نمایش نوار ابزار

حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی: شهرداری بندرماهشهر سامان‌دهی کانال‌های روباز شهرک طالقانی را تسریع دهد

حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی: شهرداری بندرماهشهر سامان‌دهی کانال‌های روباز شهرک طالقانی را تسریع دهد

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهانت و هتک حرمت مجله فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اسلام؛ عنوان کرد: این شیطنت ها وحرکات توهین آمیز به دین اسلام و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم، پسندیده نیست چرا که پیامبر اسلام اشرف بندگان خداست و اینها نمی توانند با این حرکات حتی ذره ای شان پیامبر اسلام را خدشه دار کنند و امروز ما همگان با هم در همه جای ایران عزیز اسلامی در تجمع اعتراض آمیز می ایستیم و با ندای ” لا اله الا الله محمد رسول الله ” و فریاد مرگ برفرانسه، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل ، مرگ بر منافق این اهانت و هتک حرمت را محکوم می کنیم.

وی با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام زین العابدین علیه السلام؛گفت: امام سجاد (علیه السلام) در مدت ۳۵ سال امامت خود در مدینه با وجود نداشتن یار و یاور تعداد زیادى برده، غلام و کنیز خریداری کردند وخانه خود را به مثابه مدرسه اسلام ناب قرار دادند و دانش آموختگان این مدرسه، بعد از یک سال آموزش، در ایام عیدین آزاد مى کردند و حضرت با تأمین اولیه شرایط زندگى خانوادگى براى آن ها، در حقیقت هسته هاى مقاومت شیعى را بازسازى مى کردند. از میان همین افراد، شمار زیادى مفسر و محدث شدند.

امام جمعه شهرک طالقانی با اشاره به تمدید دادگاه ویژه مفسدان اقتصادى و برخورد بدون ملاحظه با دانه درشت ها، توسط رهبر معظم انقلاب؛بیان کرد: الحمدلله نحوه برخورد دستگاه قضا، به ویژه در طول یک سال گذشته، نشان میدهد که اراده این دستگاه بر آن قرار گرفته که در هیچ سطحی هیچ واهمه ای در برخورد با مفسدان اقتصادی نداشته باشد که پرونده طبری (که یک مفسد اقتصادی در درون قوه قضائیه بود) مؤید این نگاه است.

سید سلمان هاشمی با تاکید بر نظارت دقیق بر عملکرد مسئولین شهری اظهار کرد: در بندرماهشهر مدیرانی فاسد توسط قوه قضائیه شناسایی شدند و ان شاء الله در آینده نه چندان دور برای مردم معرفی خواهند شد. اما یک سوال همیشه در اذهان عمومی نقش بسته و آن این است که چرا هیچ مدیری با اتمام دوره مدیریت خود بازخواست نمیشود؟

 وی افزود: باید روشن شود در طی این دوره مدیریت چه کرده است؟ و چه کارهایی که باید انجام میداده و انجام نداده است؟ در بعضی موارد هم دیده شده این مدیر بدون حساب و کتاب به مدیریت بالاتر هم ارتقاء پیدا کرده؟!

امام جمعه شهرک طالقانی در ادامه با انتقاد از عملکرد شهرداری بندرماهشهر در عدم ساماندهی کانالهای روباز این شهرک خاطرنشان کرد: ضرورت دارد شورای شهر بر عملکرد شهرداری نظارت دقیق تری داشته باشند؟ لایروبی کانالهای روباز یکی از معضلات اهالی شهرک طالقانی شده است که بیش از سایر مناطق شهرستان از معضل عدم وجود سیستم فاضلاب شهری رنج میبرند.

حجت السلام هاشمی اضافه کرد: علیرغم وجود منابع مالی کافی و نیز پیشرفتهای حاصل شده در این زمینه، هنوز بصورت سنتی و آن هم در حد خیلی ضعیف خدمات شهری از جمله لایروبی جویهای روباز انجام می.شود.

وی ادامه داد: دستگاهها و ماشینهای مکانیزه ایی وجود دارند که میتوان از آنها استفاده کرد ولی چرا مورد استفاده قرار نمی گیرد؟ چرا شورای شهر در این خصوص اقداماتی را صورت نمیدهد.

خطیب جمعه شهرک طالقانی عنوان کرد: کانال دفع آبهای سطحی ورودی شهرک که به متراژ ۲۰ تا ۳۰ متر باقیمانده به بهانه اتمام قرارداد نیمه.کاره مانده است، در صورتی که میتوانستند با قرارداد متمم این پروژه را به اتمام برسانند، با وجود برقراری تماسی که با شهردار و ریاست شورا داشتم وعده اتمام آن را دادند اما تاکنون محقق نشد.

وی در ادامه متذکر شد: آیا شورای شهر بندر ماهشهر شورای مردم و شهر است که می بایست منفعت مردم را در اولویت کاری خود قرار دهد یا شورای شهرداری است؟

 امام جمعه شهرک طالقانی در پایان یادآور شد: خطوط فرسوده که زیر منازل مردم در نزدیکی خیابان تختی قرار دارند و خطرات جانی و مالی را در پی دارد باید از مدار خارج شوند و در خیابان فشار قوی لوله گذاری جدیدی صورت بگیرد تا مشکل آب مردم مرتفع شود.

مطالب مشابه
دیدگاه ها