نمایش نوار ابزار

زنگ خطر بیکاری در شهرک طالقانی

 

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی ، حجت السلام سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به مشکلات و دغدغه‌های مردم در مناطق محروم شهرستان، اظهار داشت: مردم این شهرستان از مشکلات و معضلات بسیاری رنج می‌برند که سال ها به آن بی‌توجهی شده است، با آغاز به کار مجلس یازدهم شورای اسلامی که الحمدلله از طیف انقلابی تشکیل شده است، انتظار می رود نمایندگان اولویت کاری خود را اقتصاد، معیشت مردم، اشتغال جوانان و مسکن بگذارند.

وی افزود: در قانون‌گذاری کمبود و نقصی مشاهده نمی‌شود اما متاسفانه در اجرای قانون و نظارت بر آن دچار ضعف هستیم و کسانی هستند که قانون را دور می‌زنند؛ این اختلاس‌هایی که شده آیا از ضعف قانون بوده یا ازعدم نظارت بر قانون؟

امام جمعه شهرک طالقانی با برشمردن مهم‌ترین مشکلات مردم مناطق محروم شهرستان، توجه و عزم جدی نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی را برای رسیدگی به آنها خواستار شد و گفت: چه برنامه ای برای ویروس فساد اداری شهرستان بندرماهشهر دارید؟ آیا می‌توانید دست مفسدین اقتصادی را قطع کنید؟ ضرورت دارد آمار دقیقی از توزیع پول شورای راهبردی در سال گذشته را جمع آوری و بررسی کنید.

 هاشمی اضافه کرد: متاسفانه بعضی از پروژهای مناطق محروم در سال گذشته صرف انتخابات یکی از شهرستان‌های نزدیک بندرماهشهر که خارج از حوزه استحفاظیه می‌باشد، شده است، از بهمن ماه پارسال اعتبارات شورای راهبردی برای احداث مخزن آب به اداره آب استان واریز شده و تاکنون خبری از آن پول و مخزن نیست که انتظار می‌رود این مسئله با حساسیت بیشتری دنبال شود.

خطیب جمعه شهرک طالقانی به کمبود امکانات ورزشی در شهرک طالقانی اشاره کرد و افزود: تنها دلخوشی بچه‌های شهرک طالقانی به ورزش خصوصا فوتبال است، اما بیش از یک سال از کلنگ‌زنی سالن چند منظوره توسط استاندار، نماینده قبلی، فرماندار شهرستان صورت گرفته اما تاکنون فقط یک درصد کار پیشرفت داشته و سالن قدیمی هم با کاغذ بازی مسؤلین  رها شده است.

وی ادامه داد: همچنین قسمت غرب شهرک نونهالان و نوجوانان شهرک برای بازی در زمین خاکی باید از کانال دفع آب های سطحی با عمق پنج متر و عرض ده متر باید از چند پایه چوبی خطرناک گذر کنند تا به زمین های خاکی فوتبال برسند .

وی گفت: مشکلات شهرک هم در برنامه استانی و هم شبکه سه سیما برنامه فوتبال برتر و هم در خبرگزاری فارس منعکس شده است اما آیا حرکتی از مسوولین را شاهد بودید؟

چرا بقیه پتروشیمی‌ها مانند امیرکبیر، بندرامام، مارون در مناطق محروم شهرستان بندرماهشهر به وظایف و مسؤلیت‌های اجتماعی خود عمل نمی‌کنند؟

امام جمعه شهرک طالقانی بندرماهشهر خطاب به نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آیا می دانید که چهارسال است در مورد زمین‌های شصت هکتاری هم سخن گفتیم و هم پیگیری کردیم و هم وعده و وعید هایی از مسولین اجرایی شهرستان و استان شنیدیم اما تا کنون فقط روی کاغذ مانده؟ این در حالی است که با راه اندازی زمینه‌های شصت هکتاری هم جوانان شهرک طالقانی صاحب خانه می‌شوند و هم حداقل ۱۰۰۰نفر مشغول به کار خواهند شد.

هاشمی در ادامه با انتقاد از آمار بالای بیکاری جوانان در شهرک طالقانی عنوان کرد: جوانان این منطقه سال‌هاست از بیکاری و مشکلات معیشتی گلایه می کنند اما هیچ پاسخی از مسئولین دریافت نکرده اند، درصوتی که می‌توان با انجام پروژه‌های نه چندان بزرگی مانند راه اندازی گلخانه شهرک حداقل بالای سیصد نفر مشغول به کارشوند، از نماینده مجلس می‌خواهیم  برنامه خود را برای جلوگیری از استخدامی‌های غیر بومی در شرکت‌های پتروشیمی ارائه کند.

 

مطالب مشابه
دیدگاه ها