نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: مشارکت هلدینگ خلیج فارس در آماده سازی ۱۰ هکتار از اراضی شصت هکتاری/ لزوم حمایت از بومیان شهرستان در راه اندازی صنایع پایین دستی

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛ سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک حلول ماه شعبان؛عنوان کرد: قدرماهشعبانرابدانیم‌، نسیم‌هاى رحمت الهى در زندگى ما، در زمان‌هاى مختلف و شکل‌هاى مختلف پدید مى‌آید؛یکى از این نسیم‌ها، ماه‌هاى بزرگ و مبارک رجب، شعبان و رمضان است، ماه شعبان ماه دعا و مناجات با خدا، ماه تهذیب و آمادگى براى ورود به ماه مبارک رمضان است، انسان در این ماه مى‌تواند تمام گذشته‌اش را جبران کند. ازجمله مواردى که در ماه شعبان بسیار به آن سفارش شده، صدقه و روزه است، روزه از عبادت‌هایى است که فوق‌العاده در نورانیت، سبک شدن، دور شدن از گناهان و لطافت روحى شخص مؤثر است.

وی با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) وگرامیداشت روزهای پاسدار و جانباز؛بیان کرد: پاسداران و ایثارگران افتخار کشور و نظام اسلامی ایران و سرمایه های ارزشمند جامعه هستند. امنیت و عزت امروز کشور مدیون ایثارگران و پاسدارانی است که با ایثار و از خودگذشتگی این امنیت و عزت را برای کشور به ارمغان آوردند.

هاشمی در ادامه گفت: عظمت شخصیت امام حسین (ع) فوق بیان بشر است و طبق روایات امام حسین(ع) درى از درهاى بهشت است و هر کس با او دشمنى کند، خداوند بوى بهشت را بر او حرام مى کند.حضرت عباس، قمر بنی هاشم علیه السلام چهار ویژگی برجسته از جمله تسلیم در برابر ولیّ خدا ، تصدیق، وفا و نصح داشت، بنابراین مقام تسلیم، تصدیق، وفا و نُصح در وجود حضرت عباس بن علی (ع) بود که وی را از سایر شهداء ممتاز می کند و به مقامی می رساند که به فرموده امام سجاد (ع): برای عبّاس (ع)، نزد خداوند  تبارک و تعالی منزلتی است که همه شهدا در روز قیامت، به آن مقام غبطه می خورند».

وی افزود:امام زین العابدین(ع) دو روش براى این کار انتخاب کردند: یکى روضه و اشک بر مصائب سیدالشهداء؛ و دوم تضرع، دعا و مناجات، امام سجاد(ع) سنَّت اشک را پایه‌گذارى کردند، ایشان آموزگار این مکتب و عامل تجهیز شیعه به این سلاح استراتژیک است، وقتى با اشک بر مصائب سیدالشهداء علیه السلام و مناجات با خدا، دل‌ها نرم شد و ظرفیت دریافت حقیقت در دل‌ها ایجاد شد؛ بعد، نوبت به علم پیدا کردن به ضرورت امامت رسید، در آن هنگام، امام باقر و امام صادق(ع) تعلیم علم را به‌عهده گرفتند، ما نیز براى بازگشت به مسیر اهل‌بیت(ع) و یارى امام زمان (عج) باید از این دو روش استفاده کنیم؛یعنى برپایى مجالس احیاء امر اهل بیت(ع) و دیگرى خواندن ادعیه.

 

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها؛بااشاره صحبت های مقام معظم رهبری در حمله روسیه به اکراین؛گفت:صحبت های حضرت آقا دو تا نکته دارد،هر گونه تجاوز و جنگ راتایید نمی کنیم و موافق نیستیم زیرا باعث آواره شدن مردم میشود و زیر ساخت ها از بین میبرد. ما برعکس برخی از کشورها که در جایی موافق جنگ هستند و در مواردی مخالف ،بطور کلی مخالف جنگ، خونریزی و تخریب زیر ساخت ها و ضربه زدن به ملت ها هستیم.

وی افزود: از طرفی رهبر معظم انقلاب، ریشه اصلی بحران اوکراین را شرارت های آمریکا خواندند، آنها ناتو را به سمت شرق گسترش میدهندو در حال تخریب هستند. علاوه بر اینکه تلویحا به روسیه گفته که حواستان به مردم و بی گناهان باشد، ما مخالف جنگ،درگیری و تبعیض در برخورد با شخص متخاصم در هر نقطه دنیاهستیم.

سید سلمان هاشمی در ادامه صحبت های خود؛ ضمن تشکر و قدردانی از علی عسکری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس؛خاطرنشان کرد:خدا را شاکریم که پس از سالها مطالبه گری ،  آماده سازی ۱۰ هکتار از اراضی شصت هکتاری با موافقت مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس  توسط شرکت پتروشیمی بندرامام به نتیجه رسید.

وی با اشاره به جلسه شورای راهبردی در حاشیه سفر وزیر نفت به این شهرستان؛افزود: مطالبه ما از وزیر محترم نفت به منظور  ایجاد فرصت های شغلی و حمایت از بومیان شهرستان در راه اندازی صنایع پایین دستی به منظور رفع بیکاری در منطقه بود که ان شاء الله با توجه به صحبت هایی که انجام شد قول مساعد دراین زمینه را دادند.

امام جمعه شهرک طالقانی عنوان کرد: بودجه یک میلیارد و دویست میلیون تومان به منظور  روشنایی کل شهرک طالقانی تا پایان سال تصویب شد و همچنین با راه اندازی اداره برق شهرک طالقانی نیز موافقت شد.

وی با تبریک صعود تیم انصار شهرک طالقانی به  لیگ برتر فوتبال استان خوزستان ؛بیان کرد: وجود چنین ظرفیت هایی با امکانات محدود و کمبودهای بیشمار نیازمند توجه جدی از سوی مسئولین استانی و شهرستانی به تیم های ورزشی علی الخصوص تیم های فوتبال محلات و همچنین حمایت از ورزش های رزمی است که همیشه در این عرصه افتخار آفرین بودند و نام شهرستان را در سراسر ایران سرافزار کرده اند.

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان با انتقاد از عملکرد مخابرات شهرک طالقانی؛گفت:نبود زیرساخت های مناسب و گله مندی مردم از قطعی مکرر خطوط تلفن بعلت فرسودگی خطوط و عدم بروز رسانی تجهیزات مخابراتی  و همچنین کمبود نیروی انسانی باعث عدم رضایتمندی مردم از مخابرات شده است، متاسفانه قبلا نیروی با تجربه انسانی در شرکت مخابرات شاغل بودند و علی رغم پیگیری مکرر از استان جهت بازگشت این نیروهای فعال تاکنون نتیجه ای حاصل نشد.البته منتظر راه اندازی فیبر نوری با سرعت بالا که طبق وعده های مسئولین در سال آینده اعمال میشود نیز هستیم.

مطالب مشابه
دیدگاه ها