نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: تربیت دینی و ایجاد محبت اهل‌بیت علیهم السلام، در دل های فرزندان یکی از مهمترین وظایف والدین است/مقام معظم رهبری مسئله مسکن را یکی از اولویت های قطعی در مسائل اقتصاد دانستند/ برای تحقق فرامین رهبر انقلاب، مسئولین هلدینگ خلیج فارس آماده سازی ده هکتار از اراضی موسوم به شصت هکتاری را آغاز کنند

به گزارش روابط عمومی نهادامامت جمعه شهرک طالقانی؛ سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با تسلیت سالروز شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها؛عنوان کرد: حضرت رقیه (سلام الله علیها) یک الگوی درخشان برای نونهالان جامعه اسلامی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، الگو یعنی نمود محبت بین پدر و دختر و این محبت تنگاتنگ الگویی است که باید از حضرت رقیه سلام الله علیها یاد بگیریم و مهمترین درسی که میگیریم این است که یکی از مهمترین وظایف والدین نسبت به فرزندان، تربیت دینی آنان و ایجاد محبت اهل‌بیت علیهم السلام، در دل های فرزندان است.

 

وی افزود: فرزندان را از کودکی با حجاب بار بیاوریم، آموزه های دینی مانند نماز، احترام به والدین ، حیا و عفت را به او آموزش دهیم، متاسفانه وقتی در کودکی مفاهیم حجاب دخترانمان را تعلیم ندهیم عمل به حجاب در بزرگسالی  برایش سخت میشود.

 

هاشمی  با اشاره به حدیثی از حضرت خاتم الانبیاء صلی الله علیه و آله وسلم ؛بیان کرد: فرزندانتان را به سه چيز ادب كنيد:  عشق به پيامبرتان، عشق به خاندان او، و قرآن خواندندر دل کودک و نوجوان ما، مهر و محبت اهل‌ بیت علیهم السلام باید به شکل یک بذر کاشته شود و با ذکر نمونه‌ های خوب اخلاقی و سیره امامان علیهم السلام آن بذر را آبیاری کرد، تا هم خشک نشود و هم به خوبی رشد کند و ثمرات بیشتری بدهد، والدین باید با هموار کردن زمینه محبت و بازگو کردن خوبی ‌ها و فضیلت ‌های امامان معصوم علیهم السلام آنها را از دلدادگان و دوستداران آن خاندان، قرار دهند.

 

وی تاکید کرد: قرائت و حفظ سوره هایی از قرآن را باید به فرزندانمان یاد دهیم، فرزندانمان را به مسجد ببریم و آنها را با مجالس قرآنی و اهل بیت آشنا کنیم نگوییم که هنوز کودک است.  در کار فرهنگی آموزش و پرورش نخبه های قرآنی در اولویت است، نخبگان قرانی را سال به سال بصورت مستمر پرورش و تحویل جامعه دهیم. کانون های مساجد را از لحاظ بودجه های فرهنگی حمایت کنیم که بتوانند با ایجاد اردوها و برنامه فرهنگی کودکان و نوجوانان را جذب مساجد کنند، چرا که مسجد همانند یک پایگاه است و اگر میخواهیم نوجوانان ما از بزهکاری دور شوند آنها  را به مسجد ببریم.

 

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در بخش دیگری از بیانات خود با تسلیت فرارسیدن هفتم صفر سالروز شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام؛گفت: شخصی از امام مجتبی (علیه السلام) پرسید: سیاست یعنی چه؟حضرت این گونه سیاست را تعریف نمودند: (مفهوم و معناى) سیاست آن است كه حقوق خداوند و حقوق موجودات زنده و حقوق مردگان را رعایت كنى، رعایت حقوق الهی، نخستین ویژگی رجل سیاسی است.

 

وی افزود: در احوالات دومین پیشوای شیعیان آمده است که با شنیدن صدای اذان رنگ صورتشان تغییر کرده و اشک می ریختند. امام حسن مجتبی(علیه السلام) فرمود:رعایت حق مردم، دومین ویژگی شخصیت سیاستمدار است . اما حقوق مردم این که وظیفه خود را نسبت به مردم انجام دهی و هرگز از خدمت به جامعه خود باز نمانی. امام حسن مجتبی علیه السلام  همواره در رفع حاجات مردم، اعتکاف و طواف را ترک کرده و برای حل مشکل مردم از مسجد بیرون رفتند که نشان از اهمیت این موضوع است، سخاوتمند بودن و رسیدگی به حال محرومان بسیار مهم و ضروری است، که می طلبد در جامعه ما به عنوان یکی از درس های زندگی امام حسن مجتبی علیه السلام در جامعه ما فرهنگ سازی شود.

 

هاشمی ادامه داد:رعایت حق اموات، سومین ویژگی سیاستمداران است، و اما حقوق اموات آن است که از خوبی‌ های آنان سخن گویید و از زشتی‌ هایشان چشم ‌پوشی کنید؛ زیرا برای آنان خداوندی است که حساب آنها را رسیدگی خواهد کرد.» شخصی از دنیا رفته است خطاهایش را برجسته نکنید، مگر آن افرادی که ملعون ،فاسد و فاسق هستند.

 

وی افزود: برخی معنای سیاست را به معنای نیرنگ و خدعه نسبت به دیگران تعریف نمودند در حالی  که این معنا بر سیاست معاویه و امویان تطابق دارد، سیاست اهل بیت علیهم السلام نیرنگ و خدعه  نیست ،بلکه خدعه و نیرنگ، سیاست معاویه و امویان است.

 

هاشمی گفت: برای فهم سیاست اموی استناد می کنیم به روایت أمیرالمؤمنین علیه السلام که در جواب بعضى از نا آگاهان و بى خبران که امام بزرگوار را با معاویه مقایسه مى کردند، مى گفتند معاویه سیاستمدارتر است.أمیرالمؤمنین علیه السلام پاسخ منطقى دندان شکنى به این گونه افراد مى دهد و مى فرماید: «به خدا سوگند معاویه از من سیاستمدارتر و زیرک تر نیست; ولى او نیرنگ مى زند و مرتکب انواع گناه مى شود. سپس در ادامه این سخن مى فرمود: «اگر غدر و خیانت ناپسند نبود من سیاستمدارترین مردم بودم».سیاست مداران نباید سیاست را با کلک، خدغه، غش و خیانت اشتباه بگیرند. زیرا آن سیاست ،سیاست علوی نیست.

 

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان؛بااشاره به نکاتی از دیدار هیئت دولت سیزدهم با رهبر انقلاب؛خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری مسئله مسکن را یکی از اولویت های قطعی در مسائل اقتصاد دانستند. برای تحقق فرامین رهبر انقلاب، مسئولین هلدینگ خلیج فارس آماده سازی ده هکتار از اراضی موسوم به شصت هکتاری را  که با دید باز و نگاه مثبت و مساعد تقبل نمودند، را  به تأخیر نیاندازند و دستگاه هایی که ظرفیت لازم را برای تولید مسکن دارند ،هر چه سریعتر در یک اقدام جهادی در حوزه مسکن ورود کنند و کمک شایانی به حل مشکلات مردم ، در این زمینه نمایند.

دیدگاه ها