نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: هیئت باید در زمینه های علمی ،فنی، مداحی، قرآنی نخبه پرور باشد / فروپاشی آل‌سعود به دست یمنی‌ها محقق خواهد شد

 

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه ضمن دعوت مردم به تقوای الهی به شرح موضوع معالجه حرص به وسیله تفکر پرداخت و عنوان کرد: یکی از دلایل حرص عدم اطلاع به حقایق امور است چرا که حرص و شر و خساست نتیجه جهل و نادانی است،پس اگر انسان بداند که حرص موجب سلب آرامش او در زندگی است همیشه در سختی و خستگی بسر خواهد برد و حرص باعث میشود که  همیشه بر خلاف ظاهر  زندگی ثروتمند در فقر بسر ببرد.

وی افزود: در روز قیامت از جمله کسانی که حسرت خواهند خورد انسان حریص است، زندگی فقیرانه ای می کند اما در روز قیامت مانند اغنیا و ثروتمندان محاسبه می شود، برای معالجه حرص باید تفکر کرد و کارهای خیر پسندانه ای انجام دهد تا در قیامت دچار ضرر و زیان نشود.

سید سلمان هاشمی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار مداحان اهلبیت علیهم السلام؛اظهار کرد: ریشه هیئت به زمان اهل بیت علیهم السلام بر می گردد، در احادیث و روایات اهل بیت(علیهم السلام) ما را تشویق به تشکیل هیئت کرده اند.

وی با بیان اینکه هر هیئت دارای دو رکُن اصلی است؛افزود: رکن اول اینکه: هیئت به محفلی می گویند که امر اهل بیت(علیهم السلام) در آن احیاءشود و معارف دینی و شعور مستمعین در آن بالا برود و رکن دوم هیئت این است که در اعیاد اسلامی شادی  و در شهادت اهل بیت علیهم السلام عزاداری کند، بنابراین تبیین معارف دینی و ایجاد شور و ذکر مصیبت اهل بیت(علیهم السلام) در شهادت و شادی کردن در اعیاد اسلامی دو رکن مهم هر هیئتی می باشد.

هاشمی ادامه داد: یعنی اینکه در یک هیئت هم سخنرانی باشد و هم مداحی، اما اگر یکی را حذف کنید دیگر هیئت نیست. اگر در جایی فقط سخنرانی باشد آن مجلس کلاس استو اگر جایی فقط مداحی، آن مجلس شور و ذکر است،هیئت محفلی است که این دو رکن هر دو را با هم داشته باشد، خواننده و مداح نیز باید خودش هم اهل سوز باشد نه اینکه فقط خواننده باشد کسی که مداحی می کند خودش هم باید بسوزد و با سوز بخواند اینجاست که آن مداحی اثر می گذارد.

وی تاکید کرد: هیئت جای پاسخ به شبهات جوانان باشد، هر هیئت باید داراییک کارشناس مذهبی باشد که بتواند پاسخگوی نیازهای علمی جوانان آن هیئت باشد، هیئت موفق باید در رسیدگی به امور نیازمندان پیش قدم باشد که الحمدلله در بعضی هیئت ها مشاهده می کنیم، هیئت باید در زمینه های علمی ،فنی، مداحی و قرآنی نخبه پرور باشد .مداح و شاعرموفق مداح و شاعری که فضائل اخلاقی و محبت اهل بیت علیهم السلام را در قالب شعر و مداحی می سراید.

امام جمعه شهرک طالقانی در ادامه گفت: همین جوانان هیئتی بودند که با نوحه های حسینی مردم و انقلاب را به حرکت در آوردند، در دوران دفاع مقدس همین جوانان هیئتی بودند که در هشت سال دفاع مقدس نقش آفرینی کردند ، جوانان هیئتی انقلابی نقش بسزائی در خاموش کردن فتنه ۸۸ داشتندو این یکی از دستاوردهای انقلاب است وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی است که حمایت جدی و توجه ویژهای به هیئت های مذهبی شهرک طالقانی داشته باشد.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها؛با محکوم کردن فاجعه کشتار مردم بی گناه یمن؛بیان کرد: وقتی که انصارالله یمن در اقدامی شجاعانه و تاریخ ساز ،طی “عملیات طوفان یمن” مراکز حساس امارات را هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داد و ائتلاف سعودی ،شکستی سنگین متحمل شد،این ائتلاف برای جبران این شکست‌، به کشتار مردم بیگناه و غیر نظامیان یمنی روی آورد و مناطق مسکونی و حتی زندان‌های یمن را تحت حملات خود قرار‌داد، شدت این حملات به حدی بود که فقط در یک مورد آن بیش از نود کشته و یکصد و پنجاه مجروح برجای گذاشت.

وی افزود: این برای چندمین بار در سالهای گذشته است که ،مزدوران امارات و عربستان در مأرب و شبوه، ، دست به یک جنایت بزرگ انسانی دیگری زدند، این در حالی است که همزمان با این اقدامات، حملاتی نیز به زیرساخت های مخابراتی در استان حدیده که دروازه اصلی ورود اینترنت بین المللی به یمن است، صورت پذیرفت، که نتیجه آن قطعی اینترنت در یمن همزمان با این تهاجم وحشیانه شد، پر واضح است که دشمنِ متجاوز در این اقدامِ خود، هدفی غیر از خاموش نمودن صدای مظلومیت مردم یمن و جلوگیری از انتشار جنایات صورت گرفته ندارد.

سید سلمان هاشمی در ادامه عنوان کرد: از جنایت های متجاوزان آمریکایی و سعودی در هفت سال گذشته علیه ملت بیگناهیمن، می توان  به کشته و زخمی شدن حدود ۴۵ هزار غیر نظامی نام بردکه فقط از میان کشته شدگان ۴۲۷۰ تن کودک و ۲۸۵۰ تن زن، بودند، همچنین زیر ساخت های این کشور از جمله:نیروگاه های تولید برق،مخازن و ایستگاه های آب،پمپ بنزین ها،انبارهای مواد غذائی، بیمارستان ها و مراکز درمانی،مدارس و مراکز آموزشی،مساجد، را ویران کرده اند، در این  محاصره هفت ساله همراه با جنگ ،کشور مظلوم یمن از کمبود دارو ،مواد بهداشتی، خوارکی و سوخترنج می برد.

وی خاطرنشان کرد: نکته تأسف بار ماجرااینکه حملات امارات و عربستان به غیر نظامیان یمن، با سکوت شورای امنیت و کشورهای غربی مواجه می‌شود، امّا واکنش مشروع یمنی‌ها به این جنایات و هدف قراردادن اماکن نظامی عربستان و یمن با محکومیت شدید شورای امنیت‌، اروپا و آمریکا مواجه می‌شود، البته کشور کوچک امارات بداند همچنان که بار دیگر سخنگوی نیروهای مسلح یمن امارات را تهدید کرد و گفت : که شرکت‌ها و سرمایه گذاران خارجی هرچه سریعتر خاک امارات را ترک کنند،چرا که دیگر این کشور کوچک برای آنها امن نخواهد بود.

امام جمعه شهرک طالقانی افزود: همچنین وزیر اطلاع‌رسانی یمن نیز اعلام کرد: پاسخ دردناکی در انتظار عربستان و امارات خواهد بود. مقامات ابوظبی اگر بخواهند از حملات انصار الله یمن در امان بمانند،باید خود را از باتلاقی که آل سعود در یمن ایجاد کرده، کنار بکشند، متجاوزان آمریکایی و سعودی بدانند که به لطف الهی برنده این جنگ، مردم مظلوم و مقتدر یمن خواهند بود و فروپاشی آل‌سعود به دست یمنی‌ها محقق خواهد شد.

سید سلمان هاشمی در پایان با تبریک صعود تیم ملی فوتبال به بازیهای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛بیان کرد: این پیروزی را به همه ملت ایران تبریک و شادباش عرض میکنم و از غیور مردان فوتبالیست که در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دل میلیونها ایرانی را شاد کردند، خدا قوت و تشکر می نمایم.

 

مطالب مشابه
دیدگاه ها