نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: دستگاه قضا با مخلان امنیت جامعه و شهروندان برخورد قاطع و محکمی داشته باشد/ مسئولین امر تکلیف ساختمان جدید اداره برق شهرک طالقانی را مشخص نمایید

امام جمعه شهرک طالقانی گفت: دستگاه قضا با مخلان امنیت جامعه و شهروندان برخورد قاطع و محکمی داشته باشد، متأسفانه در روز روشن برخی از جوانان با اسلحه جنگی در کوچه پس کوچه های شهر اقدام به تیراندازی می کنند و امنیت و آسایش مردم را به خطر می اندازند،اما این جهالت و عدم تعقل تا کی ادامه دارد؟!

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک فرارسیدن سالروز بعثت پیامبراکرم(صلی الله علیه و آله وسلم)؛عنوان کرد: بهترین معرف برای رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلم) قرآن کریم است که پنج ویژگی برجسته از جمله اسوه حسنه بودن، اخلاق عظیم، پیامبر رحمت، عطوفت و قاطعیت، مردمی بودن و مردم داری برای پیامبر ذکر شده است.

وی افزود: پیامبر همواره در میان مردم بودند و در همه حال با آنان زندگی میکردند و برای خودشان هیچ امتیازی قائل نبودند و درغم وشادی مردم شریک بودند، همین خصلت سبب شد تا بتوانند مردم را در مسیر هدایت، رشد و کمال قرار بدهند.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها با اشاره به شهادت جوان بسیجی بندر امام خمینی(ره) ؛اظهار کرد: ضروری است دستگاه قضا با مخلان امنیت جامعه و شهروندان برخورد قاطع و محکمی داشته باشد، متأسفانه در روز روشن برخی از جوانان با اسلحه جنگی(به بهانه های مختلف مانند مراسم فاتحه) در کوچه پس کوچه های شهرک اقدام به تیراندازی می کنند و امنیت و آسایش مردم را به خطر می اندازند،اما این جهالت و عدم تعقل تا کی ادامه دارد؟! دستگاه های ذیربط چاره اساسی و بازدارنده ای بیندیشند. معتمدین عزیز ، بزرگان عشائر در مورد این چنین حرکات جاهلانه واکنش نشان دهند.

سید سلمان هاشمی با اشاره به وضعیت اداره برق در شهرک طالقانی؛ خاطر نشان کرد: آیا وقت آن نرسیده که مسئولین محترم شرکت توانیر استان خوزستان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی،تکلیف ساختمان جدید اداره برق شهرک طالقانی که با هزینه شرکت پتروشیمی  امیر کبیر احداث شده را مشخص نمایند، بازهم تاکید می کنم که برخی نقاط از معابر شهرک فاقد روشنایی است و این علاوه بر کاستن امنیت در شهرک طالقانی ،باعث سختی و مشقت تردد شبانه ، شهروندان خواهد شد.

امام جمعه شهرک طالقانی با تسلیت فرارسیدن و ذکر مصیبت شهادت امام موسی کاظم علیه السلام ؛بیان کرد:  صبر در بلا، شکر در رها و راضی بودن به قضا و قدر الهی از ویژگی های بارز امام کاظم علیه السلام بود. این صفات اگر در جامعه اسلامی وجود داشته باشد، بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد و دعواهای بی پایه دنیوی به کمترین مقدار خود خواهد رسید و سبب می شود که انسان در زندگی به آرامش محسوس و مطلوبی دست یابد.

سید سلمان هاشمی در پایان گفت: باید توجه کرد که این آرامش با آسایش تفاوت دارد زیرا هرچند بسیاری از افراد وسایل آسایش دارند اما چون آرامشی وجود ندارد، بنابراین به لذت زنده ماندن و زندگی دست نمی یابند. پس بر رهپویان آن حضرت است تا با سرلوحه قرار دادن صفات ارزشمند امام موسی کاظم (علیه السلام ) به تکامل، سعادت و آرامش دست یابند.

مطالب مشابه
دیدگاه ها