نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: عملکرد نادرست برخی از مدیران امنیت جامعه را به خطر می اندازد/یکی از مصادیق عدالت ، عدالت در توزیع امکانات کشور است

امام جمعه شهرک طالقانی گفت: اگر شهرک طالقانی جزء بندرماهشهر است پس چرا عدالت اجتماعی در این شهرک پنجاه هزار نفری رعایت نشده است؟! برخی از ادارات دولتی را در این شهرک محروم مستقر کنید. و یا اگر جزء ماهشهر نیست، پس اعتبارات خاص یک شهر را به این شهرک اختصاص دهید تا شاهد رفع محرومیت ها و کاستی ها شویم.

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های این هفته با تبریک حلول ماه ربیع الاول؛ عنوان کرد:ربیع الاول ماه شادی اهل بیت عصمت و طهارت و ولادت اشرف و نزدیکترین فرد به خداوند یعنیحضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله والسلم) است.

وی افزود: ایام عزاداری سید و سالار شهیدان را پشت سر گذاشتیم ان شاءالله که مورد قبول درگاه حق قرار گرفته باشد،از تمامی عزیزان و مردم عزیز شهرک طالقانی که در این دو ماه محرم و صفر در عزاداریها سنگ تمام گذاشتند، از نیروی انتظامی که همکاری صمیمانه داشتند تشکر  و قدردانی میکنم، همچنین از روحانیت، خطبا، شعرا و موکب داران چه در کربلا چه در مشهد، که به زائرین محترم خدمت کردند، خدا قوت میگویم.

سید سلمان هاشمی گفت: با وقفه ای که به علت شرایط و بیماری منحوس کرونا  در برگزاری نماز جمعه ایجاد شد نتوانستیم بطور مستمر در تریبون نماز جمعه در خدمت مردم باشیم اما همیشه در دفتر و یا مجالس با شهروندان دیدار داشتیم و خدا را شاکریم با بهبود شرایط، توفیق حاصل شد که بار دیگر در خدمت این عزیزان باشیم.

امام جمعه شهرک طالقانی در ادامه صحبتهای خود؛خطاب به نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص شهر شدن یا نشدن شهرک طالقانی صحبتی ندارم، اما تکلیف شهرک طالقانی را مشخص کنید! آیا شهرک طالقانی جزء شهرستان بندرماهشهر هست یا نیست؟ اگر هست پس چرا عدالت اجتماعی در این شهرک پنجاه هزار نفری رعایت نشده است؟! چرا برخی از امکاناتی که در مرکز شهر وجود دارد در شهرک طالقانی نمیبینید؟ حداقل امکانات اداری ضروری را در شهرک مستقر کنید این خود باعث امنیت و اعتماد مردم خواهد شد، ما این را از نماینده محترم مطالبه میکنیم.

وی افزود:  ولیاگر جزء ماهشهر نیست، پس اعتبارات خاص یک شهر را به این شهرک اختصاص دهید تا شاهد رفع محرومیت ها و کاستی ها شویم. حتی دهیاری هم بودجه مختص خود را دارد اما در حال حاضر معلق هستیم نه شهر و نه روستا ! حتی شما در کد پستی و شناسنامه میبینید که روستا درج شده ولی عملا چنین چیزی وجود ندارد، ما از نماینده مجلس میطلبیم که شاهد رفع محرومیت ها در این منطقه شویم.

هاشمی ادامه داد: یکی از مصادیق عدالت ، عدالت در توزیع امکانات کشور است. امکاناتی که در شهرستان‌های بزرگ در خدمت مردم وجود دارد ، باید در شهرهای محروم نیز در اختیار مردم گذاشته شود، عدالت اجتماعی مسأله بسیار مهمی است که اگر بنا باشد یک ریال در مرکز شهر هزینه شود در حاشیه شهر نیز باید هزینه شود.ناراحتی ما همیشه در بحث تبعیض و بی عدالتی است، اگر خواستار  امنیت و اعتماد مردم به نظام، انقلاب و اسلام هستیم باید این عدالت اجتماعی اجرا شود ،نباید بین مرکز شهر و حاشیه شهر فاصله باشد. امیدوارم که حضور نماینده مجلس در مناطق محروم و شهرک طالقانی پررنگ باشد، میشود با وجود فاصله گذاری اجتماعی جلساتی را برگزار کرد  و مطالبه مردم را شنید اما فقط شنیدن مطالبه مردم دردی را دوا نمیکند بلکه باید به وعده ها جامه عمل پوشانده شود.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها؛خطاب به اعضای شورای شهر بندرماهشهر ؛بیان کرد: چرا اعضای شورای شهر در بحث انتخاب شهردار اینقدر تعلل می کنند، یکی از مولفه های شورا این است که این چند نفر با هم همدل و هم صدا باشند و مشکلات مردم را حل کنند و در انتخاب شهردار به اتفاق نظر برسند نه اینکه نظرات شخصی خود را اعمال کنند. یک شهردار پاکدست، متعهد،متخصص و کاربلد،متخصصرا انتخاب کنید، آخرت خودتان را برای دنیای دیگران خراب نکنید.

وی افزود: کسی را انتخاب کنید که در روز قیامت بتوانید پاسخگو باشید رأی مردم امانت در دستان شماست، به این امانت خیانت نکنید ،این امانت را حفظ کنید، امید و اعتماد را به مردم برگردانید.ویژگی هاییک شهردار خوب دانایی، آگاهی، هوشمندی، توانایی، داشتن قابلیت، تخصص، تدین پاکدستی و نگاه درست به مشکلات است، یک شهردار خوب در تصمیماتش باید همه گروه‌های مردمی، گروه‌های شهری و شهروندان را ببیند و به جای تأمین منافع گروه‌های خاص منافع تمام شهروندان را مدنظر قرار دهد.شهردار باید حتماً برنامه چهار ساله، کوتاه مدت، و بلند مدت داشته و به برنامه اعتقاد داشته باشد.

هاشمی ادامه داد: انتظار داریم اعضای شورا در تصمیمات خود خیانت نکنند و سریعا تصمیم گیری کنند.متاسفانه در فضای مجازی اخباری مبنی بر جعل امضا شنیدیم که اینخود یک نوع خیانت است و اگر صحت داشته باشد بایدقانونی پیگیری شود. اگر از همین الان خیانت  باشد  دیگر چه انتظاری در آخر دوره باید داشته باشیم! بایدهمه اعضای شورا همدل باشید و بتوانید مشکلات شهر را حل کنید، بنده هم در گذشته و هم الان از همین تریبون  اعلام می‌دارم که هیچ حمایتی از کاندیدایی در شهرداری بندر ماهشهر ندارم و نخواهم داشت.گزینه انتخابی شورا باید کاربلد،متخصص،متدین، متعهد،انقلابی، دارای سابقه مدیریتی مثبت،تحول گرا،فساد ستیز و از همه مهمتر پاکدست باشد اما اگر کسی انتخاب کنند که برای منافع خودشان باشد قطعا ما با فساد میانه خوبی نداریم.

امام جمعه شهرک طالقانی خطاب به استاندار ویژه استان خوزستان؛بیان کرد:انتظار داریم که استاندار ویژه خوزستان مانند  رئیس جمهور محترم که در یک روز تعطیل به استان های کشور علی الخصوص استان های محروم سفر می کنند این رویه را  در پیش رو داشته باشند و به مناطق محروم شهرستان از جمله شهرک طالقانی بازدیدی داشته باشید و رسیدگی کنید، الحمدلله شهرستان بندرماهشهر فقیر نیست و به لحاظ مادی ثروتمند است و شاید یک سوم کشور را ماهشهر تامین میکند و از لحاظ منابع انسانی نیز کمبودی ندارد و الحمدلله جوانان با استعداد و تحصیلکرده ای دارد  اما متاسفانه در بحث استخدام بکار گرفته نمیشوند ، بیکاری در بندرماهشهر بیداد می کند بالای ۲۵ تا ۳۰ هزار بیکار داریم.

وی افزود: متاسفانه این تعداد بیکار نیز فقط مختص افراد جویای کار نیست بلکه حتی افرادی که در برخی  شرکت ها  با سابقه ۱ تا ۵ سال که مشغول به کار هستند نیز توسط پیمانکاران  اخراج شده اند. چندی پیش نیز تعداد ۳۰ نفر به بنده مراجعه کردند که متاسفانه پیمانکار شرکت پتروشیمی بوعلی سینا قصد اخراج آنها را دارد، باید برای آنها چاره‌ای اندیشید بیکار ماندن سرپرستان خانوار در این شرایط اقتصادی معضل بزرگی را به بار خواهد آورد.آیا میخواهید به جامعه بیکاران ،افراد دیگری را اضافه کنید؟

هاشمی ادامه داد: یا مشکلی که برای کارگران در در شرکت تهران جنوب وجود دارد، درست است که کار تمام شده است اما حداقل آنها را حمایت کنید و تمهدیداتی انجام دهید تا این نیروهای مازاد تا شروع پروژه دیگری حداقل بر سرکار خود بمانند، ما به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم که افراد غیربومی با وجود افراد بومی بیکار بر سرکار آورده و استخدام شوند.خیلی از جوانان ما روزانه برای کار مراجعه میکنند ما انتظار داریم استاندار ویژه که در جلسات هیات دولت شرکت می کند حداقل از نزدیک شاهد این مشکلات باشد و دستورات انقلابی صادر کند و برنامه راهبردی و عملیاتی را جهت محرومیت زدایی برنامه ریزی کنید، امید و اعتماد مردم را نسبت به نظام و انقلاب زنده کنید.

وی  خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات عدیده ای که در شهرستان بندرماهشهر داریم وجود مدیران ضعیف و غیر انقلابی و ناکارآمد، در شهرستان بندر ماهشهر که مسبب ناامیدی و بی اعتمادی مردم شده‌اند، آنها را تغییر دهید،تا اعتماد مردم را برگرداند چرا که عملکرد نادرست برخی از مدیران امنیت جامعه را به خطر می اندازد.

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان یادآور شد: نامه عزیزان و کارگران شاغل در شرکت تهران جنوب و دغدغه آنها  را دو هفته پیش تقدیم جنابعالی کردم که پیگیر مشکلات این عزیزان باشید نگذاریم که وقت بگذرد و امنیت جامعه به خطر بیفتد.

مطالب مشابه
دیدگاه ها