نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: در طرح توسعه متوازن بندرماهشهر به مناطق محروم توجه جدی نشده است

سید سلمان هاشمی: در طرح توسعه متوازن بندرماهشهر به مناطق محروم توجه جدی نشده است

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛ حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی  ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرک طالقانی با اشاره به روز مباهله ؛ عنوان کرد: روز مباهله روزی است که حقانیت اهل بیت(ع) به اثبات رسید، مهمترین درس این روز بزرگ، ایستادگی بر باورها در مقابل سختی ها و تحریم ها است. آیه مباهله مقام نبوت و رسالت پیامبر را نیز به روشنی اثبات میکند، زیرا کسانی که حاضر نشدند با ایشان مباهله کنند، یقین کردند که او فرستاده خداست.

وی افزود: جریان روز مباهله نشان داد که عظمت و بزرگی حضرت علی(ع) نه تنها از خاندان و اصحاب پیامبر، بلکه از تمام انبیاء نیز بالاتر است.درس و پیام بزرگ می توانیم از مباهله بگیریم، اولین درس اینکه وقتی برحق هستید از مخالفتها و دشمنیها نترسید، دوم وقتی با ولیّ زمان عصر خود هستید شکست نمی خورید  و آخرین درس این است که وقتی وارد معرکه نبرد می شوید، نهراسید. این آیه هم چنین به این نکته لطیف اشاره دارد که علی(ع)در منزلت جان و نفس پیامبر است.

امام جمعه شهرک طالقانی ادامه داد: به مناسبت ۲۵ ذی الحجه سالروز نزول سوره انسان در شان اهل بیت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و روز خانواده ، گذشت در راه خدا و رسیدگى به نیازمندان‏ از آموزه‏ هاى سوره انسان است. شیعیان حضرت على(ع) و همه‏ ى علاقه‏ مندان به آن‏ حضرت یعنى همه‏ ى مسلمانان باید این فضلیت را هر ساله یادآورى کنند اما باید توجه داشت که در کنار بزرگداشت اهل بیت پیامبر (علیهم السلام)و بیان این فضیلت بزرگ ایشان که رسیدگى به فقرا و نیازمندان بوده است شایسته است که جامعه ‏ى شیعى به این فضیلت اقتدا کند و رسیدگى به نیازمندان را یکى از برنامه ‏هاى ثابت و مداوم زندگى خود قرار دهند.امروز خانواده ها نقش اساسی در حفظ دیانت و عفاف فرزندان را دارند همانگونه که غم معیشت فرزندان را داریم باید غم دیانت و عفاف آنها را داشته باشیم.

سید سلمان هاشمی در فراز دیگری از خطبه ها با بیان اینکه رسالت امروز خبرنگاران مبارزه با فساد و تبعیض است اظهار کرد: رسالت خبرنگار متعهد و وظیفه شناس این است که با ورود شجاعانه علاوه بر بیان دستاوردها یک منطقه، به پیگیری مطالبات مردم و حل مشکلات آنان  بپردازد، خبرنگار مطالبه گر باید پرداختن به مسائل مناطق محروم و کمبرخوردار را در اولویتکاری خود قرار دهد.

وی افزد: خبرنگار باید برای مطالبات مردمی، مسولین مربوطه را مورد بازخواست قرار دهد به عنوان مثال پرسش کند چرا زمین های موسوم به شصت هکتاری تا کنون آماده سازی نشده؟ طرحی که با آماده سازی آن مشکل اشتغال و مسکن جوانان شهرک حل خواهد شد.

امام جمعه شهرک طالقانی بندرماهشهر در ادامه با اشاره به مشکلات این شهرک عنوان کرد: مشخص نیست چرا احداث مجموعه چندمنظوره ورزشی شهرک طالقانی با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات شورای راهبردی صنایع پتروشیمی که توسط استاندار محترم در ۹ خرداد ماه سال ۱۳۹۸ کلنگزنی شده بود به حال خود رها شده است، این شرایط به گونهای است که نگهبان آن مجموعه چند ماهی است که حقوق دریافت نکرده است.

حجت السلام هاشمی با انتقاد از طرح توسعه متوازن شهرستان بندرماهشهر متذکر شد: آقای استاندار چرا با مدیران سهل انگار و بی کفایت برخورد نمیکند؟ درطرح توسعه متوازن شهرستان به مناطق محروم و کم برخوردار توجه جدی نشده، در رابطه با شهرک محروم طالقانی در تفاهمنامه های توسعه متوازن، تعیین تکلیف زمینهای شصت هکتاری لحاظ نشده است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات شهرک طالقانی کیفیت پایین و فرسودگی خطوط تلفن است که صدای اعتراض مردم شهرک طالقانی را در آورده است، مدتی است فرسودگی خطوط و عدم سرویس دورهای آنها موجب قطع خطوط تلفن و در نتیجه افت سرعت و قطع کامل اینترنت مشترکان مخابرات شده است، مسولین مخابرات شهرستان پیگیر حل مشکل خطوط تلفن شهرک طالقانی باشند.

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان بیان کرد: رعایت دستورالعملهای بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری محرم امر به معروف است و باید هیاتها و مردم در دسته ها و مراسم عزاداری نسبت به این مساله اهتمام جدی داشته باشند. امسال هیئت های عزاداری سعی کنند مراسم محرم را با حفظ اصول بهداشتی و مطابق دستور العمل ستاد مقابله با کرونا، با عظمت و گستردگی بیشتر برگزار کنند.

مطالب مشابه
دیدگاه ها