نمایش نوار ابزار

سیدسلمان هاشمی: شهادت بزرگ سردار سلیمانی نشان از زنده بودن انقلاب داشت/قطعی آب، مردم شهرک طالقانی را کلافه کرد

سیدسلمان هاشمی: شهادت بزرگ سردار سلیمانی نشان از زنده بودن انقلاب داشت/قطعی آب، مردم شهرک طالقانی را کلافه کرد

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی ؛ حجت الاسلام و المسلمین سیدسلمان هاشمی امام جمعه در خطبه های نماز جمعه این هقته شهرک طالقانی با قدردانی از  اقدام انقلابی ملت ایران در پاسخ به جنایت آمریکا؛اظهار کرد:از اقدام شجاعانه و به هنگام فرزندان انقلابی ملت ایران، به ویژه سردار حاجی زاده در هوافضای سپاه به خاطر سیلی سخت به آمریکا قدردانی می کنیم و یاد و نام شهید دانشمند و پارسا،حسن طهرانی مقدم، پدر موشکی ایران گرامی باد.

وی افزود: به تمامی مردم استان کرمان و خانواده های جانباختگان حادثه تشییع جنازه سردار سلیمانی و نیز حادثه سقوط هواپیمای اوکراین تسلیت عرض می نمایم و برای رفتگان این اتفاقات تلخ اخیر از خداوند منان آمرزش و مغفرت میطلبم.

هاشمی در ادامه صحبت های خود قیامت شهادت سردار سلیمانی را ثمره ی اخلاص، شجاعت و تدبیر دانست و گفت: بالاترین ویژگی و فضیلت سلیمانیِ بزرگ،اخلاص او بود.هنر او این بودکه شجاعت و تدبیر را در راه خدا هزینه میکرد و همین او را بزرگ میکرد و تعالی می بخشید.او اهل تظاهر ، ریا و خودنمایی نبود.

وی افزود:شهادتش اما؛ قیامتی به پا کرد،شهادت بزرگ سردار سلیمانی نشان از زنده بودن انقلاب داشت، شهادت سلیمانی،چشم های غبار گرفته رابازکرد و دشمنان را در برابر عظمت ملت ایران به خضوع وا داشت. قاسم یک شخص نبود و نیست و راهی است که تازه آغاز شده و فتح قله‌ ها را نوید می‌ دهد و دشمن بداند که شهید قاسم سلیمانی از قاسم سلیمانی زنده ‌تر و خطرناک ‌تر است.

امام جمعه شهرک طالقانی ادامه داد: با احتساب جمعیت شرکت کننده در عراق و ایران،در هفت شهر دیگر،این جمعیت به حدود ۲۰میلیون نفر میرسد که از این جهت،یک رکورد تاریخی در جهان محسوب میشود،این تشییع فضای اربعینی را بر کشور حاکم کرده بود و بعید است این رکورد جابجا شود، مراسم تشییع جنازه سردار سپبهد سلیمانی و همرزمانش در حقیقت یک ” مرگ بر آمریکا”ی چندین میلیونی محسوب میشود.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به رشادت ها و خدمات سردار شهید قاسم سلیمانی؛عنوان کرد: بزرگترین خدمت به واقع خدمتی که حاج قاسم با شهادتش به ایران و اسلام کرد، صدها برابر مجاهدات و خدمات چهل ساله ی اوست. خون حاج قاسم، برای ایران ملتی که تحت فشارهای اقتصادی خارجی و بی تدبیری های سیاسی ، بود را به میدان جهاد کشاند و انقلاب را بیمه کرد، برای جبهه مقاومت  ایران و عراق و جبهه ی مستضعفین عالم را متحد و یکپارچه و فعال کرد، حالا از افق خونرنگ طلوع خورشید مقاومت،فصل جدیدی در زندگی و بالندگی مقاومت آغاز شده است.

وی بیان کرد: قاآنی؛نسخه ی دیگر سلیمانی است، در سالیان اخیر و به خاطر پیش بینی شهادت حاج قاسم از وی درباره، فرمانده پس از خودش،می پرسند، شهید سلیمانی بدون تامل،می نویسد ؛ بهترین شخص سردار قاآنی است. رهبر معظم انقلاب نیز در حاشیه نامه وی می نویسند: با تمام وجود موافقم.” قاآنی مانند حاج قاسم، مرد عمل ،جهاد و مقاومت است که باید از رشادتها و هدایت های ماندگار او در جنگ ۳۳روزه لبنان و ۲۲روزه غزه کتابها نوشته شود. حاج اسماعیل سالیان سال، در کنار سردار سلیمانی،با ایده ها،آرمان ها،تفکرات و اندیشه های او آشناست.

امام جمعه شهرک طالقانی خاطرنشان کرد:انتصاب سریع و بهنگام و دشمن شکن این فرمانده برجسته دفاع مقدس و مقاومت اسلامی را به ایشان تبریک گفته و مراتب سپاس و قدردانی خود را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا،بخاطر این انتصاب شایسته اعلام میداریم.انشاء الله شاهد درخشش بیش از پیش سپاه آرمانی قدس با فرماندهی یادگار شهیدان،حاج اسماعیل قاآنی خواهیم بود.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها با اشاره به عملیات انتقام ایران؛ یادآور شد:هیچ کشوری تا کنون برابر آمریکا چنین کار بزرگی را انجام نداده است که ما انجام دادیم، ما ده‌ ها موشک در قلب پایگاه آمریکا در عراق وارد کردیم و آنها نتوانستند هیچ غلطی بکنند.آمریکایی ها بعد از موشک باران عین الاسد نگذاشته اند حتی یک عکس از پایگاه و نقاط موشک خورده، منعکس شود، معلوم است دشمن به هیچ وجه احساس و پالس ضعف از خود ارسال نمی کند و با انتشار تصاویر کشته ها و زخمی های خود، افکار عمومی جهان و مردم خودش را تحت تأثیر قرار نمی دهد.

وی گفت: همین که بعد از ۷۰ سال، اولین بار یک کشور به صورت رسمی و مستقیم پایگاه های نظامی آمریکا را هدف قرار می دهد و رئیس جمهور آمریکای ابرقدرت چند دهه پیش، صراحتاً اعتراف می کند که بله ما را زدند ولی تلفات نداشته ایم، یک دستاورد ستودنی است. آمریکای ابرقدرت که در ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ عراق و افغانستان را کمتر از یک و دو ماه اشغال کرد امروز در رسانه ها رسماً خوشحالی می کند که آسیب کمی به پایگاهش رسیده! آمریکایی ها اگر مدعی اند تلفات نداشته اند چرا به رسانه های رسمی عراق اجازه ندادند از خرابه های پایگاه عین الاسد عکس و فیلم بگیرند و منتشر کنند؟ چرا آمریکایی ها به اطلاعات عراق اجازه ورود به پایگاه را نداده اند؟

هاشمی در ادامه گفت:رهبر انقلاب فرمودند این ضربه فقط یک سیلی بوده و ماجرای انتقام مسئله دیگری است و آمریکا باید از منطقه خارج شود! این سخن یعنی اینکه انتقام ایران راهبردی است و مدت دار است.مطمئن باشید ماه پشت ابر باقی نمی ماند و روزی اسناد این تلفات بیرون خواهد آمد.

وی بیان داشت:چرا آمریکا نتوانست موشک‌های ایران را ساقط کند؟سپاه در این عملیات از دو موشک فاتح ۳۱۳ با برد ۵۰۰ کیلومتر و قیام با برد ۸۰۰ کیلومتر استفاده کرده است.ازجمله نکات مهم در این حمله این بود که سامانه های دفاعی آمریکا نتوانستند موشک های مهاجم را مورد اصابت قرار دهند که از جمله دلایل آن سرعت بسیار بالای موشک های فاتح ۳۱۳ است که اصابت آن را سخت می کند.اما آنچه در این عملیات بسیار مهم است و برای اولین بار اعلام می شود این است که موشک های قیام در این عملیات از سامانه مختل کننده رادار برخوردار بوده و مجهز به کلاهک های بارانی بودند.

امام جمعه شهرک طالقانی گفت: از اقدام مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، در تصویب و تاییدطرح سه فوریتی تروریست خواندن ارتش و وزارت دفاع آمریکا و نهادهای وابسته به این نهاد، تجلیل و از اقدام دولت در برداشتن گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات هسته ای و رفع همه محدودیتها، تشکر می کنیم و اجرایی سازی سریع آن را خواستاریم.

حجت السلام و المسلمین سید سلمان هاشمی اظهار داشت: به مسولین شهرستان گوشزد می کنم که مشکل قطعی آب در شهرک طالقانی در صورت بی توجهی مسئولین موجب یک بحران خواهد شد، بعضی از پمپ ها از کار افتاده اند و احتیاج به تعویض یا تعمیر دارند، مدیر کنونی آبفای شهرک طالقانی در این راستا تلاش هایی دارد اما در نبود امکانات، این تلاش ها نتیجه بخش نخواهد بود.

وی افزود: از این رو انتظار می رود به مشکل آب شهرک طالقانی در اسرع وقت رسیدگی شود و هر گونه امکانات مورد نیاز تهیه شود، چرا که اصلاح شبکه آب و خرید بیل میکانیکی مصوبه شورای تامین است، بنابران ضرورت دارد این مشکل سریعا برطرف شود.

امام جمعه شهرک طالقانی عنوان کرد: قسمت اداری آبفا شهرک طالقانی نیز با کمبودها و مشکلات زیادی مواجه است که برای پیشبرد بهتر امور پیگیری مطالبات مردم، ضرورت دارد این بخش نیز به همت مسئولین شهری و همچنین مسئولین صنایع پتروشیمی در راستای اجرای مسئولیت های اجتماعی خود مورد توجه قرار گیرد و محل مناسبی برای این منظور ساخته شود.

وی در ادامه با اعلام خبر کلنگ زنی اداره برق شهرک طالقانی در هفته جاری خاطرنشان کرد: اداره برق شهرک طالقانی نیز با همت فرماندار و تامین اعتبار از سوی مدیر عامل شرکت پتروشیمی امیر کبی، در هفته جاری کلنگ زنی و شروع به کار خواهد کرد، خوشبختانه با این اقدام دسترسی مردم به این مکان آسان‌تر و در هزینه های مردم  نیزصرفه جویی خواهد شد.

سیدسلمان هاشمی در پایان با ابراز گلایه مندی از شبکه نامناسب برق رسانی در برخی نقاط شهرک طالقانی بیان کرد: تعویض سیم های  برق برخی نقاط شهرک از جمله خیابان سادات به کابل های روکش دار، با توجه به احتمال بروز خطرات بسیاری در این نقاط، ضرورت دارد، خیابانهایی نیز هستند که کابل های روکش دار ندارند،  در این محلات ازسیم های قدیمی استفاده شده و از شبکه برق رسانی مناسبی برخوردار نیستند، این موضوع نیز یکی دیگر از مطالبات مردم این منطقه است که انتظار می رود، در دستور کار مسئولین مربوطه قرار گیرد.

مطالب مشابه
دیدگاه ها