نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: مباهله سندی مهم بر حقانیت اسلام و اهل بیت(علیهم السلام) است /دشمن پیش از اینکه حجاب را مورد هجمه قرار دهد غیرت مردان را نشانه گرفته است/ مطالبه گری از مسئولان یکی از ظرفیت های ائمه جمعه است که معضلات و مشکلات مردم یک شهر را به گوش مسئولان شهرستانی، استانی و نهایتاً مسئولان کشوری می رسانند

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛ سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز این هفته با تبریک و گرامیداشت فرارسیدن 24 ذی الحجة سالروز “مباهله”، نزول آیه “تطهیر” و “خاتم بخشی” مولا أمیر المؤمنین علیه السلام,اظهار کرد: از بزرگترین وقایع صدر اسلام که در تاریخ ثبت شد “روز مباهله” است. “لعن و نفرین کردن” در حق یکدیگر را “مباهله” گویند و زمانی که دو گروه با بحث و استدلال به جایی نمی‌رسیدند، همدیگر را لعن و نفرین نموده و به خداوند واگذار می‌کردند ؛ و پیروزی در “مباهله” یعنی اظهار حقانیت بر دیگری است.

 

وی افزود: مباهله روز انتصار حق در مقابل باطل است. مباهله سندی مهم بر حقانیت اسلام و  اهل بیت(علیهم السلام) است، مباهله روزی است که در آن آیه تطهیر که سند معصومیت اهل بیت علیه السلام» است، نازل شد. مباهله یکی از بزرگ ‌ترین فضائل امیرالمؤمنین (علیه السلام) است. کسی که نفس و جانش معادل و مماثل جان پیغمبر (صلی الله علیه و آله) است. مباهله یک حقیقت قرآنی است، که نمی شود در آن تردید کرد. خداوند آیه مباهله را نازل فرمودند و پیغمبر (صلی الله علیه و آله) عملاً آن را به همه نشان دادند.

 

امام جمعه شهرک طالقانی با اشاره به پیام واقعه مباهله؛ادامه داد: درسی که از این واقعه مهم تاریخی می توان گرفت که حق همیشه پیروز شدنی است، اگر انسان به هدف خود ایمان داشته باشد، نه تنها جان خود بلکه جان عزیزترین ها و خانواده خود را همانند سیدالشهدا (علیه السلام) در آن راه نثار می کند. شوربختانه  “عید روز مباهله” و “خاتم بخشی” حضرت أمیر المؤمنین علیه السلام و نزول “آیه ولایت” در میان ما کمرنگ شده و  تحت الشعاع مراسمات محرم قرار گرفته که باید توسط ارادتمندان به ساحت خاندان أهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام برجسته و احیا شود.

 

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها با اشاره به فراسیدن پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور؛بیان کرد: در باب اهمیت نماز جمعه همین کافیست که دو آیه آخر سوره جمعه درباره فریضه نماز جمعه است «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا نُودِیَ لِلصَّلَاةِ مِنْ یَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَیْعَ ذَلِكُمْ خَیْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ فَإِذَا قُضِیَتِ الصَّلَاةُ فَانْتَشِرُوا فِی الْأَرْضِ وَابْتَغُوا مِنْ فَضْلِ اللَّهِ وَاذْكُرُوا اللَّهَ كَثِیرًا لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ» و همچنین روایات زیادی در تشویق به نماز جمعه وارد شده است.

 

وی افزود: آیا ثواب و فضائلی که برای نماز جمعه در زمان حضور معصوم  مترتب است در زمان غیبت هم ثابت است؟ بله. چرا که با دقت و بررسی روایات معصومین علیهم السلام در می یابیم که روایات ترویج و تشویق به نماز جمعه ،مختص زمان پیامبر صلی الله علیه و آله یا امیرالمؤمنین علیه السلام که حکومت اسلامی را در دست داشتند نبوده، بلکه بیشتر این روایات از سایر ائمه علیهم السلام خصوصاً امام باقر علیه السلام نقل شده است و این در حالیست که به غیر از پیامبر صلی الله علیه و آله و أمیرالمؤمنین و امام حسن علیهم االسلام هیچ یک از معصومینِ دیگر برایشان امکان اقامه نماز جمعه توسط خودشان به خاطر جوّ خفقان وجود نداشت.

 

امام جمعه شهرک طالقانی؛ادامه داد: نتیجه این مطلب این می شود که فضائل نماز جمعه برای آن نمازی که غیر معصوم اقامه می نماید هم ثابت می باشد و الا در زمانی که حکومت اسلامی دست معصومین نمی بود و اجازه اقامه نماز جمعه را نداشتند تشویق و ترغیب معصوم به شیعیان معنائی نداشت.

 

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی با اشاره به ظرفیت های نماز جمعه؛خاطرنشان کرد: خدمت رسانی به مردم، از افتخارات ائمه جمعه کشور است، که می بایست قدر این سنگر جهادی را بدانند و به آن افتخار نمایند. مطالبه گری از مسئولان یکی از ظرفیت های ائمه جمعه است که معضلات و مشکلات مردم یک شهر را به گوش مسئولان شهرستانی، استانی و نهایتاً مسئولان کشوری می رسانند.

 

وی عنوان کرد: از مطالبات مکرر مردمی از طریق تریبون نماز جمعه شهرک طالقانی میتوان به مواردی از جمله مقوله تجهیز و راه اندازی اداره برق شهرک طالقانی که هم اکنون تبدیل به آرزویی برای این مردم شده است و علی رغم پیگیری های متعدد نماینده ولی فقیه در استان و بنده حقیر از مسئولین استانی اما تاکنون این آرزو محقق نشده است، امیدواریم که این مطالبه به حق مردم هر چه سریعتر به واقعیت تبدیل شود.

 

هاشمی ادامه داد: مسئولین اداره آب، برق و شهرداری دست به دست هم بدید و معضل آب و برق مردم ضلع غربی شهرک را حل نمائید،حق این مردم نیست که در این هوای گرم و طاقت فرسا، مشکل و معضل آب و برق داشته باشند.

 

امام جمعه شهرک طالقانی با اشاره به روز خانواده و اهمیت حفظ این کانون ارزشمند و مقدس؛بیان کرد: همانگونه که اشاره کرده بودیم ریشه بی حجابی و بی عفتی، بی حیایی است و منشأ حجاب و عفت حیا است، بعد از بی حیایی که سبب گسترش بی حجابی در جامعه می شود و کانون خانواده را متزلزل می کند بی غیرتی مرد است.

 

وی با بیان اینکه حجاب باعث تحکیم کانون خانواده میشود؛تاکید کرد: مردی که در کنار همسر، خواهر و دخترش که با سر و وضع نامناسب و بدحجاب راه میرود و خود را در معرض دید نامحرمان قرار داده است، آیا این مرد غیرت دارد؟در  این قضیه بی حجابی و بدحجابی باید یقه مرد را اول گرفت که چرا غیرت نداری؟ چرا از خداوند شرم نداری؟ پشت هر زن بی حجاب یا بد حجاب یک مرد بی غیرت یا مردی است که کمبود غیرت دارد و دشمن پیش از اینکه حجاب را مورد هجمه قرار دهد غیرت مردان را نشانه گرفته است.

مطالب مشابه
سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی : بصیرت یعنی دشمن شناسی، شناخت فتنه، آگاهی به زمان و بازی نکردن در زمین دشمن است/ سردار شهید سلیمانی فردی ولایتمدار، با اخلاص ، بی ادّعا، متدین،شجاع و دشمن شناس به معنی واقعی کلمه بود

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی : بصیرت یعنی دشمن شناسی، شناخت فتنه، آگاهی به زمان و بازی نکردن در زمین دشمن است/ سردار شهید سلیمانی فردی ولایتمدار، با اخلاص ، بی ادّعا، متدین،شجاع و دشمن شناس به معنی واقعی کلمه بود

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: دشمن به امنیت ایران چشم طمع دارد تا آرامش موجود در کشور را دچار خدشه کند، و نگذارد دولت سیزدهم در ریل گذاری جدید خدمت به مردم موفق باشد/اجازه ندهیم عده ای مغرض یا جاهل، آرامش و امنیت اجتماعی شهرستان بندرماهشهر را بر هم بزنند / نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی چرا گره مشکلات شهرک طالقانی به دستان مبارک  شما حل نمی شود؟

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: دشمن به امنیت ایران چشم طمع دارد تا آرامش موجود در کشور را دچار خدشه کند، و نگذارد دولت سیزدهم در ریل گذاری جدید خدمت به مردم موفق باشد/اجازه ندهیم عده ای مغرض یا جاهل، آرامش و امنیت اجتماعی شهرستان بندرماهشهر را بر هم بزنند / نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی چرا گره مشکلات شهرک طالقانی به دستان مبارک شما حل نمی شود؟

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: رسانه‌ های داخلی بیشتر به معرفی دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بپردازند/ خلق فرصت‌ های شغلی یکی از مهمترين ابزار های امیدآفرینی است، مسئولین به اشتغال جوانان  و ظرفیت های موجود اهتمام ویژه ای بورزند

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: رسانه‌ های داخلی بیشتر به معرفی دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بپردازند/ خلق فرصت‌ های شغلی یکی از مهمترين ابزار های امیدآفرینی است، مسئولین به اشتغال جوانان و ظرفیت های موجود اهتمام ویژه ای بورزند

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: حضرت زهرا سلام‌الله علیها در مقابل “جریان سقیفه و نفاق” ایستاد/ علت تعلل در راه اندازی ساختمان اداره برق شهرک طالقانی چیست؟مدیر عامل شرکت توزیع برق استان خوزستان ، باید پاسخگوی مطالبه به حق مردم باشد

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: حضرت زهرا سلام‌الله علیها در مقابل “جریان سقیفه و نفاق” ایستاد/ علت تعلل در راه اندازی ساختمان اداره برق شهرک طالقانی چیست؟مدیر عامل شرکت توزیع برق استان خوزستان ، باید پاسخگوی مطالبه به حق مردم باشد

دیدگاه ها