نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: نهال عزت، شرف و اقتدار ملت ایران ۱۲ فروردین ماه ۵۸ در خاک ریشه دوانید/ شرکت های پتروشیمی با ورود به صنایع پایین دستی، زمینه اشتغال را برای جوانان مهیا کنند

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز این هفته با ذکر روایتی از امام رضا علیه السلام و فرارسیدن ماه مبارک رمضان؛عنوان کرد: امام رضا علیه السلام در این روایت در جمعه آخر ماه مبارک شعبان خطاب به اباصلت اعمالی را که برای آماده شدن و استقبال از ماه مبارک رمضان فرموده اند که شایسته است انسان آن ها را انجام دهد.

 

وی افزود: اغتنام فرصت باقی ‌مانده شعبان و جبران کوتاهی ‌ها ،زیاد دعا کردن،اهتمام به امور مفید و ترک امور بیهوده، زیاد استغفار کردن، زیاد تلاوت قرآن کردن، توبه از گناهان،ادای تمام امانت هایی که به گردن انسان است، بیرون ریختن تمام کینه هایی که از مومنین در قلب انسان وجود دارد، ریشه کن کردن گناهان از دل،تقوای الهی پیشه کردن ، توکل بر خدا در امور پنهان و آشکار ،امید به رحمت و مغفرت الهی از جمله این امور است.

 

امام جمعه شهرک طالقانی با اشاره به ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی؛بیان کرد: نهال عزت، شرف و اقتدار ملت ایران در ۲۲ بهمن ۵۷ کاشته شد و در ۱۲ فروردین ماه ۵۸ در خاک ریشه دوانید و امروز هم به برکت خون شهداء که ریشه های انقلاب را آبیاری کردند و موجب تنومند تر کردن درخت انقلاب شدند ، شکوفاتر از همیشه به بار نشسته است.

 

وی با ذکر فرازی از وصیت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مورد جمهوری اسلامی؛ افزود: جمهوری اسلامی، مرکز اسلام و تشیع است. امروز قرارگاه حسین بن علی علیه السلام ایران است، بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم ‌ها می ‌مانند، اگر دشمن، این حرم را از بین بُرد، حرمی باقی نمی‌ ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمدی صلی الله علیه و آله وسلم.

 

سید سلمان هاشمی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به اهمیت مقوله دانش بنیان؛خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب سال ۱۴۰۱ را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کردند. این اقدام گفتمان‌ سازانه رهبر حکیم انقلاب به این جهت است که عرصه‌ دانش‌بنیان و تکنولوژی، منشأ اقتدار ملی است. وقتی غرب، کشوری را تحریم اقتصادی ‌کند،قطعاً دانش فنی  را  به آن کشور نخواهد داد؛ چون دشمن می داند دانش فنی و تکنولوژی منشأ اقتدار است.

 

وی افزود: راه حل آن تمرکز روی تولید ملی با بهره گیری از علم و تکنولوژی روز دنیا  که موجب اشتغال آفرینی برای جوانان ما خواهد شد، باید محصولات دانش ‌بنیان و صنایع برتر را به گونه ای طراحی و تولید شود که از نظر کیفیت و قیمت بتواند بازار کشورهای دیگر را در اختیار بگیرید ،یعنی تبدیل کردن اقتصاد مقاومتی به اقتصاد تهاجمی.

 

امام جمعه شهرک طالقانی تاکید کرد: شرکت های پتروشیمی با ورود به صنعت پایین دستی، زمینه اشتغال را برای جوانان مهیا کنند، صنعت پتروشیمی در ایران بزرگترین تولید کننده مواد اولیه کشور است اما خام ‌فروشی از ضعف هایی است که در این صنعت،به شمار می‌آید و در صنعت پایین‌دست مهجور مانده‌ایم.

 

وی افزود: البته ناگفته نماند که برخی شرکت های پتروشیمی به حلقه پایین‌تر ،در صنعت پایین‌دستی ورود کرده اند. از جمله این شرکت‌ ها ،شرکت پتروشیمی شهید تندگویان است، با اینکه این شرکت پتروشیمی تنها تولیدکننده مواد اولیه نخ ‌های نساجی در کشور به‌ شمار می‌رود؛ برای نخستین بار، با راه اندازی خط تولید چادر مشکی ،کشور را از واردات این محصول کاملاً بی نیاز کرده است؛ در صورتی که قبلاً مواد اولیه تولید نخ چادر مشکی، از کشورهای کره جنوبی، ژاپن و چین،وارد می شد.

 

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در ادامه گفت: بارها به برخی از شرکت های پتروشیمی در جلسات و در تریبون نماز جمعه گوشزد نمودیم که به جای خام فروشی مواد اولیه به سایر استان ها، بخشی از آنها را به صنایع پایین دستی در بندرماهشهر اختصاص دهید.الحمدلله در شهرک صنعتی ظرفیت های بسیاری موجود است که میتوان به نحو احسن اشتغال را در آن ایجاد کرد، چرا باید سایر استان ها از سرمایه و منابع شهرستان بندرماهشهر آباد شود اما شهرک طالقانی و شهرهای مجاور از نبود امکانات اولیه با وجود غول های عظیم صنعت پتروشیمی، رنج میبرد.

 

سید سلمان هاشمی در پایان با توصیه به دولت مردمی و انقلابی؛بیان کرد: باید دولت مردمی ،خام فروشی را با تکیه بر دانش ‌بنیانی به حداقل برساند و با اعطای تسهیلات کم ‌بهره به شرکت های دانش بنیان جهت رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال، حمایت جدی نماید

مطالب مشابه
دیدگاه ها