و چه مرد و در میدان جهاد فی سبیل الله حضور فعال دارد اگر زن است نمی ‌تواند یک زن خانه دار با وظایف مادری و همسری و کدبانویی باشد در حالی که از نظر اسلام این سه چیز با یکدیگر منافات و ضدیت که ندارند،بلکه  در شخصیت انسان کامل کمک کننده هم است.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها با اشاره به شهادت غرورآفرین سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی؛عنوان کرد: همانطور که مطلع شدید،سحرگاه امروز،سردار سرافراز اسلام، مالک اشتر ولایت، حاج قاسم سلیمانی، با توطئه شوم مزدوران استکبار، توسط ارتش تروریستی آمریکا در بغداد به شهادت رسید، اینجانب با قلبی داغدار،شهادت انسان ساز و تاریخ ساز، این بزرگمرد اخلاص و ایثار را به محضر حضرت ولیعصر (عج) و نایب برحقش امام خامنه ای وملت بزرگ ایران و مردم ولایتمدار شهرک طالقانی تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

وی افزود: شهادت در ایام میلاد حضرت زینب کبری(س) و در آستانه ایام فاطمیه، نشان از قبولی مجاهدتهای این سردار مدافع حرم اهلبیت و زینب کبری(س) است. حاج قاسم سلیمانی بیش ازهرچیز دوست داشت او را سرباز ولایت خطاب کنند.عظمت او در اطاعت آگاهانه و اخلاص و مجاهدت دائمی بود.او بارها آرزوی شهادت کرد و به آرزویش رسید، حاج قاسم سلیمانی یک فرد عادی نبود او نماد یک تفکر و یک راه نورانی و سمبل نصرت دین خدا و جهاد برای رهایی همه مظلومان عالم بود، او پرورش یافته مکتب امام خمینی و سرباز مخلص امام خامنه ای بود.

هاشمی در ادامه گفت: او بنیانگذار هسته های مقاومت بین الملل اسلامی در دوران اخیر بود، حشدالشعبی عراق،فاطمیون افغانستان،زینبیون پاکستان،حزب الله لبنان،انصارالله یمن، قوات الوطنی سوریه و مقاومت فلسطین و همه آزادی خواهان جهان، خونخواه خون پاک و تاریخ ساز او خواهند بود.

امام جمعه شهرک طالقانی بیان کرد: خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی و مهندس ابوالمهدی توسط بالگردهای آمریکایی در عراق، یعنی اینکه راهبردها و این جنایت بزرگ، به معنای اعلان جنگ نامحدود به مقاومت است و هیچ کسی نمی تواند نتایج آن را کنترل کند، آمریکا با این اقدام بزدلانه ، شبانه و تروریستی مرتکب یک حماقت راهبردی شد،دولت خبیث آمریکا در صدد بود که به زعم باطل خود پیروزمندانه ازعراق خارج شود.

وی اذعان داشت: شهادت سردار سلیمانی آغاز کار است و فصل جدیدی در اوج گیری جبهه مقاومت و اتحاد جهان اسلام و جبهه مقاومت اسلامی خواهد شد ، تروریسم جهانی به رهبری آمریکا و صهیونیسم باید از این پس با کابوس انتقام سخت مقاومت اسلامی زندگی کنند.انتقام از خون قاسم سلیمانی یک مطالبه اسلامی است نه ایرانی…!انتقام سختی در انتظار جنایتکاران است، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: با رفتن او به حول و قوه ‌ی الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه شهید سلیمانی چهره ‌ی بین ‌المللی مقاومت است،خاطر نشان کرد: همه ‌ی دلبستگان مقاومت خونخواه اویند. همه‌ ی دوستان و نیز همه ‌ی دشمنان بدانند خط جهاد مقاومت با انگیزه ‌ی مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است، فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است ولی ادامه مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ ‌تر خواهد کرد.

وی افزود: امروز اگر حاج قاسم و ابوالمهدی به آرزوی خود رسیده‌اند اما جبهه مقاومت را به جایی رسانده ‌اند که بتوانند نبرد را با نیروهای تازه نفس ادامه دهد، امروز اگر خبر شهادت مالک اشتر سیدعلی رسید اما بدانیم که این جبهه هزاران مالک دارد و تیغ تدبیر سیدعلی هنوز هست. خون حاج قاسم مایه حیات اسلام خواهد بود کمااینکه خون حمزه سیدالشهدا اسلام را حیات بخشید. خون حاج قاسم و ابوالمهدی عزیز، قلوب ایرانیان و عراقی‌ ها و میلیون‌ ها عاشق اهل بیت و دلبسته به اسلام را در راه مقاومت محکم خواهد کرد.

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان تاکید کرد: جبهه مقاومت از این بعد، با اقتدار و انگیزه بیشتری علیه آمریکایی ‌ها و صهیونیست ‌ها وارد عمل خواهد شد، یقین بدانید آمریکایی ‌ها دیگر به آخر خط رسیده ‌اند و بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد. آمریکایی ‌ها بعد از این نه در خلیج فارس که در هیچ کجای عالم دیگر امنیت نخواهند داشت.

مطالب مشابه
دیدگاه ها