نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: غیرت دینی از جمله آموزه های بی بدیل در قیام عاشورا بود/ مردم شهرک طالقانی همچنان از قطعی مکرر آب در این روزهای گرم تابستان گله مندند

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛ سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام؛عنوان کرد: یاران امام حسین (علیه السلام) فاتحان قله ‌ی غیرت، وفا و دینداری بودند. سپاه کوچک ولی پر جاذبه امام حسین(علیه السلام) در صحرای خشن و سوزان کربلا در خود سربازانی به یادگار داشت که در اوج وفاداری ،پایبندی به اصول و ارزش های دینی و انقلابی به مصاف با جهل و بی غیرتی و نامردی آمده بودند، سپاهی که هر چند نفرات اندکی از یاران  با وفا را در خود به همراه داشت، ولی در برابر سپاه تا دندان مسلح یزیدیان، همچون کوهی استوار و با صلابت به حفاظت و نگهداری از خورشید ولایت و هدایت آمده بودند.

 

وی افزود: یکی از این سربازان حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام سردار غیرت ، شجاعت و وفاداری  بود. قمر بنی هاشم این ماه و ستاره ی فروزان بنی هاشم، اولین کسی بود که در شب تاریک کربلا پیمان وفاداری خود را با امام حسین(علیه السلام) امضا کرد و فرمود: ما چنین کارى نمى‏ کنیم و نمى ‏خواهیم پس از شما بجا بمانیم و هیچ گاه خدا ما را به چنین کیفیتى نبیند». این یعنی غیرت دینی است، شجاعت و غیرت در دفاع از دین و ولایت از ویژگی های بارز حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام بود.از جمله آموزه های بی بدیل در قیام عاشورا ، غیرت دینی بود و شهیدان کربلا برای حفظ وصیانت از دین ،شربت شهادت نوشیدند.

 

هاشمی به نقل از حدیثی از امام صادق علیه السلام درباره  ویژگی های حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام؛بیان کرد:  «کانَ عَمُّنَا العَبّاسُ بنُ عَلِیٍّ نافِذَ البَصیرَةِ صُلبَ الإیمانِ جاهَدَ مَعَ أبی عَبدِاللّه ِ و أبلی بَلاءً حَسَنا و مَضی شَهیدَاً»، «نافذالبصیره» و ولایتمداری یکی از ویژگی های مهم حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام بود. نکته دیگر دشمن شناسی است، کسی که دارای بصیرت است فرق بین دوست و دشمن خود را می‌شناسد. ویژگی دیگر «صلب الایمان» است به این معنا که ایمان او بسیار محکم بود.

 

وی افزود:  ویژگی دیگر که در کلام امام صادق علیه السلام به آن اشاره شده مسأله جهاد است. حضرت عباس علیه السلام واقعاً جهاد کرد و چهارمین ویژگی که در این حدیث عنوان شده است “ابتلاء و آزمایش” است.  انسان می‌تواند در آزمایش مردود شود ، انسان باید عاقبت به خیری را مد نظر بگیرد و نه تنها در آزمایش‌ها موفق بیرون بیاید بلکه به شکل نیکو در آزمایش‌ها موفق شود.این یک درجه بسیار بالایی است که یک انسانی که مؤمن است در مسیر آزمایش، آبرومند بیرون بیاید.

 

امام جمعه شهرک طالقانی در ادامه گفت: آخرین ویژگی نیز «مَضی شَهیدَاً» است که به مقام شهادت حضرت عباس علیه السلام اشاره دارد، مقام شهادت ایشان بسیار بالاست، شهادت نیز رتبه ‌های بسیار مختلفی دارد، حضرت عباس علیه السلام در اوج مقام شهادت است، حضرت عباس علیه السلام در یک جمله انسانی به معنای کلمه وظیفه شناس، متعهد در راه حق و بسیار مستحکم است.

 

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها؛ با اشاره به پیام های عاشورا برای مقاومت امروز؛خاطرنشان کرد: قیام حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در مقابل حکومت جبار اموی، درس مقاومت و ایستادگی را به بشریت آموخت و راه نجات از ستم زورگویان و زیاده خواهی سلطه جویان را برای همه اعصار نشان داد. انقلاب اسلامی که ملهم از قیام عاشورا صورت گرفته و با شکست استبداد داخلی، نبرد با استکبار جهانی را سرلوحه حرکت خویش قرار داده است.

 

وی افزود: مومنان باید درس شجاعت و دینداری را از امام حسین(علیه السلام) فرا گیرند تا از مظلوم دفاع کنند و در برابر ظالم سر خم نکنند. بی تردید حیات 43  ساله انقلاب، خود را مرهون اهل بیت علیهم السلام، سیدالشهداء، محرم، عاشورا، کربلا، عزاداری ها، مساجد، منابر، هیئات و دستجات مذهبی می داند .

 

سید سلمان هاشمی در بخش دیگری از بیانات خود؛ با گرامیداشت فرارسیدن هجدهم مردادماه روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم؛عنوان کرد: شهدای مدافع حرم از رویش های عاشورا و انقلاب هستند، شهدای مدافع حرم، درس شجاعت را از‌ مکتب‌ امام حسین علیه السلام به ارث بردند و در دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها غيرت دينی خود را به جهانیان نشان دادند.شهدا هنوز هستند و راهشان ادامه دارد و نباید از دیدن مشکلات خسته شویم و راه شهدا را با معرفت و بصیرت ادامه دهیم، یاد و خاطره شهدای  مدافع حرم را باید همیشه زنده نگه داشت و این وظیفه مسئولان است.

 

 

امام جمعه شهرک طالقانی با انتقاد از وضعیت قطعی مکرر آب؛گفت:بارها و بارها به مسوولین اداره آب گوشزد کردیم که برخی مناطق مختلف شهرک طالقانی در طول روز دچار مشکل قطعی آب هستند و مردم  به خصوص در این فصل و روزهای گرم از سال زندگی روزانه شان مختل شده است و گله مندند. آب شرب که ضروریات زندگی مردم است اما همچنان دچار محرومیت هستیم.

 

سید سلمان هاشمی در پایان متذکر شد: بارها از مسوولین امر پیگیر شدیم اما انگار گوش شنوایی وجود ندارد، شما که میدانید اداره آب دچار کمبود امکانات است و نیازمند یک مدیر توانمند است که توانایی احقاق حقوق مردم در این زمینه را داشته باشد،پس چرا مسوولیت قبول میکنید؟ متاسفانه برخی فقط به اسم مسوول هستند ولی در خواب خرگوشی به سر میبرند.از نماینده مجلس که کارشان نظارات بر ادارات دولتی است انتظار میرود در این زمینه ورود نمایند و اگر کسی توانایی مدیریت ندارد استعفا دهد، قحط الرجال که نیست!

 

 

 

مطالب مشابه
سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی : بصیرت یعنی دشمن شناسی، شناخت فتنه، آگاهی به زمان و بازی نکردن در زمین دشمن است/ سردار شهید سلیمانی فردی ولایتمدار، با اخلاص ، بی ادّعا، متدین،شجاع و دشمن شناس به معنی واقعی کلمه بود

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی : بصیرت یعنی دشمن شناسی، شناخت فتنه، آگاهی به زمان و بازی نکردن در زمین دشمن است/ سردار شهید سلیمانی فردی ولایتمدار، با اخلاص ، بی ادّعا، متدین،شجاع و دشمن شناس به معنی واقعی کلمه بود

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: دشمن به امنیت ایران چشم طمع دارد تا آرامش موجود در کشور را دچار خدشه کند، و نگذارد دولت سیزدهم در ریل گذاری جدید خدمت به مردم موفق باشد/اجازه ندهیم عده ای مغرض یا جاهل، آرامش و امنیت اجتماعی شهرستان بندرماهشهر را بر هم بزنند / نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی چرا گره مشکلات شهرک طالقانی به دستان مبارک  شما حل نمی شود؟

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: دشمن به امنیت ایران چشم طمع دارد تا آرامش موجود در کشور را دچار خدشه کند، و نگذارد دولت سیزدهم در ریل گذاری جدید خدمت به مردم موفق باشد/اجازه ندهیم عده ای مغرض یا جاهل، آرامش و امنیت اجتماعی شهرستان بندرماهشهر را بر هم بزنند / نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی چرا گره مشکلات شهرک طالقانی به دستان مبارک شما حل نمی شود؟

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: رسانه‌ های داخلی بیشتر به معرفی دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بپردازند/ خلق فرصت‌ های شغلی یکی از مهمترين ابزار های امیدآفرینی است، مسئولین به اشتغال جوانان  و ظرفیت های موجود اهتمام ویژه ای بورزند

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: رسانه‌ های داخلی بیشتر به معرفی دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بپردازند/ خلق فرصت‌ های شغلی یکی از مهمترين ابزار های امیدآفرینی است، مسئولین به اشتغال جوانان و ظرفیت های موجود اهتمام ویژه ای بورزند

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: حضرت زهرا سلام‌الله علیها در مقابل “جریان سقیفه و نفاق” ایستاد/ علت تعلل در راه اندازی ساختمان اداره برق شهرک طالقانی چیست؟مدیر عامل شرکت توزیع برق استان خوزستان ، باید پاسخگوی مطالبه به حق مردم باشد

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: حضرت زهرا سلام‌الله علیها در مقابل “جریان سقیفه و نفاق” ایستاد/ علت تعلل در راه اندازی ساختمان اداره برق شهرک طالقانی چیست؟مدیر عامل شرکت توزیع برق استان خوزستان ، باید پاسخگوی مطالبه به حق مردم باشد

دیدگاه ها