نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: حضور میدانی مسئولین استانی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته گره گشاست/ شهرک طالقانی فاقد زیر ساخت های شهری است مسئولین استانی باید این معضلات را از نزدیک مشاهده کنند

امام جمعه شهرک طالقانی گفت: شهرک طالقانی در مقوله های عمرانی،درمان ،مسکن ،ورزش،آب شرب و فاضلاب نیازمند کارهای زیر ساختی است. مسئولین استانی به ویژه استاندار محترم  در مناطق کمتر توسعه یافته شهرستان بندر ماهشهر حضور میدانی داشته باشند،مشکلات، معضلات و نیازمندیهای مردم و شهر  را از نزدیک مشاهده و لمس نمایند،تا براساس آنها برنامه ریزی صحیح و درستی انجام دهند.

 

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک فرارسیدن ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام؛عنوان کرد: امام حسن علیه السلام خدمت به مردم نیازمند و تلاش برای برطرف کردن نیازمندی های آنان را عبادتی بزرگ می دانند.

وی با ذکر روایتی از داستان زندگانی این امام بزرگوار بیان کرد:خدمت به خلق جایگاه مهمی در اسلام دارد که به خاطر آن امام حسن مجتبی علیه السلام طواف خود را بهم می زند و از مسجد الحرام خارج می شود و این درس بزرگی برای برخی مسئولین است که واجبی همچون خدمت به خلق را که وظیفه آنان است فدای مستحبات برای حفظ ظاهر نکنند.

 

هاشمی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان نظام؛گفت: در مورد دولت مردمی رهبر انقلاب این نکته را متذکر شدند که مردمی ‌ماندن مهمتر از مردمی ‌بودن است. حضرت آقا، یک مصداق مردمی ‌بودن را «سفر‌های استانی» ذکر می‌کنند و آن را «کار خوب و گره‌ گشا» می ‌دانند.حضور میدانی مسئولین استانی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته گره گشاست.

 

وی افزود: مردمی ماندن یعنی برای درک واقعیات ، مسئولین استانی به ویژه استاندار محترم  در مناطق کمتر توسعه یافته شهرستان بندر ماهشهر حضور میدانی داشته باشند،مشکلات، معضلات و نیازمندیهای مردم و شهر  را از نزدیک مشاهده و لمس نمایند،تا براساس آنها برنامه ریزی صحیح و درستی انجام دهند.

 

امام جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها عنوان کرد: فرق بسیار شاخصی است بین اخبار و گزارشاتی که در رسانه ها دیده میشود با واقعیاتی که از نزدیک وجود دارد وقتی شما وارد شهرستان بندرماهشهر شوید خواهید دید که  چه تفاوت زیادی بین برخی مناطق همانند شهرک بعثت و شهرک طالقانی و سایر مناطق کمتر توسعه یافته وجود دارد، باید این فاصله طبقاتی را کمتر کرد و به حداقل رساند، مسئولین استانی باید این معضلات را از نزدیک مشاهده کنند.

 

سید سلمان هاشمی با بیان اینکه شهرک طالقانی فاقد زیر ساخت های شهری است؛اظهار کرد: شهرک طالقانی در مقوله های عمرانی،درمان ،مسکن ،ورزش،آب شرب و فاضلاب نیازمند کارهای زیر ساختی است. آب شرب  یکی از معضلات این شهرک و شهرستان بشمار می آید و مردم مجبور هستند که روزانه برای مصارف خانگی خود، آب شرب را خریداری و تهیه کنند. شما در کجای کشور مشاهده می کنند که مردم آب شرب را خریداری کنند ولی ما در قطب اقتصادی کل کشور  از نبود آب شرب محروم هستیم.

 

وی افزود: در بحث ورزش پتانسیل های بالایی وجود دارد اما متاسفانه اماکن ورزشی بسیار کم و به لحاظ زیرساختی نیز مشکل عمده ای وجود دارد ،اگر بخواهیم آسیب های اجتماعی و بزهکاری جوانان را در منطقه کاهش دهیم باید در این زمینه نیز زیرساخت های ورزشی را توسعه دهیم.

 

هاشمی ادامه داد: نبود درمانگاه تامین اجتماعی یکی دیگر از معضلات این شهرک به حساب می آید. احداث درمانگاه خیریه شبانه روزی برای اقشار کم درآمد و آسیب پذیر در این شهرک بسیار ضروریست، مردم نیز از کمبود امکانات اولیه در بیمارستان تامین اجتماعی ماهشهر گله مندند، مسوولین سازمان تامین اجتماعی استان، در مورد کمبود برخی امکانات اولیه مسئول هستند و باید پاسخگو باشند، مردم ما نباید برای درمان مجبور شوند با هزینه هنگفت به خارج از استان سفر کنند.

 

وی گفت: بیش از ۵۰ درصد شهروندان طالقانی هزینه تامین اجتماعی را پرداخت میکنند اما متاسفانه سازمان تامین اجتماعی  خدمات لازم را آنگونه که باید و شاید به مردم ارائه نمیدهد، وجود درمانگاه تامین اجتماعی یک ضرورت است اما هنوز وعده این درمانگاه محقق نشده است و حتی در بیمارستان تامین اجتماعی کارها لاک پشتی پیش میرود ایا سازمان تامین اجتماعی کل کشور معضلات این بیمارستان را نمی بینند که از بسیاری امکانات ضروری محروم است. تکریم اجتماعی یعنی اینکه نباید فاصله ای بین فقیر و ثروتمند باشد باید مردم ماهم بتوانند مایل سایر استانهای همجوار  از خدمات سازمان تامین اجتماعی استفاده کنند این ها بی عدالتی است و امیدواریم که این مشکلات به حداقل برسد.

 

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی تاکید کرد: سهم ارزش افزوده و آلایندگی به شهرداری بندر ماهشهر  پرداخت می شود و می بایست خرج کارهای زیر بنائی شهر و شهرک طالقانی و رجایی شود.یکی از کارهایی که ضروری بود در شهرک طالقانی احداث شود، پروژه دفع آب های سطحی در ضلع غربی بود که الحمدلله روز چهارشنبه توسط شهرداری و اعضای شورا کلنگ زنی شد، امیدواریم که با اجرای این طرح ،  مشکل آبگرفتگی ضلع غربی شهرک نیز برطرف شود و به مسئول اجرای این پروژه تاکید کردیم ،که کمیت را فدای کیفیت نکنند و از مردم عزیز شهرک  هم خواستاریم با صبر و حوصله ، در اجرا و تکمیل این پروژه همکاری نمایند.

 

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان با اشاره به وضعیت کارگران پتروشیمی فارابی؛خاطرنشان کرد:  در چند ماه گذشته مطلبی را در مورد کارگران شرکت پتروشیمی فارابی عنوان کردیم،این کارگران در مدت این چند سال در هر ماه فقط ۱۵ روز سرکار هستند و مابقی روزهای ماه خانه نشین می شوند و دریافتی ماهانه آنها حدود دو میلیون تومان است که با توجه به عائله مندی این کارگران و گرانی و تورم، این مبلغ کفاف زندگی اینها را نمی کند، از مدیر عامل محترم این شرکت خواستاریم که به این مساله با دید مثبت نگاه کنند و اگر امکان دارد این نیروها بصورت تمام وقت جذب شوند یا اینکه دستمزد این کارگران را  مانند بقیه نیروهای کارگر تمام وقت افزایش دهند تا مشکلشان را حل نمایند.

 

مطالب مشابه
دیدگاه ها