نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی : شهروندان شهرک طالقانی از کیفیت نان و کم شدن ساعت فعالیت برخی از واحدهای نانوایی گلایه دارند

 

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک فرارسیدن هفدهم ربیع الاول ولادت دو نور مقدسِ خاندان وحی، میلاد سراسر نور و برکت فخر کائنات ، رحمه للعالمین ، حضرت ختمی مرتبت ، محمد مصطفی (صلی الله علیه واله) و فرزند گرامی ایشان حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) موسس مذهب جعفری ،عنوان کرد: قرآن کریم از میان تمام اوصاف آن حضرت، وى را به اخلاق نیکویش تحسین مى‏کند، یکی از ویژگیهاى مهم اخلاقى پیامبر اکرم صلی الله علیه واله  نرم خویى و مهربانى است،(پیامبر اکرم) بخشنده ترین، پرحوصله ترین، راستگوترین، پایبندترین مردم به عهد و پیمان، نرم خوترین و خوش مصاحبت ترین مردم بود. هر کس بدون سابقه قبلى او را مى دید، هیبتش او را مى گرفت و هر کس با او معاشرت مى نمود و او را مى شناخت، دوستدارش مى شد. هر کس مى خواست او را تعریف کند، مى گفت: نظیر او را پیش از او و پس از او ندیده ام.

 

وی افزود:اهمیت به نماز و تشویق مردم به رزق حلال ، یکی از مهمترین توصیه های امام جعفر صادق علیه السلام به شیعیان و دوستداران خود بود.شخصی برای امام صادق« علیه السلام » مضاربه میکرد و اتفاقاً در مضاربۀ خود گرانفروشی کرد. وقتی پول‌ها را خدمت امام صادق« علیه السلام » آورد و امام فهمیدند که این گرانفروشی کرده، اصل پول خود را برداشته و سود حاصل از تجارت را در مقابلش ریختند و فرمودند: این پول‌ها به درد ما نمیخورد؛ برای اینکه پولی است که در آن گران فروشی بوده است.

 

امام جمعه شهرک طالقانی در ادامه با اشاره به گلایه شهروندان از برخی نانوایی ها در منطقه؛بیان کرد: شهروندان شهرک طالقانی  از کیفیت نان و کم شدن ساعت فعالیت برخی از واحدهای نانوایی گلایه دارند،و مشاهده شده که برخی از این واحدها در پخت و عرضه نان دچار کم فروشی شدند،.البته ناگفته نماند که باید مسؤلین مربوطه از بعضی از واحدهایی که موارد مهم مانند ساعت پخت، کیفیت نان، بهداشت و موارد دیگر را رعایت می کنند با در نظر گرفتن تشویق‌هایی مانند افزایش سهمیه آرد مورد قدردانی قرار دهند.

 

سید سلمان هاشمی در بخش دیگری از صحبتهای خود خطاب به مسوولین دستگاه قضا؛خاطر نشان کرد: با توجه صدور حکم محکومیت رئیس سابق بانک مرکزی و معاونش نکته ای را لازم میدانم که عنوان کنم، الحمدلله قوه قضائیه در دوره جدید و با آمدن آقایان رئیسی و اژه ای موجی از امید به‌تحول را در بین مردم به‌وجود آورد.یکی از مطالبات به حق مردم ،مبارزه با فساد و مفسدان است،که دراین مبارزه ، دستگاه قضا باید با شجاعت و صلابت و بدون ملاحظات دست و پاگیر کار خود را ادامه دهد، نباید حاشیه امن براییقه‌سفیدها و سفارش‌شده‌ها باشد ، از برخورد قاطعانه با دانه درشت های اقتصادی و به‌رسمیت نشناختن خط قرمزهای ساختگی واهمه ای نداشته باشد .

 

وی افزود: همچنین مطالبه به حق مردم این است که مسئولین بعد از اتمام دوره مسئولیت خود در دستگاه های نظارتی پاسخگو باشند.اگر مسئولین وقت چه در دولت و چه در  نهاد های دیگر مانند شهرداری و شورای شهر بدانند که در پایان دوره خود باید به نهادهای نظارتی جوابگوی اعمال انجام شده خود باشند هیچ گاه شاهد از بین رفتن اموال بیت المال و خسارت به آن روبرو نبودیم.

 

هاشمی ادامه داد: نمونه بارز آن هزینه و احداث پارک ۶۸ هکتاری حد فاصل شهرک رجایی و طالقانی بود، که بعد از گذر سالهای متمادی و هزینه زیاد، تصمیم بر تخریب آن شد.آیا در آن برهه زمانی نماینده مجلس،فرماندارشهرستان، مدیر عامل حضور نداشتند که جلوی این کار را بگیرند، آیاآن زمان دلسوزی نبود که بگوید این کار اشتباه است، و ساخت این پارک بین جاده ترانزیتی خطر جانی برای مردم دارد.

 

وی متذکر شد: آیا نباید این آقایان بازخواست و پاسخگو باشند، با این هزینه گزاف و زیاد چند واحد مسکونی برای نیازمندان می توان احداث کرد !چند طرح اشتغال زایی به راه انداخت! یک پارک بزرگ در اطراف شهرک ساخت!چند زمین چمن و سالن ورزشی برای جوانان احداث کرد!

 

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان گفت: متاسفانه مشاهده شده که برخی از مسوولین رده بالای کشور و حتی شهرستان بندر ماهشهر بعد از اتمام دوره خود صاحب چندین خانه چند هزار متری لوکس در داخل وخارج کشور،زمین های چند هکتاری در بهترین مناطق کشور با پول بی زبان همین مردم شده اند. این مطالبه همه ما مردم از دستگاه قضا که با مفسدان اقتصادی با جدیت مبارزه کند.بسنده می کنیم به قول باری تعالی که می فرمایند: ان ربک لبالمرصاد و انا من المجرمین منتقمون

مطالب مشابه
دیدگاه ها